Gå til innhold

Pris på hjemmelagd sushi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Billigere hvis du lager mer enn 6-10 stykker som det bruker å være i ferdigpakkene du finner i butikken.

Mener å huske det koster ca. 60 kr for en pakke på Rema og da er det vel 4 maki og 4 nigiri.

 

En pakke ris: 15-20 kr

0,5 kg Laks (må ikke være Salma): 50 kr

Sjøgresset du ruller: 30-40 kr

Div. grønnsaker: 30 kr

 

Total: 140 kr.

 

Har ikke tatt med soya saus siden det ikke medfølger i de pakkene jeg har sett.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Jeg har aldri laget maki, kun nigiri, så jeg er ikke helt sikker. Dog tror jeg du vil kunne få over 20 biter.

Mener å huske at jeg fikk nok til 16-18 biter nigiri av en pakke salmalaks sist jeg lagde. Med maki har du større frihet til å bruke hele fiskestykket og det er mindre fisk i hver bit, så du kan trygt forvente mer.

Lenke til kommentar

Det koster litt mer første gangen du lager sushi da du trenger (1) rullematte og (2) riseddik. Rullematten bør du dekke med plastfolie når du ruller, da den er vanskelig å rengjøre skikkelig (greit å slippe å bli syk av fiskerester senere). Riseddiken holder ganske lenge, men koster vel en 50-60 kroner om jeg husker riktig.

 

Sushiris er også noe butikkene tar seg svært godt betalt for, mener å huske det koster 55 kroner elns for en liten pakke på 500gram (har pleid å bruke ca halvparten når jeg og kjæresten lager, så den holder antakelig fire ganger)

 

Fersk laks koster typisk 150 til 250 kroner kiloen, altså 75 til 150 kroner for en halv kilo, men lager du kun til deg selv så er en 250-300g antakelig nok laks.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...