Gå til innhold

Hvor bra er lydkortet som er på ASUS A7N8X Delux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Knallbra! Og fortsatt til dags dato det eneste "lydkortet" som kan encode Dolby Digital (AC3) 5.1 i realtime. dvs. at du trenger kun og bruke SPDIF ut (digital coax ut), inn til forsterkern din, og whoop, så kan du spille av dvd/divx/xvid og spill i 100% Dolby Digital 5.1 surruound.

 

Skal du ha noe lignende på f.eks. et Creative kort må en kødde med massevis av kabler og tjafs - urk - nei takk

 

Jeg har forøvrig heller ingen problemer med lyden på mitt A7N8X Deluxe rev. 2.0. Ikke noe støy, ikke noenting - bruker siste Asus driverne, og har forøvrig ingen problemer med dem heller (Windows XP SP1 Pro).

Lenke til kommentar
Dersom du har støy eller problemer med det, må det være produksjonsfeil eller feil på kabler eller noe sånt. Kortet rocker!

 

Neppe, enig med Aderlig, har det selv.. har hatt det greit nok med spill osv, men mye støy i sanger, en slags liten prikkelyd, nesten ikke hørbar, derfor er den irriterende, for den er der svakt.

Sikkert langt ifra alle som legger merke til sånt.. de som bare spiller hører værtfall ikke, for der er det mye støy, og ikke ren lyd. hvis dere forstår. har rev 1.4 av kortet her da.

 

Mago. man kan ikke sammenligne slik. det er et onboard lydkort.

selv om det har like gode tester som audigy2, så går det ikke ann å vise en stattestikk over hvor god lyden var med den sangen.

 

blir som 2 biler. Begge har 1000 Hestekrefter, men den andre bruker mindre drivstoff og gir fra seg en fiiin mørk brummelyd når den kjører. mens den andre sluker bensin og bråker som en gammel rusten bil,som nesten faller sammen.

 

Kan hende jeg er litt kresen og satte det på spissen men. Kortet er greit hvis du skal bare spille spill, men et eksternt lydkort er en del bedre til alt annet.

 

 

skal ha med Audigy 2 ZE straks. og Logitech Z-5600

Lenke til kommentar

Har skrevet litt om kortet her du kan jo skjekke ut det. Synes kortet fungerer veldig bra på spill, men på alt annet blir det forbigått av audigy, som jeg testet det mot. Har bare prøvd S-PDIF utgangen, så jeg aner ikke hvordan kortet er på analog ut, men kan ikke tenke meg at det er noe bedre i alle fall..

 

Om jeg skulle gi kortet en karakter må den bli tredelt:

 

Spill: 8/10

Musikk: 3/10

Film: 2/10

Lenke til kommentar

Er mellomfornøyd med soundstormen jeg... Er stort sett helt greit men det virker ikke som det alltid henger med i svingene... Spesifikke eksempler: il2-sturmovik forgotten battles - mister masse ambientlyder.... Samme i Freelancer... Enkelte andre spill trøbler det også med...

Endret av Abel29A
Lenke til kommentar

jeg hadde et problem med dette kortet før. Da jeg spilte så forandret lyden seg etter ca 5 min, til en lyd som kan ligne på en forsterker på 500 w kjørt med høytalere på 50 w. Lyden ble helt skurrete, og veldig ubehagelig å høre på. Jeg gikk inn i enhetsbehandling, og skiftet fra standard pc til ACPCI pc eller noe. Da fungerte det helt fint

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...