Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus fabrikk OS - Clean install fører til feil lysstyrke


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Gjorde en clean install etter at jeg byttet til SSD i en ultrabook fra Asus. (UX32VD) Helt clean W8.1 64bit. Installerte alle driverne fra Asus.com men sliter med at lysstyrken ikke blir korrekt. Kan justere den opp og ned men blir absolutt ikke full lysstyrke. Om jeg deaktiverer intel skjermkortet og aktiverer det igjen så får jeg full lysstyrke til jeg enten prøver å redigere lysstyrken eller skrur av PC-en. Da blir det lav lysstyrke igjen.

 

Pratet med Asus support og de vil jeg skal fabrikk installere den. Etter 3 Eposter frem og tilbake har de enda ikke svart meg hvor jeg finner fabrikk OS fra dem. Må jeg virkelig sende den inn å betale de for å få tak i det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Clean install som du har gjort er jo å foretrekke på en laptop, så man slipper crapware/bloatware.

Anbefaler at du heller prøver å løse utfordringen din på gjeldende installasjon, kontra å legge inn OS-varianten som medfølger en laptop.

 

Google litt, garantert noen med samme problem.

 

Stemmer for at du sjekker Power Options og setter "maximum performance" på alt som kan ligne på GPU relatert :)

 

PS: Og kvitt deg med Power4Gear hvis du har det installert.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

 

har ASUS Splendid Video Enhancement Technology installert.

 

Mulig problemet er at den er installert?

 

Min Asus (med Windows 7) har ikke dette programmet. Er det noe som kan åpnes og gjøre intillinger i?

 

 

Prøvde å avinstallere, men til ingen nytte. Forstår meg virkelig ikke på dette ... hmm!

Lenke til kommentar

Hvilken versjon av Intel Graphics driver er installert? Sjekk i enhetsbehandling.

 

10.18.10.3308

 

Har prøvd å laste ned nyere driver fra intel men får bare beskjed om at jeg må laste ned fra produsenten sin side.

 

Men bare til info så er det 2 skjermkort i denne laptopen. Sitter nVidia kort i den også. Har prøvd og disable osv men virker som om det er intel korte som gjør hovedjobben. Disabler jeg det kan jeg ikke justere lysstyrken at all.

Lenke til kommentar

Det er nok noen settinger du overser (som asus sitt eget image har forhåndsdefinerte innstillinger).

 

Gå igjennom brightness innstillinger og adaptive innstillinger.

http://www.eightforums.com/tutorials/6042-adaptive-brightness-turn-off-windows-8-a.html

 

Fantastisk! It's working. Måtte skru av Adaptive brightness og nå er alt i orden! :-D Herlig, tusen takk.

Endret av Dapp47
Lenke til kommentar

Så bra.

Adaptive (auto) lysstyrke bruker jeg ikke på laptopper heller. Det er bare forstyrrende. Og sensor/software kan og være litt overfølsom.

 

Aldri opplevd noe sånt på en eneste laptop jeg har installert og det har blitt endel. Men spennende å lære noe nytt. Nå kan jeg nyte ultrabooken :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...