Irminsûl Skrevet 17. oktober 2003 Skrevet 17. oktober 2003 Åpne Kjør/Run fra Startmenyen Skriv 'services.msc /s' og klikk OK Høyreklikk på 'Messenger' i listen over programmer. Velg deretter Egenskaper/Preferences Velg Deaktivert/Disabled i menyen for Oppstart/Startup Klikk OK og lukk Services-vinduet
Blib Skrevet 17. oktober 2003 Skrevet 17. oktober 2003 Åpne Kjør/Run fra Startmenyen Skriv 'services.msc /s' og klikk OK Høyreklikk på 'Messenger' i listen over programmer. Velg deretter Egenskaper/Preferences Velg Deaktivert/Disabled i menyen for Oppstart/Startup Klikk OK og lukk Services-vinduet Bommet på knappen eller var dette faktisk et forsøk på en informerende post? I så fall så var det passe bortkastet. Hvorfor bare ikke velge "Options" og "Dont startup with computer"-knappen?
Irminsûl Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Skrevet 17. oktober 2003 Det var et forsøk på en informerende post. Hvis du ikke har problemer med messenger, så er jo det bra for deg.
Irminsûl Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Skrevet 17. oktober 2003 Åpne Kjør/Run fra Startmenyen Skriv 'services.msc /s' og klikk OK Høyreklikk på 'Messenger' i listen over programmer. Velg deretter Egenskaper/Preferences Velg Deaktivert/Disabled i menyen for Oppstart/Startup Klikk OK og lukk Services-vinduet Bommet på knappen eller var dette faktisk et forsøk på en informerende post? I så fall så var det passe bortkastet. Hvorfor bare ikke velge "Options" og "Dont startup with computer"-knappen? Jeg snakker forresten ikke om MSN Messenger.
Bromle Skrevet 17. oktober 2003 Skrevet 17. oktober 2003 Tror at Windows Messenger går dasselass når du Instalerer MSN-M... Det er jo en oppgradering. Samme selskap som har mekka det...
Ueland Skrevet 17. oktober 2003 Skrevet 17. oktober 2003 Er flere som ønsker å fjerne den helt og. http://www.programmer.no/art.php?artikkelid=1253
Pluto Skrevet 17. oktober 2003 Skrevet 17. oktober 2003 Trodde det var dette han mente: http://www.dagbladet.no/dinside/2003/09/23/379221.html
Irminsûl Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Skrevet 17. oktober 2003 Trodde det var dette han mente:http://www.dagbladet.no/dinside/2003/09/23/379221.html Yes. Jeg vet mange har problemer med det, så jeg tenkte jeg kunne dele informasjonen når jeg fant det ut selv.
Ueland Skrevet 17. oktober 2003 Skrevet 17. oktober 2003 Det plager meg at Dagbladet kaller det Windows Messenger når det er et eget program. Trådstarter har rett i at det heter tjenesten Messenger og ikke Windows Messenger som dagbladet sier Måtte bare pressisere den.
kyrsjo Skrevet 17. oktober 2003 Skrevet 17. oktober 2003 Hvis jeg ikke tar helt feil, er det tre programmer og to tjenester ute å går her: 1: Messenger ("net send") 2: MSN/WINDOWS messenger. To klienter (og JA, det er mulig å kvitte seg med windows messenger)
objorkum Skrevet 19. oktober 2003 Skrevet 19. oktober 2003 Tjenesten Messenger (net send) kan man da enkelt stoppe ved å skrive i kjør: net stop messenger
kyrsjo Skrevet 20. oktober 2003 Skrevet 20. oktober 2003 joa men da starter den neste gang du reebooter
knokle_85 Skrevet 31. oktober 2003 Skrevet 31. oktober 2003 eller bare gå på services i kontrollpanelet og sett tjenesten til manuell...
Petterahl Skrevet 1. november 2003 Skrevet 1. november 2003 har lurt på det lenge jeg også! takk for svar
kyrsjo Skrevet 1. november 2003 Skrevet 1. november 2003 det var det jeg mente. sitter til daglig på Linux, så det er en stund siden jeg har hatt behov for å deaktivere den:D EDIT: jøss, to åpne tråder om dette for tia.
Valandil Skrevet 1. november 2003 Skrevet 1. november 2003 De popup vinduene er jo fryktelig irriterende, så i sympati for de som sliter med det, vil jeg anbefale enda et alternativ, nemlig denne linken som inneholder en beskrivelse av Messenger + et bra verktøy for å kontroller/stenge det av: http://grc.com/stm/shootthemessenger.htm
Shimano Skrevet 1. november 2003 Skrevet 1. november 2003 I XP er jo det enkleste å rett og slett skru på firewallen da.
kyrsjo Skrevet 1. november 2003 Skrevet 1. november 2003 eller bare skru av messenger service. blaster kan ok forhindres på denne måten (skru av RPC)
xoop Skrevet 1. november 2003 Skrevet 1. november 2003 Det plager meg at Dagbladet kaller det Windows Messenger når det er et eget program. Trådstarter har rett i at det heter tjenesten Messenger og ikke Windows Messenger som dagbladet sier Måtte bare pressisere den. Det som følger med Windows XP heter jo faktisk "Windows Messenger", det du kan laste ned utenom heter "MSN Messenger", måtte bare pressisere det
Shimano Skrevet 2. november 2003 Skrevet 2. november 2003 Det som følger med Windows XP heter jo faktisk "Windows Messenger", det du kan laste ned utenom heter "MSN Messenger", måtte bare pressisere det Messenger-tjenesten har ingenting med hverken Windows Messenger eller MSN Messenger å gjøre! Dette er 3 ulike prosesser! Å fjerne Windows Messenger eller MSN Messenger gjør ingenting fra eller til når det gjelder reklame som serveres via netsend-funksjonen. Det er derfor idiotisk at artikkelen bidrar til ytterligere forvirring, tydeligvis også her på forumet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå