Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Slik deaktiverer du Tjenesten Messenger (Win2000/XP)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åpne Kjør/Run fra Startmenyen

Skriv 'services.msc /s' og klikk OK

Høyreklikk på 'Messenger' i listen over programmer. Velg deretter Egenskaper/Preferences

Velg Deaktivert/Disabled i menyen for Oppstart/Startup

Klikk OK og lukk Services-vinduet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høyreklikk på 'Messenger' i listen over programmer. Velg deretter Egenskaper/Preferences

Bommet på knappen eller var dette faktisk et forsøk på en informerende post? I så fall så var det passe bortkastet. Hvorfor bare ikke velge "Options" og "Dont startup with computer"-knappen? :)

Skrevet

Bommet på knappen eller var dette faktisk et forsøk på en informerende post? I så fall så var det passe bortkastet. Hvorfor bare ikke velge "Options" og "Dont startup with computer"-knappen? :)

Jeg snakker forresten ikke om MSN Messenger. :lol:

Skrevet
Trodde det var dette han mente:http://www.dagbladet.no/dinside/2003/09/23/379221.html

Yes. :) Jeg vet mange har problemer med det, så jeg tenkte jeg kunne dele informasjonen når jeg fant det ut selv.

Skrevet

Det plager meg at Dagbladet kaller det Windows Messenger når det er et eget program. Trådstarter har rett i at det heter tjenesten Messenger og ikke Windows Messenger som dagbladet sier ;)

Måtte bare pressisere den.

Skrevet

Hvis jeg ikke tar helt feil, er det tre programmer og to tjenester ute å går her:

1: Messenger ("net send")

2: MSN/WINDOWS messenger. To klienter (og JA, det er mulig å kvitte seg med windows messenger)

• 2 uker senere...
Skrevet

det var det jeg mente. sitter til daglig på Linux, så det er en stund siden jeg har hatt behov for å deaktivere den:D

EDIT: jøss, to åpne tråder om dette for tia.

Skrevet
Det plager meg at Dagbladet kaller det Windows Messenger når det er et eget program. Trådstarter har rett i at det heter tjenesten Messenger og ikke Windows Messenger som dagbladet sier ;)

Måtte bare pressisere den.

Det som følger med Windows XP heter jo faktisk "Windows Messenger", det du kan laste ned utenom heter "MSN Messenger", måtte bare pressisere det :p

Skrevet
Det som følger med Windows XP heter jo faktisk "Windows Messenger", det du kan laste ned utenom heter "MSN Messenger", måtte bare pressisere det :p

Messenger-tjenesten har ingenting med hverken Windows Messenger eller MSN Messenger å gjøre! Dette er 3 ulike prosesser! Å fjerne Windows Messenger eller MSN Messenger gjør ingenting fra eller til når det gjelder reklame som serveres via netsend-funksjonen.

Det er derfor idiotisk at artikkelen bidrar til ytterligere forvirring, tydeligvis også her på forumet. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...