[ergo] Skrevet 17. oktober 2003 Skrevet 17. oktober 2003 Jeg kom hjem fra skolen idag. Da hadde pc'n stått på siden jeg gikk om morgenen. Jeg måtte restarte og gjorde d i windows, men problemet er at pc skrudde seg av istedet. Det er forsåvidt greit, men så funker ikke pwsw. altså: når jeg trykker på pwsw er det ingen reaksjon! Jeg har et ASUS P4C800-E hk, det er et led som viser om det er strøm, og det er det. Cpu (P4) var klokka fra 2.8 til 3.4, men kjørte stabilt på 38 grader. Hva er feilen? MVH: Erlend Er glad for alle svar!!
capy Skrevet 17. oktober 2003 Skrevet 17. oktober 2003 du får dra støpselet utav stikkontakten, cleare c-mos og forsøke å starte igjen. om ikke det hjelper kan du dra ut batteriet som står på hovedkortet. la det ligge ute i noen min. og putt det inn igjen og forsøk å slå pcen på.
[ergo] Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Skrevet 17. oktober 2003 Jeg har gjort allt det der.. funker fortsatt ikke..
CaZiO Skrevet 17. oktober 2003 Skrevet 17. oktober 2003 det kan vel være at pwsw står i feil på HK (eller at den har detti ut)
[ergo] Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Skrevet 17. oktober 2003 Jeg tror jeg vet hva som er feilen: Igår byttet jeg på pwsw kontakten mens det var strøm på.. det kan ha kortsluttet den koblingen, eller hva? Da ser det ut som at dumme meg må kjøpe nytt hk for andre gang denne måneden!! Nå begynner jeg å bli frustrert!!! ergo
CaZiO Skrevet 17. oktober 2003 Skrevet 17. oktober 2003 Tviler jeg på (men jeg skal ikke være sikker) det er nok mer sansynlig at du satt i pwsw kontakten feil...
Kimius Skrevet 17. oktober 2003 Skrevet 17. oktober 2003 det er nok ikke at du tok ut den kabelen, siden det er en vanlig trykkbryter, altså slutter den en krets kun mens den er trykket inn. kretsen var da åpenbart ikke sluttet da du ro den ut, slik at det ikke er mulig at det ødela noe. det er derimot mulig at esd tok kortet, men det er heller usannsynlig. kan dessverre ikke si hva det var som gjorde det, men du er nå i hvert fall litt nærmere, for: "når du har eliminert alle mulighetene, står du igjen med sannheten, uansett hvor usannsynlig den er."
dofferneo Skrevet 17. oktober 2003 Skrevet 17. oktober 2003 "]Jeg tror jeg vet hva som er feilen: Igår byttet jeg på pwsw kontakten mens det var strøm på.. det kan ha kortsluttet den koblingen, eller hva? Det samme skjedde med meg en gang. Husker ikke hva som ble ødelagt, men lurer på om det kunne være harddisken. Men man burde uansett ikke ta ut komtakten mens maskinen står på, og man bør ikke ta den ut fra PSUen først.
[ergo] Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Skrevet 18. oktober 2003 Er det mulig å starte pc'n på noen annen måte enn ved bruk av pwsw (startknappen) ?? Det hadde jo vert veldig greit i mitt tilfelle! ergo
[ergo] Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Skrevet 18. oktober 2003 eh.. hva betyr enkli esd :oops: ?? ergo
Skrue Skrevet 19. oktober 2003 Skrevet 19. oktober 2003 "]eh.. hva betyr enkli esd :oops: ?? ergo ElectroStaticDischarge = Utladning av elektrostatisk spenning. Dreper det meste av elektronikk, om den er kraftig nok.
[ergo] Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Skrevet 20. oktober 2003 Har jeg noen sjangs på reklamasjon tror dere? Er det verdt et forsøk? mvh ergo
SvennAndre Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Jeg har et lignende problem. Jeg drev aa stilte paa VCore program som fulgte med Hoved korte og plutselig skrudde datan seg av... pwsw reagerte ikke.. har ikke peiling paa hva som skjedde.. Noen som vet? Hvis jeg var deg ergo skulle jeg provd paa reklamasjon... er du heldig, saa er det en uvitende fjott som tar imot det.. ThaAndre
brekyr Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Du kan "tjuvkoble" HK ditt da.. Gjorde det da jeg kjørte uten kabinett. du finner de to pinnene der pwsw skal kobles ned på, så tar du en skrutrekker og gjør så det blir kontakt mellom de to pinnene. Funket bra for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå