Gå til innhold

Du kan påvirke hvordan vår webshop skal bli


Anbefalte innlegg

Vi arbeider med å utvikle vår webshop fra å være vanlig til å være svært god. Så jeg håper på å få noen forslag fra dere her i diskusjonsforumet. Kanskje det finnes noen kreative sjeler her. Vi vil selvsagt referere til dere hvis noen forslag blir tatt i bruk.

 

Så; hva bør en god webshop ha?

  • Pakkesporing
    Redigering av handlekurv
    Mulighet for å lagre handlekurven til neste gang man besøker
    Mulighet for å ha f.eks. en PC-bygger som den komplett.no har (eller bilbygger...)
    Ditt forslag?

    •  
      Hvis dere kommer med gode forslag, så skal vi selvsagt legge det inn i løsningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en ting jeg savner på de fleste webshopper er når jeg har lagt endel varer i kurven, og vil se på varen igjen på sin egen "info side". Da må jeg alltid bla meg gjennom menyene, istedet for å ha en enkel link fra handlekurven til produkt "info siden". Ikke det at det tar noen lang tid, men må jo være så enkelt å fixe....

Lenke til kommentar
Vi arbeider med å utvikle vår webshop fra å være vanlig til å være svært god. Så jeg håper på å få noen forslag fra dere her i diskusjonsforumet. Kanskje det finnes noen kreative sjeler her. Vi vil selvsagt referere til dere hvis noen forslag blir tatt i bruk.

 

Så; hva bør en god webshop ha?

  • Pakkesporing

Redigering av handlekurv

Mulighet for å lagre handlekurven til neste gang man besøker

Mulighet for å ha f.eks. en PC-bygger som den komplett.no har (eller bilbygger...)

Ditt forslag?

 

Hvis dere kommer med gode forslag, så skal vi selvsagt legge det inn i løsningen.

 

Det hadde ikke vært en ide å presentere seg selv ? F.eks. hvilket firma du refererer til når du skriver om "vår webshop"...... :shrug:

Lenke til kommentar
Vi arbeider med å utvikle vår webshop fra å være vanlig til å være svært god. Så jeg håper på å få noen forslag fra dere her i diskusjonsforumet. Kanskje det finnes noen kreative sjeler her. Vi vil selvsagt referere til dere hvis noen forslag blir tatt i bruk.

 

Så; hva bør en god webshop ha?

  • Pakkesporing

Redigering av handlekurv

Mulighet for å lagre handlekurven til neste gang man besøker

Mulighet for å ha f.eks. en PC-bygger som den komplett.no har (eller bilbygger...)

Ditt forslag?

 

Hvis dere kommer med gode forslag, så skal vi selvsagt legge det inn i løsningen.

 

Det hadde ikke vært en ide å presentere seg selv ? F.eks. hvilket firma du refererer til når du skriver om "vår webshop"...... :shrug:

Eller kanskje ikke?

Da blir det sett på som reklame og de trådene blir slettet uten nåde...

Lenke til kommentar

Jeg liker databyggeren til http://www.databutikken.com

Jeg syns den er kjapp og oversiktlig, men ellers liker jeg ikke databutikken :wink:

Å en annen ting, det har ikke noe med webside å gjøre da..

Dere MÅ absolutt ha god service, det er det viktigste! Folk bryr seg ikke om dere ikke er så billige og heller ha god service, jeg betaler gladelig litt ekstra for god service

 

PS : referer til databutikken :grumpy:

Lenke til kommentar

tips til designet: lyse farger gir ofte mer oversiktlige sider og trekker mer folk, men det er vel allmennkunnskap nå...

 

Hva med et system hvor man kan legge igjen en liten notis for hver del man kjøper, á la QXL? Og kanskje gi terningkast, dette er kanskje ikke nødvendig på spill, prosessorer og sånn, men det er veldig mange diverse-varer som kunne trengt litt veiledning før man kjøper, på den måten får du også skapt et lite samfunn rundt webshopen.

 

MEN som nevnt over er det viktigste å gjøre det ENKELT å kjøpe, og oversiktlig. I hvert fall i begynnelsen. Det med hurtighet er viktig.

Lenke til kommentar
Å kunne redigere ordren etter den er bekreftet er også et "must"

 

Hvis du mener å slette ordren er det greit, men å kunne legge til/fjerne varer er ingen god funksjon. Dersom en vare går ned i pris før ordren er sendt kan du fjerne varen og legge til samme på nytt med en lavere pris.

 

Det er en grunn til at ingen webshoper har den funksjonen (ingen som jeg har handlet i ihvertfall...) :)

Lenke til kommentar

Smakfullt, dvs. at siden ikke ser ut som enn finn.no reklame ;)

 

Tror at jeg må si meg enig med resten av folket som sier at man bør holde det på et relativt enkelt nivå i begynnelsen. Men god service, pakkesporing, god ordreinformasjon og statistikk (slik som komplett.no som har mulighet for å finne fakturaer langt tilbake i tid (jeg har fakturaer der helt tilbake til 2000 tror jeg det var) slik at "dere" har oversikten selv om kunden ikke har det.

 

Hvilken type webshop blir dette da? Komplett, Microplex eller www.sparmat.no :D ?

 

Må også si at jeg liker det _lille_ ekstra som microplex legger med pakkene de sender ut. Men det er farlig å etterape dette stuntet siden folk har en tendens til å rope over seg om plagiat osv.

Lenke til kommentar

unngå animerte dritt greier.

hold dere til slanke designlinjer (dvs. mer "Nero" enn "EasyCDCreator" om dere skjønner...), som kan ekspandere så man får brukt hele bredden på browsern. (som komplett, ikke som hw....).

 

_god_ Service og lavt prisnivå (ikke med tap, men ikke 40% over gjennomsnittet heller) er somregel nøkkelen til suksess uansett...

Lenke til kommentar

Vi skal ikke lage en webshop, men vi skal lage et system som gjør det enkelt for våre kunder å lage en webshop. Men jeg har fått mange gode idéer her og vi kommer til å bruke spesielt den med terningkast/respons på varer! :)

 

Vi ønsker å lage den beste webshopen i verden, rett og slett. Vi vil at våre kunder skal kunne lage webshops som er bedre enn komplett.no og databutikken.com, uten å ansette webfolk.

 

Mamut kan ikke riktig sammenliknes fordi vi leverer et websidesystem med webshop, mens mamut leverer et webshopsystem med websidestøtte. Mamut støtter vel heller ikke noen form for PC-bygger? Mamut skal allikevel ha det at de leverer et godt system til en lav pris! Vi ser på mamut som vår viktigste konkurrent, men tror at kunder er villig til å betale 200 kr ekstra månedlig for å få vår løsning fremfor mamuts løsning.

Lenke til kommentar

Jeg synes at det er viktig med god info om varene som er til salgs. Hvis man ikke har resursser til å skrive en god beskrivelse, bør man legge med linker. linker som både går til testsider og produsentsider. Disse linkene må passes på. det er kjipt med en død link. da må man begynne å søke på egenhånd. klart man gjør det allikevel, men førsteinntrykket av en vare er viktig.

 

Det er også viktig å kunne betale m visa, eller andre kort. Det holder ikke bare med postoppkrav. Eller man kan bruke en forhåndsbetalings måte, sånn som IOshop bruker. Man betaler med en faktura, via nettbank. Men da må man kunne ha tillitten til folkene.

 

sikkert mer og, men jeg kommer ikke på det nå.

Lenke til kommentar

Direkte linker til produsent av varen på varenummer er noe jeg savnert hos mange..

Bilder av varen er og noe som jeg verdsetter samt teknisk spec..

Info om når tid jeg kan forvente og ha varen.

Info om % vis feil rate på varen,Basert på retur av defekte varer.Kan spare kjøper og selger for en del trøbbel da selger og kjøper ser att ok her er det ett produkt man bør vere obs på.

Når jeg kjøper hardware tar jeg som regel en tur inn om hardware.no for og se erfaringer på produktet jeg lurer på og kjøpe.

Lenke til kommentar
Vi skal ikke lage en webshop, men vi skal lage et system som gjør det enkelt for våre kunder å lage en webshop. Men jeg har fått mange gode idéer her og vi kommer til å bruke spesielt den med terningkast/respons på varer! :)

 

Vi ønsker å lage den beste webshopen i verden, rett og slett. Vi vil at våre kunder skal kunne lage webshops som er bedre enn komplett.no og databutikken.com, uten å ansette webfolk.

 

Mamut kan ikke riktig sammenliknes fordi vi leverer et websidesystem med webshop, mens mamut leverer et webshopsystem med websidestøtte. Mamut støtter vel heller ikke noen form for PC-bygger? Mamut skal allikevel ha det at de leverer et godt system til en lav pris! Vi ser på mamut som vår viktigste konkurrent, men tror at kunder er villig til å betale 200 kr ekstra månedlig for å få vår løsning fremfor mamuts løsning.

Hvis dere ønsker å selge et konsept til diverse butikker så syntes jeg at dere burde gjøre jobben selv.

 

Det hadde vært en annen sak om dere skulle starte en webshop selv.

 

Dette er min mening :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...