Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde bestemt meg for å hive meg på et pc-tilbud Expert hadde i sin kundeavis for uke 24. Det står at tilbudene varer til og med lørdag 14.juni, eller så langt lageret rekker. Riktignok står det forbehold om prisendringer i kundeavisen.

 

Allikevel slår det meg som noe useriøst å i hovedsak gi inntyrkk av at tilbudet på en vare, i denne sammenheng en bærbar pc, gjelder hele uke 24 t.o.m. lørdag 24 juni, om de har den på lager. Det er jo det man i hovedsak går utifra som kunde, og det som står nevnt først - og i store bokstaver at dette er en kundeavis for UKE 24.

 

Da jeg skulle bestille i stad, hadde de jammen satt opp prisen med nesten 43 %!, før tilbudsperioden var ute. Det gjaldt en bærbar pc, ASUS R510LA-XO148H som ifølge kundeavis uke 24 skulle koste 3499,- , men som de nå plutselig skulle ha 4999,- for.

 

Hadde i utgangspunktet tenkt å bestille flere ting fra dem, men triksing og mixing med priser i en tilbudsperioder er en måte å behandle kunder på som jeg har særs lite sans for. En ting er om de hadde gått tomme på lager, og ikke kunne levere. Men de har den tydeligvis på lager, fremdeles i uke 24, men plutselig til en kraftig oppskrudd pris.

 

Vil derfor takke Expert for å hjelpe meg med å luke dem ut når det gjelder hvilken leverandør jeg skal velge for mine fremtidige kjøp av alt datautstyr og andre elektriske varer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å ta kontakt med de? Antagelig en feil at prisen har gått opp...

Sjekket fysisk i butikk, evt. kjøpe derifra og henvis til avisen sin pris, så får du til den prisen.

 

Ingen butikker er 100% perfekte.

Nettbutikk er heller ikke det samme som fysisk butikk, priser avviker.

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke tilbudsavisene kun til fysiske butikker og ikke nettbutikk?

 

Er det det? Jeg trodde ikke det, da mange produkter jeg har slengt i handlekurven fra kundeavisen har vist eksakt samme pris med bestilling fra nett. Men det er jo selvsagt mulig at det også står med liten skrift. Nærsynt som jeg er, kan jeg vel ha oversett dette. Men synes allikevel hele greia er unødvendig forvirrende for kunden. Prisen på pcen har også vært 3499,- når produktet har lagt seg i handlekurven tidligere iallefallm, med bestilling på nett.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg tok det nesten for gitt at det var slik enda. Før i tiden var det stort sett aldri samme tilbud på nett som det var i butikkene. Du får prøve å gjøre det aklla foreslår. Kan være en feil dem har gjort.

Men når sant skal sies får jeg ikke reklame og jeg handler omtrent aldri på verken Expert eller Elkjøp.

Lenke til kommentar

Prøvd å ta kontakt med de? Antagelig en feil at prisen har gått opp...

Sjekket fysisk i butikk, evt. kjøpe derifra og henvis til avisen sin pris, så får du til den prisen.

 

Ingen butikker er 100% perfekte.

Nettbutikk er heller ikke det samme som fysisk butikk, priser avviker.

 

Har ikke prøvd å kontakte de, da det antakeligvis ikke er noen som svarer så sent allikevel. Men det går selvsagt an å forsøke. Nå har det seg selvsagt slik at jeg har andre gode alternativer også, men det hadde blitt en bestilling nå om prisen var den samme. Men synes, som i svaret jeg gav over, at de i nesten en hel uke skal samkjøre pris på web og i fysiske butikker (kundeavis), og at du kan bestille fra kundeavis med nettbestilling til samme pris, for så plutselig når nesten hele tilbudsperioden er ute, setter opp prisen betraktelig betraktelig.

 

Hadde forstått at et produkt hadde blitt utsolgt, men det er jo ikke tilfelle her.

 

Nei, ingen butikker er 100% perfekte, men slik uforutsigbarhet er noe jeg ikke verdsetter. Tydelig at man må lese all liten skrift med lupe og følge nøye med hele tiden. Må si jeg har litt liten sans for akkurat den praksisen der.

Lenke til kommentar

Kan forøvrig fortelle at den pc'en ikke er det eneste som har hoppet betydelig i pris. Prøvde å legge flere andre varer i handelvognen, og det viser seg at det faktisk er flertallige produkter som plutselig har gjort et saftig prishopp. Det første som slår meg er da at dette ikke er en feil, men en bevisst strategi.

Lenke til kommentar

Nederst på siste side i kundeavisen står det faktisk: "Prisene er inkl. moms og gjelder i alle våre fysiske butikker." så her må man vel bare passe på... Men det er rimelig klønete gjort, og her burde Expert lære av Elkjøp og Lefdal som er klarere i prisingen (selv om det kan være "kreativ" prising der også). Det morsomme (eller tragiske) er at hvis man blar opp på side 3 i kundeavisen hvor nevnte PC står, så har samtlige 5 produkter annen pris på nett. Asus Transformer book og MS Surface2 har lavere pris, men resten har vesentlig høyere pris.

Det som er litt spesielt er at på forsiden på expert.no står det listet opp produkter fra "ukens kampanje". Når man gjør det så burde prisene vært like. Hvis dette er bevisst så er jeg enig med TS at dette er useriøst, men kan jo håpe at det er en glipp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...