Gå til innhold

Ny pc til pappa`n min!


Anbefalte innlegg

heisann eg skal bygge pc til pappa... han skal bruke den til skriving, surfing og lagring av bilder... han har skjerm, tastaur og mus fra før..

 

maskinen skal ikke overklokkes og prisklassen er rundt 3000!

og støy er ingen problem :D

 

eg har sottte opp eit opsett som eg syns virker ganske bra

 

 

Aopen CD-RW 52X / 32X / 52X ATAPI..403,- kr

 

Samsung Floppy Disk Drive 1.44MB 3.5" Internal 130kr

 

Hitachi Harddisk 80.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" 2MB 645kr.

 

Microstar Mainboard Socket-A nForce2IGP mATX Audio VGA LAN IEEE1394 ATA133 Bulk, K7N2GM-IL 918kr

 

Qtec Case Midi ATX Tower 350W Black OEM 335,- kr

 

Geil 256MB DDR PC2700 333MHz Value CL2,5 6ns 2,5-2,8V,378kr

 

AMD CPU Athlon XP 2000 1.667GHz Socket-A 266MHz FSB 539,- kr

 

Glacial Cooling Fan Socket A/370 All PIII/Celeron AMD Up To XP2800 26dB 155kr..

 

total pris circka 3400 kr!! alt er hentet fra psdata!!

dette er opsette mitt eg hadde tenkt å bytte cpu til 2500+ men dette skal bli billigst mulig!!!

 

alt passser sammen?? kabinettet passser til amd hovedkort??

 

ellers andre kommentarer??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er faktisk dyrere med 256mb 266mhz ram enn da e med 333mhz ram 50 kr... ramen vill vell funke selv om det er 266mhz bus på prosessoren??

det trodde eg i allfall!

 

dessuten er det mulig at seinare at eg setter inn ein ny prosseor og da er det greit at ram følger med sånn at man slepper å kjøpe ny ram?!?!

Lenke til kommentar

Ikke kjøp det kabinettet! Bygget nettop en amd pc i et sånt et, det gjør jeg ikke frivillig igjen for å si det sånn... Det er som å prøve å oppgadere en gammel compaq maskin. må for eks skru ut strømfors. for å sette inn ram (og seff når du smekker inn hk)... Det er også en ting at det blir ca 3 mm sprekk mellom cpuvifte og strømforsyning. Gå for en cpukjøler som er lav... :shrug:

Lenke til kommentar
Ikke kjøp det kabinettet! Bygget nettop en amd pc i et sånt et, det gjør jeg ikke frivillig igjen for å si det sånn... Det er som å prøve å oppgadere en gammel compaq maskin. må for eks skru ut strømfors. for å sette inn ram (og seff når du smekker inn hk)... Det er også en ting at det blir ca 3 mm sprekk mellom cpuvifte og strømforsyning. Gå for en cpukjøler som er lav... :shrug:

 

at det blir trangt mellom vifta og cpu er riktig dog ikke så trangt og må du ut med stforsyningen for å skifte ram, ja da er det stforsyningen som er feil . Har bygget flere slike maskiner og sitter med en som jeg skal levere om en times tid, prøvde å ta ut rammen og sette den inn igjen uten prob.

Billig og kreit kab uten den store plassen da, men her er det vel heller ikke snakk om en maskin som skal mekkes i til daglig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...