Gå til innhold

Halo PC - verdt det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SP-delen gjennomfører ein seriøst på seks timar viss ein er kjapp. Ein

brukar kanskje mindre enn halvparten av tida det tar å gjennomføra det

til Xbox.

 

MP-delen, vel kva kan ein sei? Som resten av spelet verkar dette å vera

svært uferdig. Våpenbalansen suger, sniperrifla og pistolen er altfor

overpowered, etter at ein har fått mus til å sikta med. I tillegg er det

vanskeleg å finna ein server utan lag.

For eit liknande MP-spel ville eg heller ha venta til Unreal Tournament

2004. All the way.

 

Halo is so 2001. Dette er 2003(4). Med det meinar eg at det er eit

gammalt spel som har tatt altfor lang tid å venta på til PC.

Lenke til kommentar

Hehe, eg er jo ein kjendis jo! :D

 

Eg har jo Xbox og Halo til Xbox eg. I tillegg har eg spelt Halo til PC.

Hadde tenkt å kjøpa Halo til PC òg, pga. MP. Heilt til eg fann ut at det

ikkje var så bra som eg hadde håpt.

 

Halo til PC er kanskje verdt det viss ein aldri har spelt Halo før, og i

tillegg har god nok PC til å kjøra det. Då meinar eg VELDIG god PC.

 

Ps. Dei Xbox vs. PC diskusjonane har eg lagt av meg.

Lenke til kommentar
Hehe, eg er jo ein kjendis jo! :D

 

Eg har jo Xbox og Halo til Xbox eg. I tillegg har eg spelt Halo til PC.

Hadde tenkt å kjøpa Halo til PC òg, pga. MP. Heilt til eg fann ut at det

ikkje var så bra som eg hadde håpt.

 

Halo til PC er kanskje verdt det viss ein aldri har spelt Halo før, og i

tillegg har god nok PC til å kjøra det. Då meinar eg VELDIG god PC.

 

Ps. Dei Xbox vs. PC diskusjonane har eg lagt av meg.

 

Der tar du feil.-..... se på mine specs. jeg kjører med det maste på fult og bra framerate. Skal ikke så mye til

Lenke til kommentar

Sjølv hadde eg heller ikkje noko framerate problem i 1024x768 med det

meste på fullt. (Har Radeon 9800 Pro da). Men det er berre til å sjekka

div. forum og gaming sites, så får du fort med deg at Halo sin dårlege

framerate er ein 'major issue' blant mange. (Sjekk t.d. forsida til

www.clanbase.com). Til og med folk med betre system enn deg har hatt

problem.

Lenke til kommentar

Problemet ligger i det at folk har en tendens til å kjøre Halo i sinnsyke oppløsninger, og med FSAA og AF...

 

Selv om Randy selv har sagt at det er fåfengt samme hvor bra system du har....

 

For det første snakker vi om et spill som virkelig tar i bruk pixel-shader effekter (både DX9 og DX8), og dette (i tillegg til blant annet zooming på pistol/sniper rifle) gjør at AA og AF faktisk ikke fungerer i det hele tatt...det eneste som skjer er at spillet går noe helt forjævlig mye treigere.

 

Folk kjører spillet i 1280x960 med 6x AA og 16xAF og klager på dårlige framerates... :roll:

 

Menneh, for all del, spillet går veeeldig treigt uansett om man slår FSAA og AF av også...men det er da i det minste spillbart.

Lenke til kommentar
Problemet ligger i det at folk har en tendens til å kjøre Halo i

sinnsyke oppløsninger, og med FSAA og AF...

 

Nei, problemet ligg i at folk med normale system må tweake det til døde

for å få ein akseptabel framerate. Eg seier igjen: berre sjekk div. forum

og gaming sites.

 

Eg har prøvd dei tipsene folk har gitt for å forbetra frameraten, og

resultatet blei at spelet såg heilt sinnsvakt dårleg ut. Såg ut som noko

som var lagt i 1999. All eyecandy var borte.

 

Det er ikkje normalt når folk får betre framerate i Unreal 2 f.eks, når

Unreal 2 ser 4x betre ut.

 

Dei som prøver å kjøre det i 1280x1024 med AA og FSAA er gjerne folk

med P4 3.2 og GeForce FX 5900 Ultra, ikkje rart dei blir skuffa over

frameraten.

Lenke til kommentar
Nei, problemet ligg i at folk med normale system må tweake det til døde

for å få ein akseptabel framerate. Eg seier igjen: berre sjekk div. forum

og gaming sites.

 

Feil...tror du bør "sjekke litt forum og gaming sites" selv. De med sub-par systemer kjører spillet som en drøm. Jeg har hørt om folk med P3 933 256mb ram og GF4 MX som kjører spillet i 1024*768 med en framerate på 50-60...disse kjører selvfølgelig uten PS effekter, men dog.

 

Som sagt, problemet ligger i at folk med überPC'er ikke finner seg i at de må sette oppløsningen litt ned, og skru FSAA og AF av. De finner seg heller ikke i at noe spill går i under 100 FPS på deres maskin, uansett om spillet faktisk er helt spillbart....

 

Vil du ha noen virkelige tips?

 

- Har du Ati GFX kort? Last ned de siste Omega-driverne

- Har du Nvidia kort? Last ned de nyeste Det. driverne, de hjelper ekstremt når det gjelder DX9-spill

- Eksperimenter med USExx kommandoen

- Last ned 1.02 patchen

- Via Hyperion kan hjelpe, men hovedkortdrivere har de fleste allerede bra nok oppdatert

- Spillet er veldig hypp på prosessorkraft, prøv å overklokk CPU litt, det hjelper i de fleste tilfeller drastisk

- IKKE BRUK FSAA ELLER AF, det fungerer ikke.

- Editer config.cfg, finn grafikkortet ditt på listen, eksperimenter med settinger (som f.eks. rendertargets, hvis du vil ha FSAA eller AF, selv om det egentlig ikke er anbefalt)

- Eksperimenter med hardware acc on/off (lyd)

 

Spillet er treigt...ja... forhåpentligvis kommer det en performance patch i fremtiden. Uansett har spillet en god grunn til å være treigt (foruten at det er en port), det tar i bruk PS2 effekter...

Lenke til kommentar
Nei, problemet ligg i at folk med normale system må tweake det til døde

for å få ein akseptabel framerate. Eg seier igjen: berre sjekk div. forum

og gaming sites.

 

Feil...tror du bør "sjekke litt forum og gaming sites" selv. De med sub-par systemer kjører spillet som en drøm. Jeg har hørt om folk med P3 933 256mb ram og GF4 MX som kjører spillet i 1024*768 med en framerate på 50-60...disse kjører selvfølgelig uten PS effekter, men dog.

 

Rart at det er totalt uspillbart på min PC i 1024x768 med standard settings da.

Jeg har en p4 2.6, 1GB RAM, og gf4 ti4200. Det er nok fenris som har rett her gitt.

Lenke til kommentar
Nei, problemet ligg i at folk med normale system må tweake det til døde

for å få ein akseptabel framerate. Eg seier igjen: berre sjekk div. forum

og gaming sites.

 

Feil...tror du bør "sjekke litt forum og gaming sites" selv. De med sub-par systemer kjører spillet som en drøm. Jeg har hørt om folk med P3 933 256mb ram og GF4 MX som kjører spillet i 1024*768 med en framerate på 50-60...disse kjører selvfølgelig uten PS effekter, men dog.

 

Rart at det er totalt uspillbart på min PC i 1024x768 med standard settings da.

Jeg har en p4 2.6, 1GB RAM, og gf4 ti4200. Det er nok fenris som har rett her gitt.

 

Leser du i det hele tatt hva jeg skriver eller? :roll:

 

Nei, det er jo ikke veldig rart...du har et av de treigeste kortene med DX8 Pixel Shaders. Jeg snakker om folk med KORT UTEN PS MULIGHETER. GF4MX er ikke annet enn et GF2 på steroider (ikke det engang), og derfor et DX7 kort.

 

Det eneste jeg sier er at folk med überPC'er faktisk får spillbar FPS med alle grafiske godbiter på. Mange klager over en framerate på 40-50 FPS, som er helt spillbart. Folk med low-end PC'er klarer seg også fint. De som har problemer er de som har litt midt-i-mellom-hardware. Som har muligheten til å bruke PS effekter, men ikke har helt toppers GFX-kort eller CPU.

 

Og jeg får vel kanskje minne dere på at vi snakker om spillbar framerate her... ikke flere hundre FPS.

Lenke til kommentar

Synes det er merkelig å lese om folk som ikke liker Halo. Jeg synes det er et av de aller beste spillene jeg noen gang har spilt (jeg har ikke testet pc versjonen enda). Jeg ble fullstendig dratt inn i handlingen og hadde problemer med å legge fra meg controller'n. I motsetning til alle andre FPS'er med story, visste jeg alltid hvor jeg skulle, hva jeg skulle gjøre der, og hvorfor det var så viktig at jeg klarte det. Noen av bretta var ensformige og kjedelige, men ellers var opplevelsen topp.

 

Men jeg respekterer at andre kan ha et annet syn på det. Og jeg kan forstå at folk blir skuffa når de lenge har hørt på skryt om fantastisk grafikk og gameplay, og så ser spillet 2 år gammelt ut når det endelig kommer...

Lenke til kommentar

Jeg elsker xbox versjonen, men jeg synes pc versjonen mister litt av feelingen. Våpnene er rett og slett alt for enkle å bruke på grunn mus og tastatur styring. Sniper rifla er rett og slett overlegen, noe som ikke er tilfellet i xbox versjonen. Der må du ha litt skills for å mestre våpnene, noe jeg synes gjør xbox versjonen mye bedre. Og som nevnt mange ganger før, mangelen på coop på pc versjonen trekker veldig ned.

Lenke til kommentar

Gamereactor tar jeg ufattelig useriøst da de er et ganske amatørt blad i mine øyne (får nok flame in my arse nå, men jeg driter i det).

 

De gir jo kjøss meg minimum 7 til ALLE spill. Samma det, Chrome er IKKE verdt 499kr, skal du teste, gjør det beste. Download.

 

Ok :-) Du har overtalt meg til å prøve Chrome før jeg eventuelt kjøper det. Kanskje jeg burde kjøpe max payne 2 isteden. Er jo et spill med dårligere levetid men....... :shrug:

Lenke til kommentar

Leser du i det hele tatt hva jeg skriver eller? :roll:

 

Nei, det er jo ikke veldig rart...du har et av de treigeste kortene med DX8 Pixel Shaders. Jeg snakker om folk med KORT UTEN PS MULIGHETER. GF4MX er ikke annet enn et GF2 på steroider (ikke det engang), og derfor et DX7 kort.

 

Leser du hva jeg skriver?

jeg har et gf4 ti4200, ikke gf4mx.

Lenke til kommentar

jeg har:

 

gf4 ti 4200

512 ram

athlon xp 2000

osv osv osv...

 

Jeg har ikke merket noe særlig chopping i frameraten.. Ikke engang når det skjer masse på skjermen. Jeg har fsaa AV, men må ha AF på. (hvis ikke blurer bakken i værste cs-stil etter 5 meter :p) kjører i 1024x768 32bit @ 50-60 fps jevnt. Skjønner ikke hvorfor jeg er den "eneste" som ikke får fryktelige framerateproblemer. :D

 

 

Det er egentlig ikke så rart at ting ikke går smooth når vi snakker om et spill som originalt ble designet for gf2-serien, men har fått en (heller middelmådig, spør du meg) overhøvling av gearbox som har fått det spillbart på pc. pluss at de har slengt på et par dx9-effekter. (Eller egentlig dx8.1-effekter for å være litt anal...)

 

Uansett om du velger PC eller XBoX, halo er verdt opplevelsen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...