Gå til innhold

Jumpstart av PSU


EC

Anbefalte innlegg

OK. Så hvis jeg kortslutter pin 14 og 15 (Det var en brun og svart ledning. Stemmer det eller?), kobler på 2 stk hdd & 2 stk CDrom og fyrer den opp så skal alt fungere? :)

 

EDIT: Prøvde dette nå. Funka 1. gangen. Vifta i PSU gikk ikke rundt, men den gav strøm og starta likevel.

Men: Etter at jeg stoppa den, vil den ikke starte igjen. Ikke om jeg kobler i atx kontakten heller. Kan den ha tatt kvelden??

Endret av kjor1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvordan er det da mulig at den tok kvelden av et forsøk på å jumpstarte den, om det var de riktige kablene jeg koblet ihop?

 

Den starta en gang. Ga ut strøm så harddisk ol. starta. (Vifta i PSU'en starta dog ikke da...(?)) Men etter at jeg stoppa PSUen, vill den ikke fyre igjen. Ikke engang om alle kontaktene står i. Er det en viss risiko å jumpstarte PSUer slik??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har slettet alt jeg hadde lokalt fra Overklokking-serveren, så den guiden vet jeg ikke hvor ble av.

MEN: Jeg regner med at gutta i HW kan lete den fram og legge den ut på HW - samt oppdatere denne tråden.

I mellomtiden:

http://web.archive.org/web/20041025230210/...orsyninger.html

 

(Hmmm... det er SKIKKELIG vemodig å se den gamle, gode siten og vite at den aldri mer kommer tilbake. *snufs*

 

PS: Jeg er ikke lengre aktiv på dette forumet, så ikke send PM. Dere finner meg på forumet til flightsim.no.

Lenke til kommentar

lurer på følgende: må resten av ledningene som går til 20pin-kontakten være i orden for at jumpstart skal fungere?

 

Først kortsluttet jeg 13 og 14, og det fungerte kjempefint. I og med at jeg trodde at det var bare de som hadde invirkning på jumpstarten, klippet jeg av de andre ledningene for å få bedre plass/få vekk litt ledninger og rot. Men når jeg bare hadde 13 og 14 igjen i kontakten og kortsluttet disse, ville ikke jumpstartinga fungere...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-XHLacM

I går prøvde jeg å jumpstarte en gammel PSU med kun en vifte. Den sveiv i 2-3 sekunder for å så stoppe. Løsningen kom med å koble til en harddisk på samme kanal. Veldig greit å kunne det, da jeg alldri vet når jeg får bruk for jumpstarting.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...