Gå til innhold

Dagbladet tester Half-life 2 betaen. Din mening ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm, ser av (den oppdaterte) artikkelen her på gamer.no (en artikkel som dreier seg om den omtalte artikkelen på dagbladets sider, ikke noe annet) at det virker som dagbladet ikke vet hva som er godt for seg, og at de ikke gir seg mens leken ennå ikke er så forferdelig ille.

 

jaja, de skal i alle fall ikke komme her og si at de ikke ble advart. håper bare så inderlig at de nødvendige personene ser så alvorlig på dette som de burde. som jeg har sagt tidligere så er jeg ikke inne i dette fordi jeg forguder HL2 og Valve, men snarere fordi jeg er en mediestudent som lurer på hvordan noe slikt kan skje i dagens heller opplyste norske samfunn. vet at dagbladet har valgt å ikke følge vær-varsom-plakaten, men de skal likevel klare å holde seg til norske lover og regler.

 

--

EDIT:

Jaja, får bare påpeke at Dagbladet ikke har gjort noe ulovlig i henhold til norsk lov. Det er lovlig å nedlaste til privat bruk.

Nei! Det er jo akkurat det som er poenget her! Eller, det vil si, det og at det er forferdelig dårlig gjort mot Valve.

Lenke til kommentar
Jaja, får bare påpeke at Dagbladet ikke har gjort noe ulovlig i henhold til norsk lov. Det er lovlig å nedlaste til privat bruk.

 

Tør jeg foreslå elementær innføring i norsk rettsvesen i grunnskolen? Makan til fjoll.

 

Uansett...har diskusjonen dabbet av? Har noen av gamer.no's ansatte hørt noe mer fra Vivendi/Valve/Dagbladet.no?

Lenke til kommentar

Å skrive om slikt blir over hodet ikke vurdert. Jeg ville ikke stilt meg bak en slik omtale om vi hadde alle norges advokater til rådighet...

 

Er dette da en moralsk vurdering, hvor gamer.no forplikter seg for all fremtid til aldri aa gjoere noe lignende - selv om det skulle vaere lovlig?

 

[*]Gamer.no er blått i mot piratkopiering og nedlasting av uautorisert programvare og spill.

[*]Om vi hadde vært like store som Dagbladet, ville vi fremdeles aldri gjort noe liknende.

[*]Vår frustrasjon ligger i at enkelte får gå uåpaktet hen i å gjøre noe

slik, mens "oss vanlige folk" blir dømt nord og ned hvis vi skulle gjort noe liknende.

[*]Dette er forbudt, og loven skal gjelde alle.

 

Greit, saa det er da slik aa forstaa at deres frustrasjon ligger i at dagbladet tillater seg aa begaa ulovligheter innenfor deres fagfelt.

Det handler altsaa om yrkesstolthet.

 

Det er jo forstaaelig, og dere har ogsaa min stoette i dette... saafremt dere da, slik dere har uttrykkt, forplikter dere til aldri aa gjoere noe lignende, uavhengig om det blir lovlig eller ei.

 

Fair enough, da blir det naerliggende aa spoerre hva dere gjoer med dette. Noe konstruktivt?

Lenke til kommentar
hmmz...tja, hva kan jeg si...det var da ikke en skikkelig review...de ga ingen karakter, viste ikke noen screenshots, og sa egentlig ikke noe som ikke har kommet for dage i tidligere offentlige publikasjoner fra valve (som E3 demoen)..om mulig gjorde den artikkelen at jeg gleder meg enda mere...

 

Det var slik at så vidt jeg husker var det opprinnelig screenshots i artikkelen, men om disse var lovlige utlagte bilder som valve har gitt ut vet jeg ikke, håper i det minste det. Men disse er tydeligvis fjernet nå.

Lenke til kommentar
Nei, det er vel slik at det er lov å selge, men ikke kjøpe, akkurat som Cappo sier...

 

For å avslutte denne diskusjonen (siden den er en smule off-topic)

 

Forslaget vil heller ikke kriminalisere kjøp av seksuelle tjenester.

 

La meg sitere:


10.2 Kjøp av seksuelle tjenester

10.2.1 Gjeldende rett

Heller ikke kjøp av seksuelle tjenester er straffbart i seg selv i Norge i dag. Hvis den prostituerte er under den seksuelle lavalder på 16 år, vil imidlertid forholdet kunne straffes etter straffeloven §§ 195 eller 196. Unge prostituerte har dessuten selvsagt det samme vern som alle andre mot tvang, vold og annen truende atferd som som uansett vil kunne rammes av andre bestemmelser.

Lenke til kommentar
Nedlasting av uautorisert og kopibeskyttet materiale er forbudt. Og absolutt ingen har lov til å bryte loven, samme hvem de er og hvilke intensjoner de har.

Program og spill mener du vel?

For i Norge er det lov å laste ned film og musikk til egen bruk.

 

Kall det spekesild om du vil. Du vet hva jeg snakker om.

 

Der skjønner jeg faktisk ikke hva du mener, mulig jeg er litt for trøtt nå men :)

Lenke til kommentar
Uansett...har diskusjonen dabbet av? Har noen av gamer.no's ansatte hørt noe mer fra Vivendi/Valve/Dagbladet.no?

 

Les artikkelen på forsiden vår:

http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=2959

 

Jeg mente noe utover dette. Leste artikkelen omtrent 5 minutter før jeg skrev posten :)

 

Siden det ikke står noe annet enn at den er publisert i dag er det litt vanskelig å vite hvor gammel den er. Slike saker har en tendens til å utvikle seg fort.

Lenke til kommentar

Jeg tror gamer.no som en del av pressen på lik linje som Dagbladet (om enn ikke med samme interesser) vil velge å forholde seg med ro inntil de vet noe sikkert om saken, hvis de bare blåste alt opp og skrev ting før de hadde fått dobbeltsjekka så ville de jo ikke vært det spøtt bedre selv. Skjer det noe vi trenger å få vite her på gamer.no, så får vi sikkert vite det! :)

 

Mine ti øre.

Lenke til kommentar

det sier vel litt om denne diskusjonen. Dette er en nyhet db forlengst er over. Har det ikke lenger på forsiden en gang. Og i denne posten raser diskusjonen som aldri før.

 

Db var frøst ute med en føranmeldelse av spillet, noe garantert valve gledet seg over. Men nå begynner dette å bli old news.

 

hva har vi lært?

 

Gamer syter og klager over lovligheten, men jeg garanterer at ingen ting vil skje med denne saken.

 

Db er bare tidlig ute med anmeldelser

 

Kanskje det er på tide å revurdere retningslinjene i Forumet, da en journalist i en av norges største aviser skriver en artikkel som vi andre her i forumet hadde fått en ukes ferie for ?

Lenke til kommentar
masse svada som gjør meg eitrende forbanna

Nnnnnghrrr... *telle til ti*

Sånne kommentarer lover jo ikke akkurat godt med tanke på bevisstheten vår til mediene vi bruker hver dag. Det at de ikke har det på forsida lenger gjør det ikke noe MINDRE lovlig, og hvis de slipper unna dette uten sanksjoner så har noe gått alvorlig galt. Saken er jo ikke at Snorre Bryne har skrevet en forhåndsanmeldelse av HL2 (det ser vi jo selv, og det sier også Bryne og redaktør Rostøen), saken er det at Bryne på et eller annet vis har fått tak i en ulovlig kopi av den ufullstendige betaen av HL2, og videre at redaktør Rostøen (eller en annen ansvarlig redaktør) har sluppet dette i gjennom!

Lenke til kommentar

Synes det er helt greit at de poster en pre-view av sakene.

Det kommer egentlig rimelig klart frem at Valve løy kraftig om 30 september, når man ser på hvilket stadie spillet er på. Joda, det kan finnes en ferdig version, men jeg tror det er en "ultraliten" sjangse for det.

 

Lyve for hardbarka fans er ikke OK IMO. Da kunne de heller satt en annen dato.

 

GO DB! Iallefall noen som tør å røske litt i overflaten..

 

|Hitman

Lenke til kommentar

Db er bare tidlig ute med anmeldelser

 

Kanskje det er på tide å revurdere retningslinjene i Forumet, da en journalist i en av norges største aviser skriver en artikkel som vi andre her i forumet hadde fått en ukes ferie for ?

 

Jaha... Blir kraftig provosert av dette innlegget, så får vel kommentere det. Hvordan kan du mene at DB.no bare er tidlig ute med anmeldelse ? Har du ikke lest noe om hva saken handler om ? Dette er, hvis opplysningene er hva de ser ut til, en artikkel om en ulovlig beta på en stor norsk og seriøs webside. I tillegg sies det at man kan finne betaen selv hvis man søker i søkemotorer. For meg kommer saken slik frem at DB.no "støtter" nedlastning av betaen. En, så langt vi vet, ulovlig beta, som er stjålet fra Valve. Dessuten, om det skulle vise seg at DB.no lovlig hadde prøvd og publisert betaen, så burde de i det minste ha skrevet dette i artikkelen, for å understreke at de er imot ulovlig nedlastning av betaen. :grumpy:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...