Gå til innhold

Dagbladet tester Half-life 2 betaen. Din mening ?


Anbefalte innlegg

Jo, dette kvalifiserer i aller høyeste grad til temporær utestengelse. Bruker DrDoogie bryter hele tre forskjellige retningslinjer i tråden over:

 

"Brukeren av forumet bes om å holde en høflig tone", jf. punkt 1 i

Retningslinjer.

Sarkasme er ikke synonymt med uhøflighet

"Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe", jf. punkt 4 i

Retningslinjer.

Sarkasme er ikke synonymt med usaklighet, ei heller uhøflighet (som tidligere nevnt)

 

 

"Respekter dine moderatorer", jf. punkt 10 i Retningslinjer. Noter: Bruker kan gjerne være uenig, men bes føre en høflig tone mot moderatorer, samt brukere på forumet - jf. punkt 1 i Retningslinjer.

 

Såvidt jeg kan se dreier punkt 10 seg om hvorvidt man skal respektere moderatorers ord og gjerninger, og da hovedsaklig i "disiplinærsaker" som stenging av tråd og eller utestengelse mm., der motparten opptrer i rollen til en moderator (som er å holde orden på forumet)

 

Punkt 10 dreier seg IKKE om hvorvidt man skal ha en overdreven tilbakeholden debattteknikk når man diskuterer et helt vanlig/regulært tema med en motdebattant som tilfeldigvis er moderator men som opptrer i rollen debattant og ikke moderator.

 

Sarkasmen som ble brukt av DrDoogie var berettiget i debatten og bidro til å understreke en del gode poeng. At du kom litt på bakbena Erling, synes jeg du bør tåle uten noe mer om og men.

 

Er det noe mer som ikke forstås, er det bare å spørre, men gjør det på PM eller e-post. Hold denne tråden rettet mot emnet, ellers brytes retningslinje punkt 3 - "Hold dere til temaet i tråden".

 

Greit nok. Men nå var det nå engang du (imho) som bringte saken ut av fokus. Mange av oss, har så mye respekt for forumet og moderatorene at vi betrakter advarsler som ille nok å få, og da bør advarslene helst være berettiget når de kommer flagrende.

 

Når det gjelder deres eget korstog for Valve mot Dagbladet (for å holde oss litt på sporet her); så har jeg fremdeles litt vanskelig for å se forskjellen på deres bidrag til oppmerksomhet rundt en ulovlig og illegal kopi (artikkel på forsiden), og det dere på det sterkeste advarer brukerene mot å gjøre i denne tråden her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man er så dum å lar pcn være koblet på nette så må du regne med at noen vil inn på pc'n din for å finne det du har. i alle fall når det er noe så kjent som HL2

 

hva med å ha alt på en maskin som ikke har noe tilgang til nette overhode. da slipper man sånne Beta og folk som stjeler! seff kan jo være folk innenfor som gjør noe da! :shrug:

Lenke til kommentar

Når det gjelder deres eget korstog for Valve mot Dagbladet (for å holde oss litt på sporet her); så har jeg fremdeles litt vanskelig for å se forskjellen på deres bidrag til oppmerksomhet rundt en ulovlig og illegal kopi (artikkel på forsiden), og det dere på det sterkeste advarer brukerene mot å gjøre i denne tråden her

 

Jeg vil understreke to ting:

1. Denne tråden ble ikke startet av noen Gamer.no representanter (og den ble startet før vi kom på banen med noen artikkel om saken). Gamer.no-journalister som har postet sin mening her har gjort det på eget initiativ, og representerer ikke nødvendigvis Gamer.no.

 

2. Det at Dagbladet publiserte en "omtale" av spillet basert på en ulovlig lekket betaversjon må regnes som en nyhet, og at vi og andre nettsteder har skrevet om denne nyheten er naturlig i forhold til det vi driver med. Gamer.no var ikke første nettsted som skrev en liknende artikkel om Dagbladets "omtale", og vår artikkel er heller ikke den mest kritiske jeg har sett.

 

Vår artikkel er ikke noen forumpost, så retningslinjene for forumet gjelder ikke. Å si at artikkelen inneholder informasjon som kan lede til piratvirksomhet er uansett å trekke det fryktelig, fryktelig langt.

Lenke til kommentar
Vår artikkel er ikke noen forumpost, så retningslinjene for forumet gjelder ikke. Å si at artikkelen inneholder informasjon som kan lede til piratvirksomhet er uansett å trekke det fryktelig, fryktelig langt.

Nei, er jo ikke det vi sier heller da.

DENNE tråden kan føre til privatvirksomhet.

 

Åpne opp øya og 'smell the cappuccino' :o

Lenke til kommentar
Vår artikkel er ikke noen forumpost, så retningslinjene for forumet gjelder ikke. Å si at artikkelen inneholder informasjon som kan lede til piratvirksomhet er uansett å trekke det fryktelig, fryktelig langt.

Nei, er jo ikke det vi sier heller da.

DENNE tråden kan føre til privatvirksomhet.

 

Åpne opp øya og 'smell the cappuccino' :o

 

100% enig

 

PS: er ikke denne tråden stengt ennå?

Lenke til kommentar
Vår artikkel er ikke noen forumpost, så retningslinjene for forumet gjelder ikke. Å si at artikkelen inneholder informasjon som kan lede til piratvirksomhet er uansett å trekke det fryktelig, fryktelig langt.

Nei, er jo ikke det vi sier heller da.

DENNE tråden kan føre til privatvirksomhet.

Tror ikke det var denne tråden joac siktet til - han sikter til det han kaller "deres korstog mot Dagbladet". I og med at denne tråden ble opprettet av en annen bruker, og at våre journalister her kun har uttalt seg på vegne av seg selv (og ikke Gamer.no), kan ikke jeg se at den kan representere noe Gamer.no-korstog mot Dagbladet.

 

Hvis du ser noen poster i denne tråden som bryter med forumretningslinjene, foreslår jeg at du bruker "varsle mod"-knappen.

Lenke til kommentar
Synes dette sier _litt_ om hw.no's forum.

 

Når brukerne vil stenge en tråd, da kommer det ikke på tale.

Men når brukerne vil ha en amd vs. intel tråd gående, selv om det er litt søppelkasting, nei da er det stenging på flekken!

 

edit: og nå som vi er midt oppe i denne 'vi hører på brukerne' bølgen.. :shrug:

 

Johoo!!!

 

Enig!

 

Strupstad- hvor går "ferien" vår?

Lenke til kommentar
Synes dette sier _litt_ om hw.no's forum.

 

Når brukerne vil stenge en tråd, da kommer det ikke på tale.

Men når brukerne vil ha en amd vs. intel tråd gående, selv om det er litt søppelkasting, nei da er det stenging på flekken!

 

edit: og nå som vi er midt oppe i denne 'vi hører på brukerne' bølgen.. :shrug:

 

Du representer ikke "brukerne". Du representerer kun deg selv. Igjen oppfordrer jeg deg til å bruke varsle mod-knappen hvis det er noen poster du mener bryter med retningslinjene. Påstanden om at hele tråden bryter med retningslinjene har du ikke dekning for.

 

Det som imidlertid er brudd på retningslinjene er å ikke holde seg til emnet - som er "Dagbladet tester Half-Life 2 - Din mening?". Denne diskusjonen kan vi fortsette i en annen tråd, i en annen seksjon av forumet. De fleste er klar over hva du og oivind_dahle mener om moderatorene på dette forumet, men den diskusjonen du ønsker om dem er ikke relevant i denne tråden. Punktum.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...