Gå til innhold

Tohatsu 60 hester som ikke får skikkelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg fjerner en og en pluggledning hørest det ut som om sylinderen i midten ikke går (stopper på de to andre)

 

Bytt om på pluggledningene og se om problemet flytter seg til en annen sylinder. Hvis det gjør det, så er den ene pluggledningen dårlig.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Jeg formulerte meg kanskje litt dårlig: Når du bytter om på pluggledningene så vil du kanskje flytte problemet til en annen sylinder dersom en av dem er dårlig.

 

Du skriver at du har testet motoren ved å trekke ut pluggledningen til den midtre sylinderen. Det du nå må gjøre er å bytte ut denne pluggledningen med en av de andre (en annen sylinder vil stå uten pluggledning). Hvis motoren nå går identisk så har du identifisert en dårlig pluggledning.

Lenke til kommentar

Kan han ikke ta ut luggen, legge den mot godset og sjekke om det er gnist når han drar/starter?

 

Det jeg tror de mener er at du må ta ut hele pluggledningen fra coilen (om det er mulig) og bytte med en av de andre. Flytter ikke problemet seg da så er det enten coilen eller noe med sylinderen eller bensintilførselen.

Lenke til kommentar

Kompresjonstest er smart.

 

Du kan få en god indikasjon på kompen ved å skru ut alle plugger og skru inn en og dra i startsnoren som du sikker ikke har.. ehrn.. eehh, er vell ikke snortest på en 60 hester. Se om du kan få svinghjulet rundt på en annen måte. Kanskje du kan dreie for hånd eller sette en skralle oppå og dreie. Da vil du kunne kjenne og muligens høre forskjell om en sylinder lekker. Som beskrevet, ha plugg i en og en sylinder om gangen.


Liten tilføyelse: Selfølgelig ikke ha pluggledninger i og pass på fingrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...