Gå til innhold

Talkmore eller Telenor: Forskjell?


Anbefalte innlegg

Har byttet fra Chess til Talkmore fordi jeg ønsket å være på Telenor sitt nett (Svenskene som eier Netcom bryr seg ikke om Nord-Norge).

 

Fikk en telefon fra Telenor. De skulle antagelig prøve å selge meg et abonnement. Jeg nevnte jeg hadde ordnet meg Talkmore. Selgeren prøvde å overbevise meg at Talkmore bare leide kapasitet hos Telenor og at man kunne få bedre direkte fra Telenor. Selv om jeg nevnte at både Talkmore og Telenor tilbyr opp mot 40Mbit/s. Dog Telenor tilbyr et abonnement med 10GB nedlasting, som ikke Talkmore kan matche.

 

Så er det noe i dette? Får man ikke samme kvalitet fra nettet om man bruker en underleverandør som Talkmore?

 

 

Jeg har også noen i familien som har flyttet over til Talkmore og de vil ikke ha fastprisabonnement, dermed er jeg avhengig av å bruke Talkmore for at de skal kunne ringe gratis til meg.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos OneCall er det vel sånn at det er standard fra simkort at telefonen skal koble seg på network norway istedetfor telenor der det er NN-dekning, slik at man manuelt må velge om at du skal ha telenor, eller tar jeg helt feil nå? Ikke så relevant til saken, bare nysgjerrig spurt :-)

Lenke til kommentar

Slik har jeg også forstått det.

 

Ulempen for kundene er at mobilen vil insistere på å koble seg til en Network Norway basestasjon, selv om det er en sterkere og raskere Telenor-basestasjon i nærheten.

Telefonen bruker altså mye tid og strøm på å koble seg til Network Norway-stasjoner, selv om det ikke er til fordel for kunden.

 

Å ha en telefon som kan bruke BÅDE Telenor OG Network Norway, høres kanskje ut som en fordel. Men det er det ikke. For Network Norway skummer bare fløten, og bygger dekning på de mest lønnsomme stedene der Telenor uansett har god dekning.

 

Si gjerne fra om jeg tar feil. Men jeg tror ikke det er mange steder Network Norway gir BEDRE dekning enn du uansett ville fått fra Telenor.

 

Man kan visst manuellt velge Telenor i innstillingene, men som sagt er jeg ikke ekspert. Jeg har aldri brukt Onecall.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Mobile Norway, som de faktisk heter, mister 900 Mhz frekvensene sine over sommeren. Hvordan de løser dette, er det vel ingen som vet i øyeblikket, men det ligger i kortene at det mest sannsynlig vil skje endringer i dekning og nettkvalitet.

Lenke til kommentar

Talkmore er Telenor med alle fordelene uten alle ulempene for å skissere det grovt ;)

 

Talkmore og Djuice konkurrerer vell litt om kundene da de begge er underleverandører heleid av telenor. Mens Djuice fokuserer på litt lavere priser og mer underholdning enn Telenor selv så satser Talkmore på enda lavere priser, god kundeservice og endel snedige saker som Norwegianavtalen (har spart meg for mye penger!), verving etc :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Talkmore er telenor sin onecall konkurent. Ingen buttikker og henvende seg til, kun på nett og telefon.

 

Dette med oncall og like bra er jo litt tullete. Vedder på at 95 % av alle henvendelser til onecall support løses ved og låse telefonen mot telenor sitt nett. Er Telenor/djiuce forhandler selv og blir daglig møtt av onecall kunder som har snakket med support og blitt bedt om og gå til en forhandler for og få hjelp til akkurat dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...