Gå til innhold

Asus har røpet lanseringsdato for sin lynraske spillskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Om det stemmer at denne vil ligge på 6500,- er det bare å glemme.

2560x1440, Gsync, 144hz, 8 bit TN-panel, 27 tommer. Forventet du at den skulle koste mindre? Haha.
Sweclockers skriver at skjermen får en veiledende pris på 7990 svenske kroner. Dersom det stemmer, og skjermen ender på 8-8500 kroner her i landet så må jeg si at det er veldig drøyt, og jeg skal i alle fall ikke forhåndsbestille til den prisen...

 

Enligt preliminära uppgifter anländer Asus ROG Swift i juli månad till det rekommenderade priset 7 990 kronor inklusive moms.

Nå ville jeg tatt det med en klype salt, ingen leverandører eller utsalgssteder har den tilgjengelig, ingen har den i sortimentet sitt en gang, så ingen vet hva prisen kommer bli, men jeg gjetter på at Duran har rett og prisen ender på rundt 6500,- :)

Lenke til kommentar

 

"oppdateringsfrekvens som med et tastetrykk på siden av skjermen kan stilles opp fra 60 Hz til 120 Hz" Dette hørtes jo litt merkelig ut. Gir ingen mening ift Gsync aktiivert. Høres ut som et billig triks. Håper det er ekte 120/144hz vi snakker om..

Såklart er det det. Har jo ingenting med GSync å gjøre?

 

Vel, hva er poenget med å kjøre 60hz når man har 120+? Og når Gsync er aktivert er jo hz relativt uansett

Lenke til kommentar

Finnes ingen god grunn til at denne skjermen skal koste over 5K .det er I så fall kun fordi selgerne ser for seg at de kan forlange det av desperate gamere. Trur I så fall de kommer til og gå skoa av seg rimelig kjapt, og at vi ser betydelige prisreduksjoner I løpet av noen måneder. Stusser forøvrig over artikkelens påstand om at det ikke er avklart om at det blir TN eller IPS.......det er som DuraN sier et TN panel med 8 bits farger.....mot 6bit normalt. Det som virkelig er trist I forbindelse med denne skjermen er hvis de ikk gidder a lage en utgave med glossy screen.

Uansett så vil det komme utfordrere til denne skjermen, og hvis de priser seg altfor høyt nå vil de tape på det ved at store deler av et allerede snevert marked blir sittende på gjerdet.

 

Sry for evt trykkleif.....sitter med mobilen :)

Lenke til kommentar

Personlig tar jeg ikke prisen så tungt, det var venta i mine øyne at de kom til å legge seg rundt den summen, kanskje +/- 10%

 

Så lenge Innovatører og "early adopters" vil ha produktet, har prisen ofte svært lite å si - uavhengig hvem og hvor mange produkter i samme kategori som kommer "fremover" og presser prisene ned.

 

Sitter bare å venter på at de skal få ut produktet i sitt sortiment på enten dustin el. komplett :)

 

Dustin har bekreftet over "chat" at jeg kan vente meg å se produktet i løpet av de nærmeste dagene :hm:

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Vil egentlig bli litt overrasket om prisen går over 5500. Hardware-prisene i Norge er jo strengt tatt ikke tatt helt utav proporsjonene i forhold til andre land. Nå er det riktignok en stund siden jeg gjorde meg opp denne meningen, og det kan jo ha forandret seg.

 

Hva er egentlig grunnen til at folk forventer at den skal være så mye dyrere her til lands ? (seriøst spørsmål)

Lenke til kommentar

 

 

"oppdateringsfrekvens som med et tastetrykk på siden av skjermen kan stilles opp fra 60 Hz til 120 Hz" Dette hørtes jo litt merkelig ut. Gir ingen mening ift Gsync aktiivert. Høres ut som et billig triks. Håper det er ekte 120/144hz vi snakker om..

Såklart er det det. Har jo ingenting med GSync å gjøre?

 

Vel, hva er poenget med å kjøre 60hz når man har 120+? Og når Gsync er aktivert er jo hz relativt uansett

 

Hz er relativt? Det er jo ikke det. Men uansett, har faktisk opplevd spill som ikke funker hvis man kjører over 60hz.

 

 

Vil egentlig bli litt overrasket om prisen går over 5500. Hardware-prisene i Norge er jo strengt tatt ikke tatt helt utav proporsjonene i forhold til andre land. Nå er det riktignok en stund siden jeg gjorde meg opp denne meningen, og det kan jo ha forandret seg.

 

Hva er egentlig grunnen til at folk forventer at den skal være så mye dyrere her til lands ? (seriøst spørsmål)

 

Tja, for å sammenligne da. EVGA GTX780Ti Classified ligger på $729. Prisen er i Norge er pluss minus 6500. Så det kommer an på om Asus legger seg på $699 eller $799.

Lenke til kommentar

 

 

 

"oppdateringsfrekvens som med et tastetrykk på siden av skjermen kan stilles opp fra 60 Hz til 120 Hz" Dette hørtes jo litt merkelig ut. Gir ingen mening ift Gsync aktiivert. Høres ut som et billig triks. Håper det er ekte 120/144hz vi snakker om..

Såklart er det det. Har jo ingenting med GSync å gjøre?

 

Vel, hva er poenget med å kjøre 60hz når man har 120+? Og når Gsync er aktivert er jo hz relativt uansett

 

Hz er relativt? Det er jo ikke det.

 

 

Vet du i det hele tatt hva Gsync er? Og uten Gsync kan spill kjøre hva pokker fps de vil helt uavhengig av hz på skjerm.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

"oppdateringsfrekvens som med et tastetrykk på siden av skjermen kan stilles opp fra 60 Hz til 120 Hz" Dette hørtes jo litt merkelig ut. Gir ingen mening ift Gsync aktiivert. Høres ut som et billig triks. Håper det er ekte 120/144hz vi snakker om..

Såklart er det det. Har jo ingenting med GSync å gjøre?

 

Vel, hva er poenget med å kjøre 60hz når man har 120+? Og når Gsync er aktivert er jo hz relativt uansett

 

Hz er relativt? Det er jo ikke det.

 

 

Vet du i det hele tatt hva Gsync er? Og uten Gsync kan spill kjøre hva pokker fps de vil helt uavhengig av hz på skjerm.

 

Ser ikke helt hva det har med hurtigtaster for å begrense oppdateringsfrekvens på skjermen? Som jeg sier funker noen spill dårlig over 60 hz. Jeg fikk for eksempel ikke starta League of Legends om jeg hadde 100hz på skjermen en periode. 60hz gikk derimot fint.

 

Er jo mest en gimmick fra Asus uansett. Ja jeg vet hvordan GSync fungerer. Det er heller ikke sånn at man kjører fps uavhengig av oppdateringsfrekvens. GSync gjør slik at oppdateringsfrekvensen synkroniserer med output fra grafikkkortet, det vil da si bilder per sekund.

Endret av DuraN
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...