Gå til innhold

GUIDE: Watch Dogs (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Reagerer også på at dette spillet til dels virker dårlig kodet, likt GTA IV til PC. Dette er mitt første spill der jeg faktisk har opplevd at rammen skulle sette en stopper for spillingen, har 6gb totalt, WD alene bruker rundt 4-5gb. Dermed opplever jeg plutselig enorme drops i frames fra rundt 50 til 5. Dette først etterhvert som jeg har beveget meg litt rundt i byen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reagerer også på at dette spillet til dels virker dårlig kodet, likt GTA IV til PC. Dette er mitt første spill der jeg faktisk har opplevd at rammen skulle sette en stopper for spillingen, har 6gb totalt, WD alene bruker rundt 4-5gb. Dermed opplever jeg plutselig enorme drops i frames fra rundt 50 til 5. Dette først etterhvert som jeg har beveget meg litt rundt i byen.

 

Altså da trenger du mere ram. Da er det jo ikkje spillet sin feil at du får drops, men at du mangler ram :p

 

Det er faktisk på tide at spill bruker litt mere ram. Bra det går fremover :)

 

Spillet er nok dårlig kodet, men det går veldig smooth med god nok hardware.

Lenke til kommentar

Jeg sliter helt sykt med fps drops når jeg spiller på 1080p ultra.

Har både testet med og uten sli.

Fungerer helt OK hvis jeg setter ned til high.

Noen andre som sliter med dette?

For lite VRAM, HardOCP testet dette litt og fant ut at man måtte ha 4GB VRAM for Ultra textures mens High krevde "bare" 3GB.

 

Begynner å tegne seg en interessant trend angående Gameworks-spill nå, har ikke sett et eneste Nvidia-"optimalisert" spill som har kjørt bra på PC det siste året (Last Light er over et år nå.)

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Så da burde jeg altså se bort ifra dette spillet på PC, og heller gå for PS4 versjonen. Sett det hos en kompis på PS4, og det går ganske smooth.

Litt OT :

Mine 2 690 GTX begynner å irritere meg mer og mer, siden jeg da kun får 2 GB reell VRAM fra de.

Spilling i Quad SLI er håpløst, alt for mye stuttering/hakking, pcen fryser etc, høyere temperatur/strømforbruk etc. Og flere enn 2 skjermer med dem i SLI har en helt idiotisk løsning, der jeg er HELT nødt til å bruke 2 DVI connectors pluss en mini-DP connector for at de skal få bilde.

Og det må være de connectors på det øverste kortet, har da 4 DVI connectors som da ikke kan brukes :@

Har 3 stk ASUS 144hz skjermer, som da ikke har DP.....

Lenke til kommentar

Så da burde jeg altså se bort ifra dette spillet på PC, og heller gå for PS4 versjonen. Sett det hos en kompis på PS4, og det går ganske smooth.

Litt OT :

Mine 2 690 GTX begynner å irritere meg mer og mer, siden jeg da kun får 2 GB reell VRAM fra de.

Spilling i Quad SLI er håpløst, alt for mye stuttering/hakking, pcen fryser etc, høyere temperatur/strømforbruk etc. Og flere enn 2 skjermer med dem i SLI har en helt idiotisk løsning, der jeg er HELT nødt til å bruke 2 DVI connectors pluss en mini-DP connector for at de skal få bilde.

Og det må være de connectors på det øverste kortet, har da 4 DVI connectors som da ikke kan brukes :@

Har 3 stk ASUS 144hz skjermer, som da ikke har DP.....

At quad sli er håpløst til spilling kunne du ha sjekket Før du kjøpte korta ;)

 

Selv hadde jeg 3-way gtx680 med stort hell. Noen ganger kjørte jeg 2-way.

Lenke til kommentar

Komplett hadde tilbud på korta, jeg slo til :p

Så ja, det er ikke andre enn min egen feil. Men en erfaring rikere er jeg :D

Dette er jo snart 2 år siden, har lenge vurdert 1x Titan, men synes de har vært for "lenge" på markedet til at jeg kjøper dem. Hadde lyst til å vente til at det kom en ny Titan med ny arkitektur.

Titan Z er utelukket.

Men du har singlecorekort, og multicorekort er vel noe beryktet for å være problematiske?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...