Gå til innhold

Religion; et alternativ til psykolog ved psykiske plager?


Anbefalte innlegg

Det har ingen betydning om vedkommende som sitter med informasjonen lever etter det selv eller ikke. "Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør" har du sikkert hørt før. Man lever ikke ut sin norrøne tro selv om man er ekspert på feltet, en psykolog kan slite med psykiske plager og alikevel være den beste på feltet sitt, en fotballtrener trenger ikke å ha spilt fotball for å oppnå resultater, vi har utallige eksempler på dette.

 

Du, som alle andre religiøse, er ute etter en quick fix på livet som fyller det med fryd og glede. Kan se ut til at du har klart å semi-lure deg selv til å nettopp oppnå dette og det er vel og bra så lenge det ikke får følger for noen andre. Problemet er jo at det neppe vil vare ettersom alt utvikler seg videre og ikke lar seg vente på av statiske religioner, og hva da? Forvirra og rådløs blir vel en underdrivelse.

 

Det som sikkert er rart for deg og andre religiøse er at jeg ikke ønsker denne falske fasiten. Jeg vil leve her og nå og med verdens beste samvittighet ha muligheten til å svare "aner ikke" på alle spørsmål, inntil det har blitt forsket på og bevist. På samme måte som man behandler all vitenskap og det meste annet enn religion her i livet.

 

Som sagt, sannhet og redelighet kommer foran løgn og lykke for meg. Å velge rus foran religion er en ærlig sak og ett redelig valg for ett rasjonelt menneske som trenger å fylle ett evnt tomrom i livet om man for eksempel ikke har barn/familie, eller ett kontaktnett som gir deg nok glede i seg selv. Tror det er flere enn meg som heller lytter til en gammel narkoman med hele sin livserfaring, enn hva man hadde tatt til seg av en lykkejagende og åndelig selvmedisinert, som alle ser ligger ann til å få seg en reality check rundt neste hjørnet. Og igjen, hva da når det kommer fram at det du forfekter faller på sin egen urimelighet og blir motbevist på samme måte som utallige religioner og trosretninger har gått dukken før, og man da står der, snytt for livet.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Det har ingen betydning om vedkommende som sitter med informasjonen lever etter det selv eller ikke. "Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør" har du sikkert hørt før. Man lever ikke ut sin norrøne tro selv om man er ekspert på feltet, en psykolog kan slite med psykiske plager og alikevel være den beste på feltet sitt, en fotballtrener trenger ikke å ha spilt fotball for å oppnå resultater, vi har utallige eksempler på dette.

 

Jeg har både profesjonell og personlig erfaring med hva som virker best og hva som er ubrukelig innenfor personlig utvikling. Og mine erfaringer sier meg at det som virker best er rett og slett ett troverdig medmenneske, ikke en faglig størrelse som har hele biblioteket på rams innvendig, mens han selv velter seg som en gris i gjørma.

 

Du, som alle andre religiøse, er ute etter en quick fix på livet som fyller det med fryd og glede. Kan se ut til at du har klart å semi-lure deg selv til å nettopp oppnå dette og det er vel og bra så lenge det ikke får følger for noen andre. Problemet er jo at det neppe vil vare ettersom alt utvikler seg videre og ikke lar seg vente på av statiske religioner, og hva da? Forvirra og rådløs blir vel en underdrivelse.

 

Du vet jo ingenting om meg og hva jeg konkret driver med, så hvorfor fantasere du så voldsomt nå?

 

 

 

Det som sikkert er rart for deg og andre religiøse er at jeg ikke ønsker denne falske fasiten. Jeg vil leve her og nå og med verdens beste samvittighet ha muligheten til å svare "aner ikke" på alle spørsmål, inntil det har blitt forsket på og bevist. På samme måte som man behandler all vitenskap og det meste annet enn religion her i livet.

 

Og du vet fremdeles ikke hva jeg driver på med - du liker bare å putte sånne som meg inn i den boksen som gjør det enkelt for deg selv, slik jeg oppfatter deg nå. Men ellers følger jeg greit med i det du sier her, hvor essensen er "jeg aner ikke", men det betyr ikke at det ikke er mulig å finne svarene man søker ..

 

Som sagt, sannhet og redelighet kommer foran løgn og lykke for meg. Å velge rus foran religion er en ærlig sak og ett redelig valg for ett rasjonelt menneske som trenger å fylle ett evnt tomrom i livet om man for eksempel ikke har barn/familie, eller ett kontaktnett som gir deg nok glede i seg selv. Tror det er flere enn meg som heller lytter til en gammel narkoman med hele sin livserfaring, enn hva man hadde tatt til seg av en lykkejagende og åndelig selvmedisinert, som alle ser ligger ann til å få seg en reality check rundt neste hjørnet. Og igjen, hva da når det kommer fram at det du forfekter faller på sin egen urimelighet og blir motbevist på samme måte som utallige religioner og trosretninger har gått dukken før, og man da står der, snytt for livet.

 

Du må gjerne starte en egen tråd, så kan vi snakke litt nærmere om hvem av oss som er mest på villspor - jeg gleder meg :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg gikk ut ifra at du var Buddist, hvis ikke så beklager jeg det jeg skrev til deg der. Er vant til å diskutere med religiøse som ikke tar på ateister som meg med silkehansker for å si det sånn, så da kan det tidvis virke litt krast :)

 

Men det du antar om buddhisme, er jo helt på villspor, og det var det jeg lurte litt på, skjønner du - og jeg har intet ønske om å filleriste deg, fordi det vet en god buddhist er både feil i forhold til reglene, og du lærer null og niks, og det samme gjør jeg.

Lenke til kommentar

 

Jeg gikk ut ifra at du var Buddist, hvis ikke så beklager jeg det jeg skrev til deg der. Er vant til å diskutere med religiøse som ikke tar på ateister som meg med silkehansker for å si det sånn, så da kan det tidvis virke litt krast :)

 

Men det du antar om buddhisme, er jo helt på villspor, og det var det jeg lurte litt på, skjønner du - og jeg har intet ønske om å filleriste deg, fordi det vet en god buddhist er både feil i forhold til reglene, og du lærer null og niks, og det samme gjør jeg.

 

 

Det er jo vel og bra, men da skjønner jeg ikke hva du mente var på villspor.

 

Ikke tro ett øyeblikk at buddisme er noe bedre enn noen annen religion. Hyggelig at de framstår som avbalanserte og har ett i utgangspunktet fredelig levesett. LItt artig da at det bare var få uker siden vi fikk se voldlige buddister på TV ifra Thailand med drap og alt som hører religionskonflikter til. Som du skjønner vil det alltid være en fare for at hjernevaskede religiøse vil kjempe for religionen sin, også med makt.

 

Samtidig mener du at vi ikke kan kjempe for ateisme og for våre sekulære samfunn? Ikke engang hvis angrepet?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er jo vel og bra, men da skjønner jeg ikke hva du mente var på villspor.

 

Ikke tro ett øyeblikk at buddisme er noe bedre enn noen annen religion. Hyggelig at de framstår som avbalanserte og har ett i utgangspunktet fredelig levesett. LItt artig da at det bare var få uker siden vi fikk se voldlige buddister på TV ifra Thailand med drap og alt som hører religionskonflikter til. Som du skjønner vil det alltid være en fare for at hjernevaskede religiøse vil kjempe for religionen sin, også med makt.

 

Samtidig mener du at vi ikke kan kjempe for ateisme og for våre sekulære samfunn? Ikke engang hvis angrepet?

 

Med villspor mente jeg at du kjenner ikke "buddhismen" og hva den handler om. Og hvor sa jeg at buddhisme er bedre enn andre "ismer"? Alle er vi først og fremst vanlig feilbarlige mennesker, så hva er det du prøver å si? Ja, og samtidig mener jeg at pasifisme overgår den dyriske aggresjonen vår. Ikke sier jeg at det er lett, men at det virker bedre på lang sikt

Endret av Bruker-95147
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar

Med villspor mente jeg at du kjenner ikke "buddhismen" og hva den handler om. Og hvor sa jeg at buddhisme er bedre enn andre "ismer"? Alle er vi først og fremst vanlig feilbarlige mennesker, så hva er det du prøver å si? Ja, og samtidig mener jeg at pasifisme overgår den dyriske aggresjonen vår. Ikke sier jeg at det er lett, men at det virker bedre på lang sikt

 

Hadde bare Taliban tenkt som deg så skulle jeg lagt meg godt til rette med en dobbel Whiskey og aldri mast om dem igjen.

Men du av alle må jo se den ekstreme forskjellen mellom "oss" i Norge og størstedelen av vesten hvor krig og vold alltid vil være siste utvei også mot ekstremister, kontra Taliban og alle de andre terrorr grupperingene som bruker det som åpningsreplikk.. Spørsmålet er hva gjør vi når det skjer? Er passivitet svar på tiltale? Skal vi prøve å la det dø ut av seg selv og bruke den taktikken parallelt også hvis/når truet og terrorrisert? Jeg spør deg oppriktig, hvordan skal vi best mulig forsvare oss selv og friheten vår ifra totalitære styrer?

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hadde bare Taliban tenkt som deg så skulle jeg lagt meg godt til rette med en dobbel Whiskey og aldri mast om dem igjen.

Men du av alle må jo se den ekstreme forskjellen mellom "oss" i Norge og størstedelen av vesten hvor krig og vold alltid vil være siste utvei også mot ekstremister, kontra Taliban og alle de andre terrorr grupperingene som bruker det som åpningsreplikk.. Spørsmålet er hva gjør vi når det skjer? Er passivitet svar på tiltale? Skal vi prøve å la det dø ut av seg selv og bruke den taktikken parallelt også hvis/når truet og terrorrisert? Jeg spør deg oppriktig, hvordan skal vi best mulig forsvare oss selv og friheten vår ifra totalitære styrer?

 

 

Taliban er bare en indikasjon på at noe går i feil retning, og jeg tipper jeg fint skulle klart å roe ned selv den mest skjeggete talibansoldaten, ved å være rolig og ikke angripende. Jeg ser at vi oppfører oss som dualistiske bedrevitere alle sammen, og mener å ha sannheten alle sammen, og det er hovedsaken som skaper alle disse "talibansoldatene". Hver og en av oss besitter bare en bitteliten flik av sannheten om helheten, men på tross av at det faktisk er sånn, oppfører vi oss som om vi vet alt og kan alt, og presser våre ønsker og behover ned over ørene på de som ikke tenker likt som oss.

 

Vi liker å skape splid, og deler oss opp i kulturer og nasjoner, som vi så kjemper våre kamper fra, og det er total galskap satt i system. Men vi vet bedre, fordi vi sier at det er bedre med en "samlet familie" enn en splittet, vi sier at det er bedre med en samlet arbeidsstokk enn en splittet, fordi et samlet team produsere bedre og jevnere kvalitet. Vi sier at det er bedre med en "samlet verden", som så klart er logisk, fordi vi er nøye vevd sammen med våre små og store betingelser, og kjedet blir aldri sterkere enn det svakeste leddet.

 

Men samtidig holder vi fast på våre grenser, og skaper ulikheter og urettferdighet, som så ender opp som kjepper i våre egne hjul. Og for å komme videre, øver vi enda mer press og fordeler ressursene enda mer urettferdig, og slik bare fortsetter det

 

vi er kort og godt helt forstokket

Lenke til kommentar

Enda godt tråden ble splittet opp siden jeg ble kvalm av å lese innlegg hvor det synses og kastes ut subjektive usannsynligheter i trynet på en som tørr å lufte ett så viktig tema på vegne av seg selv, og som i værste fall kan ende fatalt med slike tullete svar ifra nettopp andre mennesker med store problemer som denne Sabell har. Det er nemlig ingen mennesker uten problemer med seg selv som argumenterer på dette viset, det har skjedd noe i livet til de der som de gjerne ikke forteller om. Å ta til seg svar ifra ufaglærte hjernevaskede mennesker er destruktivt og farlig. Velg alltid profesjonell hjelp og hør aldri på religiøse menneskers prekener da de kun har rot (i dobbel forstand) i eget hode.

Problemer med seg selv kan være mangt, men Gud er redningen :) Og det vet jeg! Og mer profesjonell hjelp kan man ikke få... :) Om Gud leder en til psykolog javisst er det vel bra om han gjør hvis det er meningen :) Men å ha dårlig selvbilde kommer ikke fra noen sannhetskilde. det er et onde i seg selv og med det fortsette å dømme seg selv som mindreverdig akkurat det samme, for Gud har skapt oss :)

 

Og hvis jeg har så mye problemer og har forsøkt å få psykolog for de jeg har vært mye borte fra sannhetskilden jeg også. Men aldri får det da :) Og da snakker vi indremedisin!! ;) Gud har hjulpet meg mest av alt her i verden og det har svært lite med religiøsitet og hjernevask og gjøre. Men jeg sier ikke at jeg fortsatt er problemfri. Men nå er jeg enda nærmere. Og jeg ønsker ikke å være for stolt til og ikke godta at noe større enn oss selv har skapt oss. Og med det at Gud kan gjøre hva som helst og at på et sek kan hele jorden være vekk. Men at om vi er sterke i troen gjør etter hans vilje, og derfor er hans barn enda sterkere knyttet til sannheten og kjærligheten :) Og vokser i hans Gudommelighet slik vi var ment fra begynnelsen av:) Og det og være oss selv :) Uten at noen kan komme og fortelle en at sånn kan du ikke være. Fordi da er noe galt o.s.v og videre...Og da blir Gud den som forteller meg ikka hva andre mener :) For Gud er bare god:) Og størst av alt, og med åndelige søsken er vi alle nærmere Gud;) Og derfor også vil hverandre det som er godt og best for hverandre...Og vi kan se med øynene til Jesus ofte ;)Fordi det er en åndelig vei. Og Jesus er lærermesteren :) Og Gud er der sterkt! Jeg kan ikke forklare Gud på en bedre måte men vet at mange tenker det samme som deg når det kommer til å tro på en Gud:) Og at det er helt naturlig å tenke sånn. Og mange ganger kan jeg komme i tvil selv. Men nå har jeg bestemt meg for å holde fast ved Gud. Fordi om jeg ikke gjør faller jeg:) Så jeg vil si han bærer meg nå :) SÅ får dulov til å tro hva du vil... :)

 

Og så vile det vært dumt om jeg sa du hadde store probeleme selvom du ikke har det samme synet som meg. Og det viser egentlig at du mangler visdommen Gud kan gi oss. Men det er ditt valg.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Hvordan kan du mene at jeg er totalt blottet for virkeligheten egentlig? Da vil jeg gjerne høre din forklaring på hva som gjør din virkelighet mer virkelig enn min. For du har tydligvis svaret på alt her i verden ser det ut til ;)

 

Det brukes jo vitenskapelige metoder for å kunne bevise at en hypotese er sann, noe som er flittig brukt for å få fram fakta og for å luke ut bullshit. Spesielt viktig er det med testing og forbli faktabasert i medisin og helsesektoren, som du jo friskt overkjørte totalt med dine helt egne "løsninger" på ett potensielt ganske alvorlig psykisk problem. Mirakelkurer gikk vel strengt tatt under kvakksalveloven helt fram til 2004 før den dessverre ble opphevet, flaks for deg og dine.

Taliban er bare en indikasjon på at noe går i feil retning, og jeg tipper jeg fint skulle klart å roe ned selv den mest skjeggete talibansoldaten, ved å være rolig og ikke angripende. Jeg ser at vi oppfører oss som dualistiske bedrevitere alle sammen, og mener å ha sannheten alle sammen, og det er hovedsaken som skaper alle disse "talibansoldatene". Hver og en av oss besitter bare en bitteliten flik av sannheten om helheten, men på tross av at det faktisk er sånn, oppfører vi oss som om vi vet alt og kan alt, og presser våre ønsker og behover ned over ørene på de som ikke tenker likt som oss.

 

Vi liker å skape splid, og deler oss opp i kulturer og nasjoner, som vi så kjemper våre kamper fra, og det er total galskap satt i system. Men vi vet bedre, fordi vi sier at det er bedre med en "samlet familie" enn en splittet, vi sier at det er bedre med en samlet arbeidsstokk enn en splittet, fordi et samlet team produsere bedre og jevnere kvalitet. Vi sier at det er bedre med en "samlet verden", som så klart er logisk, fordi vi er nøye vevd sammen med våre små og store betingelser, og kjedet blir aldri sterkere enn det svakeste leddet.

 

Men samtidig holder vi fast på våre grenser, og skaper ulikheter og urettferdighet, som så ender opp som kjepper i våre egne hjul. Og for å komme videre, øver vi enda mer press og fordeler ressursene enda mer urettferdig, og slik bare fortsetter det

 

vi er kort og godt helt forstokket

 

 

Enig i det du skriver, strengt tatt umulig å være uenig i noe av det utover at jeg må si du har bra trua på deg selv som meklingsmann, samt en formidabel jobb foran deg for å få disse gutta til å respektere oss og våre verdier: http://www.vg.no/nyh...rge/a/10054995/

 

Er mulig de ikke er like interessert i å koseprate som deg.

 

PS. Jeg vet at dette er typisk tabloid innslag, men dog gir det vel litt inntrykk av hva akkurat denne Islamistiske grupperingen står for som jo er den mest ekstreme i Norge. Som Lysbakken sa tidligere i uken er det jo en kjempeparadoks at Islamister bruker friheten sin i Norge til å nettopp prate den midt imot...

 

Neste paradoks må jo bli at Bhatti og de fleste av de "hellige" krigerne som dro til Syria overlevde og jaggu tror du ikke at de returnerte tilbake til dette land fylt med vanntro kjøtere og alt det de hater etter kort tid.

Det hele slår krøll på hjernen min..

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Se her ja, en som skal ordne opp i andres hoder som selv er totalt blottet for all virkelighet.

 

Jeg mener helt ærlig at om man har ett tomrom i livet er det mye bedre og langt mer redelig og fylle dette med rus enn løgn.

Hvordan kan du mene at jeg er totalt blottet for virkeligheten egentlig? Da vil jeg gjerne høre din forklaring på hva som gjør din virkelighet mer virkelig enn min. For du har tydligvis svaret på alt her i verden ser det ut til ;)

 

 

Det brukes jo vitenskapelige metoder for å kunne bevise at en hypotese er sann, noe som er flittig brukt for å få fram fakta og for å luke ut bullshit. Spesielt viktig er det med testing og forbli faktabasert i medisin og helsesektoren, som du jo friskt overkjørte totalt med dine helt egne "løsninger" på ett potensielt ganske alvorlig psykisk problem. Det er akkurat som at du ikke klarer å skille virkelighet og fiksjon. Mirakelkurer gikk vel strengt tatt under kvakksalveloven helt fram til 2004 før den dessverre ble opphevet, flaks for deg og dine.

 

 

Hadde bare Taliban tenkt som deg så skulle jeg lagt meg godt til rette med en dobbel Whiskey og aldri mast om dem igjen.

Men du av alle må jo se den ekstreme forskjellen mellom "oss" i Norge og størstedelen av vesten hvor krig og vold alltid vil være siste utvei også mot ekstremister, kontra Taliban og alle de andre terrorr grupperingene som bruker det som åpningsreplikk.. Spørsmålet er hva gjør vi når det skjer? Er passivitet svar på tiltale? Skal vi prøve å la det dø ut av seg selv og bruke den taktikken parallelt også hvis/når truet og terrorrisert? Jeg spør deg oppriktig, hvordan skal vi best mulig forsvare oss selv og friheten vår ifra totalitære styrer?

 

 

Taliban er bare en indikasjon på at noe går i feil retning, og jeg tipper jeg fint skulle klart å roe ned selv den mest skjeggete talibansoldaten, ved å være rolig og ikke angripende. Jeg ser at vi oppfører oss som dualistiske bedrevitere alle sammen, og mener å ha sannheten alle sammen, og det er hovedsaken som skaper alle disse "talibansoldatene". Hver og en av oss besitter bare en bitteliten flik av sannheten om helheten, men på tross av at det faktisk er sånn, oppfører vi oss som om vi vet alt og kan alt, og presser våre ønsker og behover ned over ørene på de som ikke tenker likt som oss.

 

Vi liker å skape splid, og deler oss opp i kulturer og nasjoner, som vi så kjemper våre kamper fra, og det er total galskap satt i system. Men vi vet bedre, fordi vi sier at det er bedre med en "samlet familie" enn en splittet, vi sier at det er bedre med en samlet arbeidsstokk enn en splittet, fordi et samlet team produsere bedre og jevnere kvalitet. Vi sier at det er bedre med en "samlet verden", som så klart er logisk, fordi vi er nøye vevd sammen med våre små og store betingelser, og kjedet blir aldri sterkere enn det svakeste leddet.

 

Men samtidig holder vi fast på våre grenser, og skaper ulikheter og urettferdighet, som så ender opp som kjepper i våre egne hjul. Og for å komme videre, øver vi enda mer press og fordeler ressursene enda mer urettferdig, og slik bare fortsetter det

 

vi er kort og godt helt forstokket

 

 

Enig i det du skriver, strengt tatt umulig å være uenig i noe av det utover at jeg må si du har bra trua på deg selv som meklingsmann, samt en formidabel jobb foran deg for å få disse gutta til å respektere oss og våre verdier: http://www.vg.no/nyh...rge/a/10054995/

 

Er mulig de ikke er like interessert i å koseprate som deg.

 

Jeg er på ingen måte sikker på at min metode vil virke i alle typer situasjoner, men er sikker på at det er den riktige måten å skape fred på, og en mer varig fred enn det vi er blitt vant til. Når det gjelder erfaringer med de mest skjeggete (for å bruke den betegnelsen), så har jeg bare gode erfaringer til nå, fordi at når en sinna person ikke møter annet enn oppmerksom våkenhet uten motangrep, får det en "magisk" virkning på den som sender ut all denne energien, og jeg mener at det kan logisk begrunnes i det faktum at for å skape varme, må det gnisninger til - ingen kontakt ingen gnisning, betyr at konfliktstedet ikke øker i temperatur, og den ene parten som sender varmen, vil etter hvert gå tom og naturlig kjøles ned

 

Når noen hyler frem en fornærmelse, og ikke får motsvar, er det gjerne hans egne ord han da hører ekkoet av, og når det går opp for ham at det han hører er ett ekko, så får det ofte den samme til å undre seg over seg selv - man behøver altså ikke å gjøre noen ting som helst, bare være til stede og være våken

 

Men hvis hans hyl møter ett mothyl, så kjenner han at her er det motstand, og en som er ute av balansen ved å være sinna, kan da finne på det mest usannsynlige og uhyrlige man kan fantasere seg frem til - krigen er et faktum - to ekstreme hyl, hyler nå i kor, og hvem av dem er det som har feil, og hvem er det som taper? Begge, tipper jeg

Lenke til kommentar

Thoto 79 skrev :"Det brukes jo vitenskapelige metoder for å kunne bevise at en hypotese er sann, noe som er flittig brukt for å få fram fakta og for å luke ut bullshit. Spesielt viktig er det med testing og forbli faktabasert i medisin og helsesektoren, som du jo friskt overkjørte totalt med dine helt egne "løsninger" på ett potensielt ganske alvorlig psykisk problem. Det er akkurat som at du ikke klarer å skille virkelighet og fiksjon. Mirakelkurer gikk vel strengt tatt under kvakksalveloven helt fram til 2004 før den dessverre ble opphevet, flaks for deg og dine."

 

Han har ikke et alvorlig psykisk problem. Han er depressiv pga at andre mennesker har stengt han ute. Det er helt naturlig å bli lei seg av vonde ting...Men man trenger ikke psykolog av den grunn. Han er helt frisk...Men trenger gode ting rundt seg:) Og da er Gud en av de som vil være god mot ham...Jeg har grått nesten hele livet jeg:) Men ikke nå lengre- Ble litt meg her da, men Gud er god vettu..Og ikke fordi du mener men fordi du ikke vet hva jeg vet, så jeg blir uforståelig for deg. For det hadde vært så mye bedre om du så det jeg så hvis du skjønner. :)Men for meg så er det helt umulig :) Og da skjønner jeg enda mer hvorfor du også tenker som du gjør også. For Gud må vise deg det...Men er du helt lukket og ser på det som du gjør så vil du fortsette med det antaglig...Og det er helt forståelig at du gjør.

 

Ha en fin dag:) Jeg skal på stranda nå med min søster i kristus :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Thoto 79 skrev :"Det brukes jo vitenskapelige metoder for å kunne bevise at en hypotese er sann, noe som er flittig brukt for å få fram fakta og for å luke ut bullshit. Spesielt viktig er det med testing og forbli faktabasert i medisin og helsesektoren, som du jo friskt overkjørte totalt med dine helt egne "løsninger" på ett potensielt ganske alvorlig psykisk problem. Det er akkurat som at du ikke klarer å skille virkelighet og fiksjon. Mirakelkurer gikk vel strengt tatt under kvakksalveloven helt fram til 2004 før den dessverre ble opphevet, flaks for deg og dine."

 

Han har ikke et alvorlig psykisk problem. Han er depressiv pga at andre mennesker har stengt han ute. Det er helt naturlig å bli lei seg av vonde ting...Men man trenger ikke psykolog av den grunn. Han er helt frisk...Men trenger gode ting rundt seg:) Og da er Gud en av de som vil være god mot ham...Jeg har grått nesten hele livet jeg:) Men ikke nå lengre- Ble litt meg her da, men Gud er god vettu..Og ikke fordi du mener men fordi du ikke vet hva jeg vet, så jeg blir uforståelig for deg. For det hadde vært så mye bedre om du så det jeg så hvis du skjønner. :)Men for meg så er det helt umulig :) Og da skjønner jeg enda mer hvorfor du også tenker som du gjør også. For Gud må vise deg det...Men er du helt lukket og ser på det som du gjør så vil du fortsette med det antaglig...Og det er helt forståelig at du gjør.

 

Ha en fin dag:) Jeg skal på stranda nå med min søster i kristus :)

 

Det er hel-greit og skjønner at mange føler som deg at de trenger dette og at det kan hjelpe dem. Men du har helt rett i at det blir uforståelig for meg, dette er ting man bare ikke kunne ha kommet på selv ettersom hjernen i utgangspunktet ikke tenker i de baner men prøver vel å dra logiske og rasjonelle slutninger. Noen har altså påvirket deg også har tankemønsteret ditt spunnet dette så grundig rundt i hjernen gang på gang at for deg så blir det tilslutt en sannhet. Om du sier at det var noe annet enn ett menneske som fikk deg inn på denne unaturlige smale sti så lyver du. Det er som regel en misforstått godvilje gest av noen som står deg nær som fører deg inn på dette, ikke tro at ikke det samme har blitt prøvd på meg i flere varianter uten at jeg har blitt veldig imponert av den grunn.. Men hva er det du har fått vite og av hvem? Du må jo ha blitt besøkt av en langt bedre "selger" enn meg :p

 

Det som er ugreit er når det blandes i sammen med virkeligheten i den grad det går utover liv og helse. Det er jo sånn at man velger å tro på noe annet enn det verden rundt deg viser og sannhet er plutselig irrelevant, helt sykt for oss som ser dette i perspektiv skal du vite.

 

Jeg er ingen psykolog men skulle jo tro at å fordype seg så grundig dypt mentalt i noe at det preger alt du gjør og sier uten at det er noen rasjonell forklaring bak må jo kunne betegnes som en diagnose i seg selv. Husk at jeg har undersøkt temaet nøye, sett og hørt alle tenkelige argumenter og for meg er det så søkt også lett å gjennomskue at det ikke er mulig å kunne gå med på det. Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ser at det ikke kan stemme.

 

Uansett, det som ikke kan bevises, trenger heller ikke å motbevises så i rest my case. Kos deg :)

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor mange religiøse som mer eller mindre lider av vrangforestillinger (av en eller annen grunn er religion definert ut av mange definisjoner av vrangforestillinger), så er de kanskje ikke de beste å gå til for psykologisk hjelp.

 

Og hvis du ikke har fått med deg det så var einstein Buddha Jesus Shakespeare o.fl Genier På sitt plan med en religiøs tro Og hjalp flere millioner mennesker.

Einstein var i beste fall en panteist, og ikke i nærheten av en religiøs person slik som det virker du anser det. Generelt, så er det helt klart en negativ korrelasjon mellom intelligens og religiøsitet (dvs. at jo smartere du er, jo mindre sannsynlig blir det at du er religiøs, som en generell trend).

 

Fordi Gud er pappan din Og noen bedre pappa kan du ikke få :)

Pappa'n min er bedre enn pappa'n din.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

 

 

Flere innlegg er fjernet grunnet person-angrep.

 

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det også at innlegg skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og trolling er forbudt.

Brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

Innvendinger eller kommentarer til dette skal tas på PM, og ikke i tråden.

LiamH
:)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Med tanke på hvor mange religiøse som mer eller mindre lider av vrangforestillinger (av en eller annen grunn er religion definert ut av mange definisjoner av vrangforestillinger), så er de kanskje ikke de beste å gå til for psykologisk hjelp.

 

Og hvis du ikke har fått med deg det så var einstein Buddha Jesus Shakespeare o.fl Genier På sitt plan med en religiøs tro Og hjalp flere millioner mennesker.

Einstein var i beste fall en panteist, og ikke i nærheten av en religiøs person slik som det virker du anser det. Generelt, så er det helt klart en negativ korrelasjon mellom intelligens og religiøsitet (dvs. at jo smartere du er, jo mindre sannsynlig blir det at du er religiøs, som en generell trend).

 

Fordi Gud er pappan din Og noen bedre pappa kan du ikke få :)

Pappa'n min er bedre enn pappa'n din.

 

Min pappa er større enn den kjødelige pappan min :)Og uten Gud ville ikke Einstein blitt et "geni";) Dessuten var han nærmere en Gud enn mange vil forstå:)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Thoto 79 skrev :"Det brukes jo vitenskapelige metoder for å kunne bevise at en hypotese er sann, noe som er flittig brukt for å få fram fakta og for å luke ut bullshit. Spesielt viktig er det med testing og forbli faktabasert i medisin og helsesektoren, som du jo friskt overkjørte totalt med dine helt egne "løsninger" på ett potensielt ganske alvorlig psykisk problem. Det er akkurat som at du ikke klarer å skille virkelighet og fiksjon. Mirakelkurer gikk vel strengt tatt under kvakksalveloven helt fram til 2004 før den dessverre ble opphevet, flaks for deg og dine."

 

Han har ikke et alvorlig psykisk problem. Han er depressiv pga at andre mennesker har stengt han ute. Det er helt naturlig å bli lei seg av vonde ting...Men man trenger ikke psykolog av den grunn. Han er helt frisk...Men trenger gode ting rundt seg:) Og da er Gud en av de som vil være god mot ham...Jeg har grått nesten hele livet jeg:) Men ikke nå lengre- Ble litt meg her da, men Gud er god vettu..Og ikke fordi du mener men fordi du ikke vet hva jeg vet, så jeg blir uforståelig for deg. For det hadde vært så mye bedre om du så det jeg så hvis du skjønner. :)Men for meg så er det helt umulig :) Og da skjønner jeg enda mer hvorfor du også tenker som du gjør også. For Gud må vise deg det...Men er du helt lukket og ser på det som du gjør så vil du fortsette med det antaglig...Og det er helt forståelig at du gjør.

 

Ha en fin dag:) Jeg skal på stranda nå med min søster i kristus :)

 

Det er hel-greit og skjønner at mange føler som deg at de trenger dette og at det kan hjelpe dem. Men du har helt rett i at det blir uforståelig for meg, dette er ting man bare ikke kunne ha kommet på selv ettersom hjernen i utgangspunktet ikke tenker i de baner men prøver vel å dra logiske og rasjonelle slutninger. Noen har altså påvirket deg også har tankemønsteret ditt spunnet dette så grundig rundt i hjernen gang på gang at for deg så blir det tilslutt en sannhet. Om du sier at det var noe annet enn ett menneske som fikk deg inn på denne unaturlige smale sti så lyver du. Det er som regel en misforstått godvilje gest av noen som står deg nær som fører deg inn på dette, ikke tro at ikke det samme har blitt prøvd på meg i flere varianter uten at jeg har blitt veldig imponert av den grunn.. Men hva er det du har fått vite og av hvem? Du må jo ha blitt besøkt av en langt bedre "selger" enn meg :p

 

Det som er ugreit er når det blandes i sammen med virkeligheten i den grad det går utover liv og helse. Det er jo sånn at man velger å tro på noe annet enn det verden rundt deg viser og sannhet er plutselig irrelevant, helt sykt for oss som ser dette i perspektiv skal du vite.

 

Jeg er ingen psykolog men skulle jo tro at å fordype seg så grundig dypt mentalt i noe at det preger alt du gjør og sier uten at det er noen rasjonell forklaring bak må jo kunne betegnes som en diagnose i seg selv. Husk at jeg har undersøkt temaet nøye, sett og hørt alle tenkelige argumenter og for meg er det så søkt også lett å gjennomskue at det ikke er mulig å kunne gå med på det. Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ser at det ikke kan stemme.

 

Uansett, det som ikke kan bevises, trenger heller ikke å motbevises så i rest my case. Kos deg :)

 

Det ble mye å lese, men uten Gud ingen vei. Og de som fant den veien fant Gud, eller Gud fant dem og fartalte det videre :) Slik at vi ikke blir hjemløse også. For ser du på hvordan alt er skapt så skjønner du at Gud har følelser og omsorg for oss...Tror du vi bare ble til uten om :)? Da virker det ikke som om vi egentlig er i levende leve her men heller i en dyp søvn i såfall. Og hvem er da drømmeren ? hihi:)Gud? Nå har vi ihvertfall noe å filosfere over :) Og hvis du ikke har fått med deg det så kommer vi alle sammen fra ett sted ;) Alt stemmer når du får se lyset :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Min pappa er større enn den kjødelige pappan min :)Og uten Gud ville ikke Einstein blitt et "geni";) Dessuten var han nærmere en Gud enn mange vil forstå :)

Pappa'n min eksisterer. Det gjør ikke din.

 

Du antar at gud eksisterer. Men det er kun en usedvanlig dårlig hypotese, så alt du baserer på den påstanden faller fort sammen. Men det er sikkert en behagelig vrangforestilling.

Lenke til kommentar

 

Min pappa er større enn den kjødelige pappan min :)Og uten Gud ville ikke Einstein blitt et "geni";) Dessuten var han nærmere en Gud enn mange vil forstå :)

Pappa'n min eksisterer. Det gjør ikke din.

 

Du antar at gud eksisterer. Men det er kun en usedvanlig dårlig hypotese, så alt du baserer på den påstanden faller fort sammen. Men det er sikkert en behagelig vrangforestilling.

 

først må du kjenne pappan min før du kan se om han eksistere eller ikke, så du kommer ikke så langt med å kalle det en vrangforestilling når du ikke vet hva slags far det er snakk om ;)Jesus ble ikke trodd han heller :) Men noen skjønte hva han snakket om og det gjør jeg også :) Og det er klart vi ønsker det for flere.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

først må du kjenne pappan min før du kan se om han eksistere eller ikke, så du kommer ikke så langt med å kalle det en vrangforestilling når du ikke vet hva slags far det er snakk om ;)Jesus ble ikke trodd han heller :) Men noen skjønte hva han snakket om og det gjør jeg også :)

Med tanke på den totale mangelen på evidens og bevis for en slik guddommelig fars eksistens så kan vi trygt anta at han er ikke-eksisterende, for enhver praktisk betydning.

 

Angående Jesus, så er jeg imponert over at du vet hva han gjorde og sa, med tanke på at dine kilder antakeligvis ble skrevet flere tiår etter at han levde, på et annet språk, av mennesker som ikke kjente han... dersom han noensinne eksisterte i en gjenkjennelig form.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...