Gå til innhold

Amazon.com. Er det trygt?


Anbefalte innlegg

Heisan! Jeg var nettopp inne på amazon.com sin hjemme side og vurderer å kjøpe noen godsaker, men har et par spørsmål angående dette.

 

Det første jeg lurer på er om den prisen som står på 'Checkout' er den eksakte prisen jeg kommer til å betale.

 

Det andre er om .com er den rette siden eller finnes det en bedre siden som f.eks .uk eller .no?

 

Det tredje er jeg lurer på er om jeg får gratis frakt når jeg bor i norge. Eller gjelder det bare i statene?

 

Det siste jeg lurer på er hvor lang tid det er vanlig at det tar før pakken er på post kontoret. Har lest litt forskjellig så fant ikke ut av det. Har lest 3 uker men noen som har ventet i over 5 uker.

 

Tusen hjertelig takk for svar!

 

Mvh meg =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amazon (både .com og .co.uk) er en av de tryggeste nettbutikkene du kan bruke. De har en helt utrolig god kundeservice som er milevis over alt jeg har opplevd i Norge. Når det gjelder prisen ved checkout er det avhengig av prisen på varen og fraktmetoden. Dersom prisen er over 200kr (uten frakt) må du betale moms når varen kommer til Norge (ca 100kr i gebyr og 25% av varens verdi og frakt). Dersom prisen er under 200kr (uten frakt) betaler du ikke noe mer. Dersom du bruker ekspress frakt kan du betale momsen der og da, og da blir prisen det som viser i checkout. Frakten er ikke gratis, men varierer fra vare til vare. :)

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar! :D

 

Så nå f.eks ser jeg at det jeg skal kjøpe (fifa 14 og Assassins Creed) til playstation 4 koster 42usd og 39usd så det blir ca 500nok. Mener du da at jeg må betale pluss 100kr selv om det står free shipping + 25%. Da ble det ikke så billig lengre xD

 

Takk! :D

Lenke til kommentar

På amazone har jeg sett veødig mange ganger at det står free shipping for så å bli lagt til når jeg nesten er ved checkout.

 

Somregel kan ikke ting sendes til Norge heller.

 

 

Testet dog franske amazone i helga, det fungerte supert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...