Gå til innhold

[Løst] Xperia Z, flere som sliter med batterilevetid etter siste oppdatering?


Anbefalte innlegg

For ikke lenge siden, forrige uke kom det en ny oppdatering til Experia Z, oppdaterte nå i helga, var vel 300MB+

Uansett, tidligere har telefonen vart både 2 og 3 dager med normalt brukt og stamina modus, nå varer ikke telefonen et døgn engang med stamina modus.

 

(staminamodus er en modus som deaktiverer wlan og mobildata når skjermen er av)

 

Noen flere som har samme problem, eller har en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror bare det var en Android-oppdatering med feil på, så strømforbruket ble høyere.

Fant en tråd om emnet her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1499620

 

Det kom en oppdatering som normaliserte batteriforbruket.

Min Galaxy S2 er fremdeles i daglig bruk; jeg gav den til en slektning, og kjøpte Xperia Z til meg selv.

Nå har jeg Xperia Z2, men har ennå ikke klart å bli kvitt min Xperia Z. Jeg la den ut på auksjon, men de som gav bud ble bannet for svindel før de rakk å vinne runden.

Lenke til kommentar

Tror bare det var en Android-oppdatering med feil på, så strømforbruket ble høyere.

Fant en tråd om emnet her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1499620

 

Det kom en oppdatering som normaliserte batteriforbruket.

Min Galaxy S2 er fremdeles i daglig bruk; jeg gav den til en slektning, og kjøpte Xperia Z til meg selv.

Nå har jeg Xperia Z2, men har ennå ikke klart å bli kvitt min Xperia Z. Jeg la den ut på auksjon, men de som gav bud ble bannet for svindel før de rakk å vinne runden.

Ok, takk :)

 

Kjøpte du Z2 med kitkat?

Lenke til kommentar

Jeg kom 2.5t for sent på jobben i dag pga denne oppdateringa. Lada den i USBen på PCen (ja, jeg vet det går sakte, men trodde hvert fall jeg skulle klare å holde liv i den over natta) og i dag morges var den død så vekkerklokka ringte ikke :/

 

Har en lader på jobben som riktignok er litt svakere enn Sony sin, men jeg har knapt rørt telefonen i dag og den har ikke klart å lade opp batteriet på 6t. Dette MÅ fikses.

Lenke til kommentar

Her er en potensiell løsning:

 

Those who having high Google Play Service battery consumption do this:

 

 

Settings->Apps->All->Google Plat Services->Clear Cache then Manage Space->Clear all data, restart your phone and recharge it to 100% and monitor it ;)

 

http://forum.xda-developers.com/xperia-z/general/kitkat-battery-drain-fix-t2761570/page4

Ser min Google Play-tjenester har brukt omtrent 90% av batteriet, mot skjermen som bare har brukt 3%.

Har nå testet fremgangsmåten over som flere på XDA sier har fungert, oppdaterer dere i morgenkveld når jeg har sjekket om det hadde noe effekt.

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Her er en potensiell løsning:

 

Those who having high Google Play Service battery consumption do this:

 

 

Settings->Apps->All->Google Plat Services->Clear Cache then Manage Space->Clear all data, restart your phone and recharge it to 100% and monitor it ;)

 

http://forum.xda-developers.com/xperia-z/general/kitkat-battery-drain-fix-t2761570/page4

Ser min Google Play-tjenester har brukt omtrent 90% av batteriet, mot skjermen som bare har brukt 3%.

Har nå testet fremgangsmåten over som flere på XDA sier har fungert, oppdaterer dere i morgenkveld når jeg har sjekket om det hadde noe effekt.

 

Sto opp kl 06-0630 tiden i dag, nå nesten 12 timer etter har jeg 74% batteri igjenn.

Nå har Google Play-tjenester brukt 3%, mens Skjerm 22%.

Estimert batteritid igjenn: 6t uten stamina og 15t med stamina

 

Kan vel dermed bekrefte at trikset funket ;)

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

 

Her er en potensiell løsning:

 

Those who having high Google Play Service battery consumption do this:

 

 

Settings->Apps->All->Google Plat Services->Clear Cache then Manage Space->Clear all data, restart your phone and recharge it to 100% and monitor it ;)

 

http://forum.xda-developers.com/xperia-z/general/kitkat-battery-drain-fix-t2761570/page4

Ser min Google Play-tjenester har brukt omtrent 90% av batteriet, mot skjermen som bare har brukt 3%.

Har nå testet fremgangsmåten over som flere på XDA sier har fungert, oppdaterer dere i morgenkveld når jeg har sjekket om det hadde noe effekt.

 

Sto opp kl 06-0630 tiden i dag, nå nesten 12 timer etter har jeg 74% batteri igjenn.

Nå har Google Play-tjenester brukt 3%, mens Skjerm 22%.

Estimert batteritid igjenn: 6t uten stamina og 15t med stamina

 

Kan vel dermed bekrefte at trikset funket ;)

 

Så bra! Skal teste det ut! :)

 

Innstillinger>Programmer>google play> slett all data? Eller har jeg misforstått? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...