Gå til innhold

Manual til ZyXEL P8702N


Anbefalte innlegg

Vurderer å gå over til Canal Digital bredbånd. Ruteren de installerer er ZyXEL P8702N. Noen som har en (link til) bruker manual for denne (fabrikantens manual, ikke de begrensa greiene fra CD)?

 

Problemstillingene er at jeg vil reservere en av de fysiske portene på ruteren til en hybel slik at hybelen har kun tilgang til eksternt internett og ikke de tre andre portene hvor vi har våre Pc'er , NAS etc.

 

Ola

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat installert denne routeren selv og det eksisterer ikke noe ordentlig manual så vidt jeg vet. Men brukergrensesnittet er er veldig oversktlig og fint så det skulle være mulig å finne ut av. Om det du søker er mulig kan jeg sjekke for deg på min router når jeg kommer hjem i kveld.

Lenke til kommentar

Har akkurat installert denne routeren selv og det eksisterer ikke noe ordentlig manual så vidt jeg vet. Men brukergrensesnittet er er veldig oversktlig og fint så det skulle være mulig å finne ut av. Om det du søker er mulig kan jeg sjekke for deg på min router når jeg kommer hjem i kveld.

Supert! Fant du ut noe?

Lenke til kommentar

Vurderer å gå over til Canal Digital bredbånd. Ruteren de installerer er ZyXEL P8702N. Noen som har en (link til) bruker manual for denne (fabrikantens manual, ikke de begrensa greiene fra CD)?

 

Problemstillingene er at jeg vil reservere en av de fysiske portene på ruteren til en hybel slik at hybelen har kun tilgang til eksternt internett og ikke de tre andre portene hvor vi har våre Pc'er , NAS etc.

 

Ola

Det er ikke noe problem.

Hvordan du kommer inn på ruteren er forklart i bruksanvisningen.

Etterpå er det er bare å gå inn på "Nettwork setting" > "Wierless" . Der Enable en linje og Guest Network, og tester selv at det virker.

 

Så oppgir du Network name (ssid) og Encryption key for den linja det gjelder til han og ellers ingenting!!

Lenke til kommentar

 

Vurderer å gå over til Canal Digital bredbånd. Ruteren de installerer er ZyXEL P8702N. Noen som har en (link til) bruker manual for denne (fabrikantens manual, ikke de begrensa greiene fra CD)?

 

Problemstillingene er at jeg vil reservere en av de fysiske portene på ruteren til en hybel slik at hybelen har kun tilgang til eksternt internett og ikke de tre andre portene hvor vi har våre Pc'er , NAS etc.

 

Ola

Det er ikke noe problem.

Hvordan du kommer inn på ruteren er forklart i bruksanvisningen.

Etterpå er det er bare å gå inn på "Nettwork setting" > "Wierless" . Der Enable en linje og Guest Network, og tester selv at det virker.

 

Så oppgir du Network name (ssid) og Encryption key for den linja det gjelder til han og ellers ingenting!!

 

Takk for hjelpa!

Lenke til kommentar

Å sette opp et trådløst gjestenett er vel egentlig ikke en løsning når spørsmålet var: "Problemstillingene er at jeg vil reservere en av de fysiske portene på ruteren til en hybel...". Eller kanskje dette blir en brukbar alternativ løsning for ts...?

Lenke til kommentar

Funksjonaliteten og administrasjonsgrensesnittet for denne modellen er ganske lik en del andre Zyxel-rutere - f.eks. NBG6716. Tror du kan finne en del info ved å se i dokumentasjonen til denne.

 

Gjestenett på trådløst er enkelt å sette opp og man vil da ha klientisolering fra ditt nettverk (og andre maskiner tilknyttet gjestenettet). Men å sette opp en av portene til et slikt formål blir noe annet. Mulig du her kan bruke VLAN-støtten, men det kan bli en del konfigurering rundt dette....

 

Blir det for dårlig signal for at hybelboeren kan kjøre på wlan? Eller har hybelboeren behov for kablet nettverk hos seg?

Lenke til kommentar

Jeg har nå lekt litt rundt i menyene på denne routeren og det ser ikke ut til at det er noe enkel metode å gjøre det du ønsker. Min anbefaling da er å skaffe seg en router som har denne funksjonen innebygd og ferdig satt opp fra fabrikk. Den forrige routeren min hadde dette , det var en Linksys E4200. Den har et gjestenett ferdig satt opp når du slår på routeren føsrste gang som du må logge inn på via nettleseren. Dette gjestenettet er da helt isolert fra ditt interne nett og har kun internett tilgang

Lenke til kommentar

Jeg har nå lekt litt rundt i menyene på denne routeren og det ser ikke ut til at det er noe enkel metode å gjøre det du ønsker. Min anbefaling da er å skaffe seg en router som har denne funksjonen innebygd og ferdig satt opp fra fabrikk. Den forrige routeren min hadde dette , det var en Linksys E4200. Den har et gjestenett ferdig satt opp når du slår på routeren føsrste gang som du må logge inn på via nettleseren. Dette gjestenettet er da helt isolert fra ditt interne nett og har kun internett tilgang

 

P8702 har gjestenett for trådløst nettverk med klientisolering. Problemet her er at han ønsker en av Ethernet-portene til å være separert fra resten av nettverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...