Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikk R1 Eksamen 30. mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo del 1 hvor det er viktigst å kunne ting:

 

- Derivasjon (kjerneregel og potenser)

- Polynomdivisjon

- Nullpunkter, topp & bunnpunkter, vendepunkt, vendetangt og likning for denne)

- Enkel sannsynlighet.

- Ln / Lg utryk

- a^x utryikk

 

Ellers del 2:

- Vektorer

- Ekstremalverdier:

- husk gjerne formlene for arealet av forskjellige geometriske figurer mm.)

Lenke til kommentar

 

I eit koordinatsystem har vi gitt punkta A(-3, - 3) , B (3, 1) og D (-2, 2) .

a) Bestem vinkelen BAD og arealet av ABD

 

Er det lov å løse denne oppgaven grafisk (Geogebra) istedenfor ved regning?

 

Så lenge det er DEL 2 og ikke står "Løs ved regning" så kan du vel det.

Lenke til kommentar

Det står kun bestem. Da mener jeg du ikke trenger å vise fremgangsmåte. Sålenge det ikke står regn ut, eller vis ved regning, så kan du gjøre hva du vil. Men det er veldig viktig at du viser grafen og skriver hva du har gjort for å få full score. Ihvertfall slik jeg har gjort på 1T, R1(i fjor) og R2, og dette har læreren vår drillet oss på mye det siste året på R2.

Lenke til kommentar

Vet rett og slett ikke hvordan det gikk i dag.

Av en eller annen grunn så greide jeg ikke oppgave 2 del 1. Det er de type oppgaver som egentlig er gratis poeng. Men av verden av meg så ble ikke et helt svar, p(x):(x+8) og jeg fikk rest. Pga. Så kunne jeg ikke gjøre resten av oppgavene på oppgave 2. Noe som er teit. Det var de 5p'ene.

 

Vet at det ikke ble 5 eller 6. Men kan være alt fra 1-4. Noe som sier litt om hvordan det gikk. Volum formel kan jeg jo ikke. Å har ikke brukt den på over 10 år. Og står ikke i t1 eller r1 boka. Fantastisk å bruke den.

Lenke til kommentar

Vet rett og slett ikke hvordan det gikk i dag.

Av en eller annen grunn så greide jeg ikke oppgave 2 del 1. Det er de type oppgaver som egentlig er gratis poeng. Men av verden av meg så ble ikke et helt svar, p(x):(x+8) og jeg fikk rest. Pga. Så kunne jeg ikke gjøre resten av oppgavene på oppgave 2. Noe som er teit. Det var de 5p'ene.

 

Vet at det ikke ble 5 eller 6. Men kan være alt fra 1-4. Noe som sier litt om hvordan det gikk. Volum formel kan jeg jo ikke. Å har ikke brukt den på over 10 år. Og står ikke i t1 eller r1 boka. Fantastisk å bruke den.

Del 1 syntes jeg var grei skuring, men del 2 var ordentlig ekkel. Følgeoppgave på følgeoppgave.

Lenke til kommentar

Volum formelet står i microsot matematic kalkulatoren, så den var ikke vanskelig når du hadde formelen :p. Jeg misse mye på del 1 og dermed regner jeg med at 5ern ryker. Jeg håper jeg gjorde det bedre enn jeg tror på del 1 og da kan jeg få en 5. Del 2 var vanskelig, men mye av det gjorde jeg på pce. Kanskje det vanskeligste var den siste oppgaven. Alt i alt fornøyd, men trengte egentlig en 5er for å komme inn på studiet jeg har søkt.

 

Angående oppgave b. Det var nesten å bare bruke geogebra for å skjønne hvor mye den skulle cirka være. Dobbeltsjekket så mye jeg kunne ved hjelp av geogebra.

Endret av sony23
Lenke til kommentar

Slet fryktelig mye med altmulig! Var kanskje bare en 2-3 oppgaver som gikk smooth. Blir ærlig talt fornøyd om jeg får tre med tanke på hvordan det gikk :hm:

Ikke stress, så lenge du tok endel poeng av hver oppgave får du en 4. Husk at kravet er 35 poeng. Du trenger omtrent 20 + 15 av hver del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...