Gå til innhold

Skjermkortsalget stuper – og to har forsvunnet helt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller nåværende som bruker svak integrert grafikk? (selv om mye mer minne hjelper godt på) Men er selvsagt mye bedre enn de gamle PS3/X360.

 

 

Nå har det gått ganske sakte på maskinvarefronten også, da vi kan se at man nærmer seg grensen for hva silisum klarer å krympes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvfølgelig kommer dedikert GPU til å forsvinne. Det er nærmest en naturlov. Integreringen slutter ikke før vi har SoC med RAM, non-volatile lagring og hele bøtteballeten.

 

Høres jo rått ut med 16GB cache, men når vi først har teknologi til det, krever nok applikasjoner mye mer ram en det de gjør idag. Så RAM vil nok ikke forsvinne. Angående NV RAM så ser jeg lysere på det. Men nærmeste vi har idag e jo flash minne, men det er ikke rask nok, levetiden er for dårlig og strømforbruket er mye høyere. Føler HSA er et godt fremskritt til en skikkelgi SoC :p

Lenke til kommentar

produsentene av skjermkort kan da ikke forlange at man kjøper dyrere kort en det man trenger.

de kan jo heller ikke forlange at man bytter ut Hardware oftere en før bare for at de skal overleve.

 

Da blir disse argumentene helt på jordet

men hvor ender dette , at man til slutt ender med kun en produsent for dedikerte skjermkort som også trues av konkurs fordi de ikke selger godt nok ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12983741234

Selvfølgelig kommer dedikert GPU til å forsvinne. Det er nærmest en naturlov. Integreringen slutter ikke før vi har SoC med RAM, non-volatile lagring og hele bøtteballeten.

 

Så lenge det finnes entusiaster så vil det ikke forsvinne helt, det er umulig å stappe like mye ytelse i en bitteliten brikke som i et dedikert skjermkort. Du kan få til dagens dedikerte skjermkort inn på den lille brikken om 5-10 år, men datidens dedikerte vil være bedre igjen...

 

Uansett er jeg stygt redd for at du har rett :)

Lenke til kommentar

 

Dette kan vel ikke være så overraskende? Du kan per dags dato få et supert skjermkort til 2000kr så hvorfor skal folk gidde å bruke mer penger. En annen ting er at prisen på et nytt skjermkort i mellom/høy klassen koster like mye som en Golf 3. Jeg forstår at alt er relativt, men jeg mener fortsatt at prisene er altfor høye for at folk skal bruke pengene sine. En ting er, hva er poenget? Sitter selv med 2stk skjermkort til en verdi av kun ca. 4000kr og raser gjennom alt som er uten problemer, og dette er selv i 1440p. Dette kommer til å holde for meg i mange år fremover.

hvorfor kjøpe instrumenter til titalls tusen kroner, når man slipper unna med ett par tusen? Hvorfor kjøpe bil til mange millioner når man får en golf til ett par hundre tusen?

 

Hvorfor kjøpe dyre fotballsko når man kan få de for ett par hundre kroner på G-sport?

 

Det å spørre hvorfor noen kjøper dyrere ting enn andre er ganske så poengløst. Man kan greie seg fint med en i5 i dag, hva skal man med i7? Man kan greie seg med 8GB ram, hva skal man med mer? Pc'en fungerer jo med snurredisk, hva skal man med en dyr SSD?

 

Dumme spørsmål da det 1: Alltid er noen som bruker mer enn deg, og du kan banne på at dine kort ikke hadde fungert i deres oppsett. 2: Fordi man liker å dytte så mye kraft som mulig inn i maskinen sin, for så å tyne den krafta mest mulig.

 

Dette kommer til å holde for meg i mange år fremover

Selv om noe holder for deg, så holder det absolutt ikke for andre!

 

 

Du har missfortstått innlegget totalt. Jeg bryr meg ikke om at andre kjøper "dyre" data komponenter. Hva folk bruker på pc eller andre ting legger jeg meg ikke opp i, poenget mitt var og er at det ikker er overraskende at salget stuper, og grunnen til dette er veldig enkel, dette forklarte jeg fint i min første post. Folk hanlder etter ønske og behov, det er selvsagt forståelig. Jeg bruker ikke mye penger på pc, men igjen så bruker jeg mye penger på bil. At noen bytter skjermkort hvert år eller oftere er helt greit for min del, jeg har da ingenting imot dette, folk har rett til å velge selv, men det er et fåtall som gjør det. Hvor mange bytter blant annet skjermkort hvert år? En del, helt garantert, men i forhold til folkegruppen som ikke fjør dette utgjør dem en liten andel. Er det overraskende at det stuper? Nei, det er det ikke.

Lenke til kommentar

 

Dette kan vel ikke være så overraskende? Du kan per dags dato få et supert skjermkort til 2000kr så hvorfor skal folk gidde å bruke mer penger. En annen ting er at prisen på et nytt skjermkort i mellom/høy klassen koster like mye som en Golf 3. Jeg forstår at alt er relativt, men jeg mener fortsatt at prisene er altfor høye for at folk skal bruke pengene sine. En ting er, hva er poenget? Sitter selv med 2stk skjermkort til en verdi av kun ca. 4000kr og raser gjennom alt som er uten problemer, og dette er selv i 1440p. Dette kommer til å holde for meg i mange år fremover.

Hvorfor skal folk gidde å bruke mer penger? Fordi for mange er det en hobby/interesse, for andre vil de ha den beste ytelsen når de gamer. Du sier at 2stk skjermkort til 4k holder for deg nå og i flere år fremover. Som du sier, det holder for deg, ikke nødvendigvis alle andre.

 

Jeg skrev "folk" i innlegget, men burde heller skrevet dem aller fleste, da hadde vi sluppet missforståelser. Det blir ikke butikk i lengden når 1 av 100 handler dyrt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...