Gå til innhold

6600 VS SX1


Ingar

Anbefalte innlegg

Nokia og Siemens kommer som vi alle vet med to nye lekkerbisker;Siemens SX1 og Nokia 6600..La oss oppsumere,Telefonene er vell gaske idetinske med noen forskjeller:Nokiaèn har en nyere versjon av Symbian;7.0

siemensen bruker 6.1

 

Til gjengjeld har SX1 Radio,Mp3 spiller og "Steriolyd"

 

MEN(og det er et stort men) 6600 kan man jo oppgraderes takket være Symbian,altså;Også 6600 kan man få radio på...Og man kan jo høre musikk hos Nokia også;Live fra internett tilogmed..

 

Så jeg vill si forskjellen vill ligge i noe så simpelt som,"Steriolyd,Mono lyd"

hva gjør no det da?? Ifølge min mening,ikke noe særlig...

 

Dessuten Nokia legger i et fint lite minnekort på 32mb,det må da være et stort pluss,dessuten,siemensen har jo bare 4mb tilgjengelig etter oprativsystemet osv..

 

Så telefonene er ganske idetinske funksjonsmessige...da må vi over på design for og finne en vinner..Tilogmed prisen antaes og være på ca den samme!

Så,jeg roser siemens for og ha laget kreatift,men erlig talt,jeg synes ikke dette var særlig vellykket..Nokiaèn er jo nyedelig etter min mening,dessuten,siemensen kan ærlig talt ikke taes opp av en seriøs foretningsmann,hadde sett litt tåpelig ut..

 

Jeg synes ikke det er lett og velge,SX1 er jo nesten en "Kopiert Nokia"(Og da tenker jeg på menyene..

 

Konklusjon: Jeg synes ikke dette har noe fasitsvar;Det er opp til hvær enkelt om man liker telefonen eller ei.

JEG kommer til og gå for Nokiaen(mest pga designet...(ironisk nok)

Hyggelig og høre deres synshvinkler;Mvh Ingar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hahaha, ja da vill jeg bare få forklart deg en ting da, for det første kommer sx1 med en 30mhz større prosessor en 6600, + den har stereolyd, noe som HELT KLART er et stort pluss i margen, + at den støtter minnekort opp til 512mb. 6600 spiller ikke mp3 noe som man helt klart kommer til å savne. Jeg vil også si at sx1 har et nytt å spennende tasteopsett! Som sikkert er helt nydelig å bruke :p

 

:woot: sx1 :woot:

Lenke til kommentar

hehe, jeg syns også det var et vanslkig valg, men jeg syns du er litt partisk ovenfor nokiaen ( ikke at det er ulovlig å være det) men nokia hadde 16% av alle telefonene sine inne til repp innen det første året og 6600 er veldig ny og det ypperste nokia har hittil kommet med, og kan derfor regnes med at har programvare feil på en god del av eksemplarene som selges de første ukene. Siemens duver avgårde med 0,6% repp. Dessuten må du ikke glemme at SX1 har MP3 som er vesentlig bedre enn radio og internettmusikk, som kan hakke, skurre og være mye tull å få tak i. Da er dine egne favorittsanger i god lydkvalitet et bedre alternativ syns nå jeg. Desutten syns jeg nokia 6600 har et kjedlig design og noe av dette har med de vanlige ordene "plastic fantastic" å gjøre, fordi nokiaen har et stort preg av plastik. Siemensen derimot kommer i et nyskapende ekstremt design, med metalldeksler, som er litt mer spesielt enn det designet 6600 har fått. Det er ikke morsomt å betale 5000 kr for en telefon, og komme til kameratene sine etterpå og vise frem en telefon som ser ganske tøff ut den første uka, og blir gammeldags det neste året, da hadde jeg heller satsa på det mere Xtreme designet til SX1.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er lett og velge,SX1 er jo nesten en "Kopiert Nokia"(Og da tenker jeg på menyene..

 

Hvordan kan du si det, menyene er jo Symbian på begge telefoner, så ingen av mobilprodusentene har noe med dem å gjøre?

 

Når det gjelder min mening om telefonene vil jeg heller vente til de begge kommer ut slik at jeg kan teste dem opp mot hverandre. Etter min mening leder SX1 over 6600 på grunn av tastesett og stereolyd.

 

Og forresten, synes faktisk det passer bedre at en foretningsmann tar opp SX1 enn 6600. Nokia får ikke vekk plastikk-looken, fordi om den er forbedret på 6600.

 

Gleder meg til høsten/våren på mobilfronten.

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt anngående prisen på sx1 jeg. De sier at den skal komme på ca. 5000,-. Men er da dette prisen for telefonen uten abonnemang? altså den vill komme en del lavere hvis man kjøper den med abonnemang. Eller er den oppgitte prisen fra siemens prisen de regner med at den kommer til å selges for med et f.eks. 18 måneders bindigs abonnemang?

Lenke til kommentar
Siden man kan ha et minnekort på hele 512 mb, vill det da være mulig å forreksempel da en hel spillefilm, konvertere den ned til telefonens oppløsning, så se en hel film på mobilen liksom?!?! ( hadde i såfall vært sinnsykt stilig )

 

Det kan du jo allerede på 3650... En spillefilm tar vel 100MB eller noe sånt. Og ja, du kan bruke 512MB MMC kort på 3650, så på minnefronten er det ingenting nytt med disse to modellene.

 

Som nevnt tidligere er det mulig å få radio på 6600 også, i form av streaming fra internett. Kvalitet og slikt er nok ikke så sinnsykt bra, men jeg ville foretrukket å velge blant de mange kanalene på internett, enn de få og kjedelige kanalene vi har i norge. Men streaming av Radio er jo uaktuelt siden GPRS koster penger for de fleste.

 

6600 spiller ikke mp3 noe som man helt klart kommer til å savne.

Du tar nok litt feil der. Mp3 er overhode ikke noe man kommer til å savne, hvis man ikke er vant til å ha det fra før. Det er ikke så mange modeller med innebygget MP3, så det er ytterst få som vil savne det. Men for noen vil det være et stort pluss å også få en mp3 avspiller innebygget i mobilen.

 

Men det kan du på 6600 også (nok en gang i likhet med 3650).

 

Den store forskjellen er fremdeles at 6600 er mono.

 

Konklusjon:

yogamann er glad i å høre på musikk og radio, og da er det jo ikke mye tvil om at SX1 er mobilen han trenger.

 

Mange andre, deriblant meg, har overhode ikke behov for å høre på musikk på mobilen.

Og så er det enda en gruppe folk, de som ikke har et skrikende behov for musikk, men klarer seg helt fint med mono lyd.

 

Og btw, om SX1 har 33mhz raskere CPU, trenger overhode ikke det å bety at SX1 er raskere enn 6600. Kanskje har de forskjellige prosessorer? Kanskje krever SX1 33mhz mer enn 6600.

Lenke til kommentar
Siden man kan ha et minnekort på hele 512 mb, vill det da være mulig å forreksempel da en hel spillefilm, konvertere den ned til telefonens oppløsning, så se en hel film på mobilen liksom?!?! ( hadde i såfall vært sinnsykt stilig )

 

Det kan du jo allerede på 3650... En spillefilm tar vel 100MB eller noe sånt. Og ja, du kan bruke 512MB MMC kort på 3650, så på minnefronten er det ingenting nytt med disse to modellene.

 

Som nevnt tidligere er det mulig å få radio på 6600 også, i form av streaming fra internett. Kvalitet og slikt er nok ikke så sinnsykt bra, men jeg ville foretrukket å velge blant de mange kanalene på internett, enn de få og kjedelige kanalene vi har i norge. Men streaming av Radio er jo uaktuelt siden GPRS koster penger for de fleste.

 

6600 spiller ikke mp3 noe som man helt klart kommer til å savne.

Du tar nok litt feil der. Mp3 er overhode ikke noe man kommer til å savne, hvis man ikke er vant til å ha det fra før. Det er ikke så mange modeller med innebygget MP3, så det er ytterst få som vil savne det. Men for noen vil det være et stort pluss å også få en mp3 avspiller innebygget i mobilen.

 

Men det kan du på 6600 også (nok en gang i likhet med 3650).

 

Den store forskjellen er fremdeles at 6600 er mono.

 

Konklusjon:

yogamann er glad i å høre på musikk og radio, og da er det jo ikke mye tvil om at SX1 er mobilen han trenger.

 

Mange andre, deriblant meg, har overhode ikke behov for å høre på musikk på mobilen.

Og så er det enda en gruppe folk, de som ikke har et skrikende behov for musikk, men klarer seg helt fint med mono lyd.

 

Og btw, om SX1 har 33mhz raskere CPU, trenger overhode ikke det å bety at SX1 er raskere enn 6600. Kanskje har de forskjellige prosessorer? Kanskje krever SX1 33mhz mer enn 6600.

 

Det er sant som du sier at prossessorhastigheter ofte vil være veiledende. Det kommer jo like mye an på hva hastigheten brukes til, hva man får ut i praksis. Kan jo være at den berømte stereo-lyden faktisk virker inn på hastigheten så man opplever den som treigere ? Er vel uansett ikke her flaskehalsen er i mobiltelefoner, ville tro at den lå i minnet ? I form av rammen, mulig jeg tar feil her sånn ?

 

Men må jo være en grunn til at det kun er Nokia som får til rask t9 ?

Lenke til kommentar

Greit nok,SX1 har en innebygd mp3spiller..Dette går det fint an og oppgradere til også 6600,og hvis man kjøper en Handsfree,ja,da har man en fullblods mp3spiller..Dessuten,når man jeg sa at den på mange måter var en "kopiert nokia" siktet jeg til amobils artikkel,der hvor de snakket om at "Siemens hadde kopiert hele brukersnittet" på telefonen...tross alt,selv om Symbian er en felles STANDAR så betyr ikke det at de ikke kan kopiere hværandre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...