Gå til innhold

Finnes det måter å gjennopprette kun drivere til standard i windows 7


Anbefalte innlegg

Hei, vet dere under installasjon i windows 7, om det finnes måter man kan fjerne alle drivere, fra windows 7? Slik at alt blir tilbakestilt til etter installasjonen av windows 7? Men å beholde filer innstillinger og programmer? Tviler på oppgradering funger i dette tilfellet.

 

Siden jeg har overklokket maskinen, men i det siste, begynner satakontrolleren å feile, enten programvarefeil siden har hatt en del bluescreen og frysinger, og måtte bruke søk harddisken for feil windows diskverktøy, da en del har blitt rettet opp. Prøvd også systemgjennopprettning men problemer er der fremdeles. Får startet maskinen greit, med IDE\AHCI mode. Prøvd å resatt bios men problemene er der fremdeles.

 

Problemer er Asus blueraybrenneren ikke alltid dukker opp blir utropstegn som om driveren ikke er installert (over lenger tid, sjekket kabelen og den sitter fast, i windows XP er det ikke noe problemer. Prøvd IDE mode og AHCI.

 

Prøvd å avinstallere driverne i windows 7, også søke etter nye drivere, men det hjelper ikke, i de tilfellene finner ikke windows drivere, om man starter maskinen får plutselig driverne tilbake igjen, men brenneren henger seg opp under brenning. Finner ikke virus med norton antivirus eller microsoft security så det er nok ankakelig noen kurrupte filer.

 

Får også advarsel i oppstart "QTCF.dll ble ikke funnet powerdvd.exe kan ikke startes". Men programer virker bra.

 

Så finnes det alternativer uten å reinstallere alt?

Er litt i tvil om det er på tide å bytte sokkel 1366 til 2011 om det kan være hovedkortet som begynner å svikte.

 

Er det noen som vet hvorfor windows 7, får flere problemer en XP ved overklokking? Vertfall min erfaringen, vet ikke om det er fordi XP trekker lite ytelse, og støtter kun IDE modus. Mens AHCI kan være mere kompisert med Native Command Queuing (NCQ) og tillegg trim på SSD disken gjøre at operativsystemet blir mere sårbart ved ustabilitet?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som om du kanskje ikke har overklokket riktig.

Hvordan fungerer pcen uten overklokking? Så kan du jo overklokke litt og litt, for å se hvor smertegrensen går før du får alle disse problemene. Tror nok bare du har vært litt for ivrig i overklokkingen.

 

 

Hei, vet dere under installasjon i windows 7, om det finnes måter man kan fjerne alle drivere, fra windows 7? Slik at alt blir tilbakestilt til etter installasjonen av windows 7? Men å beholde filer innstillinger og programmer? Tviler på oppgradering funger i dette tilfellet.

 

Det du spør om er ikke mulig. Enten må du gjøre en clean intall, der du mister alt. Eller så må du gjøre en oppgradering, der også drivere blir beholdt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt overklokkingen fungerende i over 1 år, men i det siste har prosessoren nok blitt degradert, en del ganger, muligens hovedkortet begynner å bli litt ustabilt. Prøvd å resatt bios men det hjalp ikke, så muligens det er noe trøbbel i operativsystemet.

 

Så er litt i tvil, om når jeg først, skal vurdere å oppgradere maskinvare, om jeg først skal reinstallere.

 

Så det er ikke bare å slette: C:\Windows\System32\DriverStore og gjenopprette den?

Virker også ut på en annet forum det ikke er mulig. Men syns det er litt spesielt, spessielt i sikkerhetmodus.

 

En annen ting, er det slik om man har technet subsciption, må man aktivere før september? Om man ikke gjør det risikerer man at man ikke få aktivert lisensen lengere? Men lisensene som allerede er aktivert, vil fungere frem til man får problemer igjen?

Lenke til kommentar

 

En annen ting, er det slik om man har technet subsciption, må man aktivere før september? Om man ikke gjør det risikerer man at man ikke få aktivert lisensen lengere? Men lisensene som allerede er aktivert, vil fungere frem til man får problemer igjen?

 

du har da tydeligvis fornyet Technet kontoen etter 16.juli 2012? Om du gjorde det, mistet du eventuelt alle evigvarende lisens rettigheter. Så etter en stund etter september risikerer du at du ikke får aktivert noe mer. Kan ta noen uker/måneder før det skjer.

 

For min egen del, fornyet jeg siste gang Juni 2012, og hadde kontoen ut august 2013. Mine nøkler, som jeg genererte de årene jeg hadde kontoen, vil la seg aktivere resten av livet, eller frem til jeg har brukt opp det antallet aktiveringer lisensen har. (så vil neppe gå tom)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja jeg aktiverte når nyheten ble virkelig at technet skulle slutte, så jeg rakk siste frist å fornye technet kontoen. Fikk vel 1 måned ekstra eller noe slik.

 

Det er veldig synd, vet du om tidligere aktivert versjoner da blir merkert som piratkopi? Så jeg får hyppige advarsel om windows er ikke lengere gyldig?

Uansett tror jeg kan bruke windows 7, i 30 dager, også bruke rearm videre, og reinstallere etter 90 dager.

Selv om det ikke er særlig gøy ordning.

 

Selv tror jeg neppe kommer å gå over til microsoft store, er kipt med tanke på hvor ofte jeg reinstallere, og at en retail lisens kun kan flyttes 4-5 ganger på maskiner før jeg enten må ringe inn å få ny nøkkel eller kjøpe ny lisens, når det er så dyrt. Windows 8 er jo ikke så mye å skryte av, heller ikke windows 7 når det ikke har skjedd så mye siden service pack 1.

Lenke til kommentar

Når de først har "svartelistet" lisensene på kontoen din (når det skjer, blir alle lisensene ugyldige) så vil du kunne få opp melding på at nøkkelen er "ulovlig" ja. Tenker nok at det tar minst 6 måneder etter uløpsdatoen før det skjer, men det kan skje raskere, siden alle nåværende Technet kontoer utløper på samme tid. Så det er kanskje enklere for Microsoft å bare svarteliste alt med en gang.

 

Men erfaringene mine til nå med både Technet og MSDN er at det har gått ca 6 måneder fra en konto har utløpt/blitt stengt til noe har skjedd med nøklene.

 

Du får bytte over til BizSpark, så har du tilgang på nye nøkler og .iso filer gratis i tre år, og alle nøkler du genererer på den tiden, kan du bruke for evig tid (eller til aktiveringene går tomme)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja gjør det, så fikk ikke noe svar på, hva det kan være.

Selv om XP ikke lengere tilbyr support, har jeg fremdeles fått noen oppdateringer i mai.

 

Angående Bizspark blir det nok mere for utviklere istedenfor technet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Forslag til feilsøking:

 

  1. Last ned og installer Malwabytes Anti-Malware, sørg for at den er oppdatert og kjør en quick scan. Sørg for å fjerne funn og restarte maskinen.
  2. Kjør "chkdsk /f c:"
  3. Kjør offline "sfc /scannow" (du må boote til recovery environment)
Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Sistnevnte hjalp lite, så ble til jeg må installere alt på nytt, desverre.

 

Det jeg lurer på, siden for å spare tid, så har jeg reinstallert operativsystemet, men vet noe hvordan man enklest mulig aktivere AHCI\Trim etter installasjon i IDE modus?

 

Finner noe informasjon her:

http://www.tomshardware.com/reviews/ssd-performance-tweak,2911-2.html

 

Siden det å manuelt installere drivere ved hjelp av USB3 minnepenn i installasjon, kan være komplisert, om driverne ikke blir godtatt av en eller annet grunn. Man har ikke tilgang til å windows update under installasjon av windows 7\8 så kan ikke søke etter driverne der. Så er vel enklere å gjøre det etterpå. Men sist gang fikk jeg bluescreen etter jeg prøvd å installere AHCI drivere i windows, og boote fra SSD disken med AHCI på sata 600 kontrolleren, snakker om asus P6X58D-E så muligens marvell satakontrollene ikke har de beste driverne.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...