Gå til innhold

Nytt hovedkort ( gamle kortsluttet )


Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig tenkt til og fixe pcn.. så jeg trenger litt råd fra dere til hvordan hovedkort tror dere blir awesome og rå til denne pcen:

http://gyazo.com/f55ad435207f013cd9a10d1ab4ff9bd7

det er da dette hovedkorte som er kortsluttet:

https://www.komplett.no/msi-z87-g45-gaming-socket-1150/782065
jeg var dom nokk til og bygge pcn sjøl så jeg monterte jo ikke de støtte fitte brikkene elns som hovedkortet skulle hvile på :) så pcn min har vært fucked i noen månder.. så jeg har tenkt på et hovedkort som dette:

https://www.komplett.no/msi-z87-mpower-socket-1150/782061#!tab:info

Dette hovedkortet har jo tillome wifi. Så er jo mitt spørsmål, er det ett hovedkort som noen har erfaring med og som er bra til gaming elns, tenker på sli i framtiden. ( kom gjerne med andre forslag, altså hovedkort )

så er mitt store spørsmål.. må jeg kjøpe ny prossesor siden jeg kjøper ny hovedkort ? vil prossesoren som står inne i hovedkortet nå bli ødelagt om jeg tar det av ? trenger jeg sånn smøre ting om det ikke blir ødelagt for å sette i ny hovedkort ?

en ting til, støtter det hovedkortet windows 8.1 ? tror det hovedkortet jeg har nå sliter med og støtte windows 8.1...

takk for all svar på forhand.

Richy

Endret av Richy1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel bare for være sikker, det er disse du har glemt?

 

BrassScrew.jpg

I så fall trenger det ikke bety at prosessoren også er død, før du vurder nytt hovedkort kan jo du alltid prøve å koble fra 24 pins + 4 pins strømkontakten og bios batteriet, og prøve å starte maskinen for lade ut all strøm kan ikke garantere det vil løse problemet, men verdt å prøve da du taper kun tid på dette.

 

Men du skal være veldig uheldig om prosessoren og ram også er defekt, da hovedkortet som får støten først. Spessielt om det ikke kortsluttet sikringen.

 

Ville vurdert: Heller: ASUS Z87-A, Socket-1150

ATX, Z87, DDR3, 3xPCIe-x16, SLI/CFX, VGA, DVI, HDMI, mDP, Haswell da det hovedkortet gir mere for pengene, og ikke koster så mye. Må du ha wifi må du velge ASUS Z87-PRO, Socket-1150 men det koster jo raskt 1500 kr.

 

Husk heller å spørr om du er tvil, er ganske leit å sitte med ennå hovedkort som ikke har lengere garanti, heldigvis er korsluttning vanskeligere å bevise med mindre hovedkortet lukter svidd eller ser brent ut. En bøyde pins på cpu sokkelen som ofte er vanlig nybegynner feil.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

japp er de fra bildet ;)

det som skjer når jeg slår på pcn :
-ikke alltid pcn kommer seg helt på
-tastaturet vil ikke virke med farger/displayen
-musen er ikke på'
-skjermen blir rett og slett bare svart
- ja pcn er litt mongo :p

er nokk hovedkortet spørr du meg


for å si det sånn, money isnt a problem ;)
så du ville anbefale dette kortet :ASUS Z87-PRO, Socket-1150 ?

men skal prøve å sjekke ut det du har sagt først :p

Endret av Richy1337
Lenke til kommentar

Eventuelt kan du se på Z87 Extreme4 i følge asrock skal det kortet tåle mere vann en det som er normalt. Men har selv ikke testet det, men vil nok tro det er litt bedre beskyttet en Asus sin ASUS Z87-PRO.

 

Men vet ikke om det gjelder begge sidene eller kun fremsiden, siden det er vel størt problem ved vannkjøling med radiator at vannslangene kan sitte litt løst eller sprekke opp etter lengere tid.

Lenke til kommentar

"

I så fall trenger det ikke bety at prosessoren også er død, før du vurder nytt hovedkort kan jo du alltid prøve å koble fra 24 pins + 4 pins strømkontakten og bios batteriet, og prøve å starte maskinen for lade ut all strøm kan ikke garantere det vil løse problemet, men verdt å prøve da du taper kun tid på dette.

 

Men du skal være veldig uheldig om prosessoren og ram også er defekt, da hovedkortet som får støten først. Spessielt om det ikke kortsluttet sikringen."

jeg testet ut dette, tok ut batteriet til hovedkortet, tok ut 4 pins+ 24 pin ( strømmen til hovedkortet ) så prøve jeg og slå på pcn. ingenting skjedde. så jeg koblet tilbake som sånn det var og pcn virker ihvertfall.

skulle ikke pcn slå seg på etter dine meneninger? er noe galt eller er det sånn det skal være ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...