Gå til innhold

klokking av xp2500


Cutler

Anbefalte innlegg

Klokket min xp2500 for første gang i dag(første gang jeg overklokker i det hele tatt).

Satte FSB til 200mhz selv om minne bare er pc2700 333mhz godkjent noname. Startet opp og systemet virket stabilt. Økning i tempratur på cpu var kun et par grader.Timings på minne gikk selvsagt ned.

Tåler minne en slik økning eller blir det for mye for low end minnet mitt?

 

MSI K7N-ILSR

XP2500

EKL BLADE vifte godkjent intill xp3200

No-name pc2700

Chieftec 360w

Maxtor ATA133 40GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke fast vcore men den ligger på ca. 1.65

Prøvde jedi academy, men da tryna maskinen etter en stund.

Kanskje det hjelper hvis jeg øker vcore noe.

Men burde jeg sette ram i forhold 5:6 slik at den kjører på 166mhz?

 

Om du kjører minnet async med FSB så vil du miste ytelse. Minnet skal alltid køre samme hastighet som FSB på nForce2 baserte kort. For å gjøre maskinen litt mer stabil så kan du prøve å øke vcore litt feks 0.05 eller 0.1v .. Du kan også prøve å gi minnet ditt litt mer spenning.. feks 2.7 eller 2.8v

Om ingen av disse fungerer så kan du se over timings.

Hvilke timings kjører du nå forresten?

Lenke til kommentar
For å kjøre 200fsb med sync minne går timings ned til 3-4-4-9. Kan ikke se command rate fra mitt hovedkort.

Det er de timingene som hovedkortet stiller automatisk når jeg setter fsb til 200. Har ikke tørt å kjøre noe raskere siden jeg har så dårlig ram.

 

Det er ikke noe farlig å prøve med bedre timings.. det værste som kan skje er at maskinen blir ustabil, eller ikke vil boote. Da resetter man bare bios, eller holder insert-knappen inne mens man booter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...