Sargent Fire Skrevet 13. oktober 2003 Skrevet 13. oktober 2003 Jeg har en hdd på 120gb så en på 30 som jeg formaterte nå, så kom det et setup som ville instalere xp, og da trodde jeg på den nye hdd som jeg fikk svart ja på. avbryta den, så tok jeg ut 30gb-en og starta opp med 120gb-en som kjørete xp fra før. Nå finner den ikke XP! Hvorfor?
Black Star Skrevet 13. oktober 2003 Skrevet 13. oktober 2003 Heh? Skjønner ikke hva du prøver å si...
Sargent Fire Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Skrevet 13. oktober 2003 Dette hadde jeg: èn 120gb hdd med xp instalert og funket i 7mnd ellernoe. Dette gjorde jeg idag: -La til en 30gb hdd -Formaterte 30gb-en -Fikk trykt på install xp etter partisjoneringen. -Avbrøt instalasjonen ettersom jeg allerede har xp på 120gb. -Startet opp med bare 120gb-en, så sa windows "du har ikke instalert windows på maskinen din.!" -Men jeg har jo ikke gjort noe med 120gb-en! Hva er FEIL ?
norrick Skrevet 13. oktober 2003 Skrevet 13. oktober 2003 Dette hadde jeg:èn 120gb hdd med xp instalert og funket i 7mnd ellernoe. Dette gjorde jeg idag: -La til en 30gb hdd -Formaterte 30gb-en -Fikk trykt på install xp etter partisjoneringen. -Avbrøt instalasjonen ettersom jeg allerede har xp på 120gb. -Startet opp med bare 120gb-en, så sa windows "du har ikke instalert windows på maskinen din.!" -Men jeg har jo ikke gjort noe med 120gb-en! Hva er FEIL ? AHA! Dette var forståelig for meg (skjønte desverre ikke bæret av det du skrev først)... 120GB var satt som "C:" og 30GB som "D:" om jeg ikke forstår feil. Hvis du da prøvde å innstallere XP på "D:" så vil allikevel de nødvendige oppstartsfilene legge seg på "C:" og de vil ha en henvisning til operativsystemet som skulle ha lagt på "D:" disken. MBR er nok korrupt pga dette men du kan prøve å kjøre fix MBR fra DOS hvis du kjører FAT32. Har du forresten prøvd å kjøre "siste gjeldende gjennopprettingstidspunkt" (eller hva det nå heter) fra oppstartsmenyen som kommer frem når du trykker "F8" under oppstart av XP?
Black Star Skrevet 13. oktober 2003 Skrevet 13. oktober 2003 Har du forresten prøvd å kjøre "siste gjeldende gjennopprettingstidspunkt" (eller hva det nå heter) fra oppstartsmenyen som kommer frem når du trykker "F8" under oppstart av XP? Man må faktisk trykke F8 FØR oppstart av Windows XP begynner. Prøv å trykk F8 gjentatte ganger med maks ett sekunds mellomrom etter at Bios er ferdig med å sjekke RAM og harddiskene.
ragstian Skrevet 13. oktober 2003 Skrevet 13. oktober 2003 Hei. Last ned en oppstart floppy her: http://support.microsoft.com/default.aspx?...&NoWebContent=1 I det følgende vil <return> bety at du trykker tasten enter eller return. (Elementært? Ja, men ikke for alle) Sett opp bios til å boote fra floppy. Boot fra floppy. Skriv: FIXMBR <return> Skriv: FIXBOOT <return> Dette skulle fikse problemet som trolig er at partisjonen som du bootet fra ikke lenger er "aktiv" partisjon. Good Luck.
Black Star Skrevet 13. oktober 2003 Skrevet 13. oktober 2003 Gjelder dette også om XP ligger på en NTFS partisjon?
Hårek Skrevet 13. oktober 2003 Skrevet 13. oktober 2003 Hvorfor floppy? Det er da tungvindt. Du bare booter XP CD og velger Repair, så får du Recovery Console.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå