Gå til innhold

Spill-PC fra Komplett 9000,-


Anbefalte innlegg

Intel. Lett ..

 

AMD er desverre på felgen. Intel har parkert dem de siste årene.

Så langt jeg kan se så er AMD kjekt å bruke på veldig rimelige bygg, eller f.eks HTPC da AMD har bedre integrert GPU(APU) (?). De hadde iallfall det for ikke lenge siden ...

 

For din del: Intel all the way :)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har selv amd, og mente at de sa for ikke lenge siden at de ga opp kampen mot intel mtp ytelse. (rett meg hvis jeg tar feil) skulle jeg bygget ny pc i dag hadde valget gått på intel. trur fortsatt at amd har bedre intern grafikk ja, er vel der de satser mest for tiden. Kjøp intel cpu, så blir du helt sikkert fornøyd.

Lenke til kommentar

Da ser datamaskinen slik ut:

Antall Pris Totalt 809490.jpg Komplett Gamer i05
nVIDIA's Gear Up for Free to Play 150USD
Støtsikker PC-eske
ROCCAT Siru - Cryptic Blue - KPC
Cooler Master HAF 912 Adv. Limited Edit.
Corsair CX 600W PSU
Intel Core i5-4590
MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX
MSI B85M-E45, Socket-1150
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
Samsung DVD Writer, SH-224DB
WD Desktop Blue 1TB
ASUS PCE-N53 11n N600 PCI-E Adapter
MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic
MS COA Win 8.1 Nordic
Garanti 3 år - Sende inn
Pris: 9188,-
Er det noe jeg bør endre på?
Lenke til kommentar

Det følger vel med en Crucial 120 GB SSD som standard i den pakken? Kan ikke se det i listen din.

 

Det er helt OK dette. Du får med litt crap på kjøpet på sånne pakker, men hvis du absolutt ikke ønsker å bygge selv så er det vel greit.

 

Hvis du klarer å bytte ut Corsair CX med Corsair CS eller Cooler Master V kan det anbefales.

Kabinett er smak og behag, og 912 er ikke dårlig.

Pass på at det er 2*4 GB RAM (totalt 8).

Lenke til kommentar

809490.jpg Komplett Gamer i05

nVIDIA's Gear Up for Free to Play 150USD
Støtsikker PC-eske
ROCCAT Siru - Cryptic Blue - KPC
Fractal Design Define R4 Black Pearl
Corsair CX 600W PSU
Intel Core i5-4590
MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX
MSI B85M-E45, Socket-1150
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
Samsung DVD Writer, SH-224DB
Crucial M500 SSD 2.5" 120GB
Seagate Barracuda® 1TB
ASUS PCE-N53 11n N600 PCI-E Adapter
MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic
MS COA Win 8.1 Nordic
Garanti 3 år - Sende inn
Da ser den slik ut, med SSD og snurredisk.
Pris: 9.935,-
Ser det bra ut nå?
Et siste spørsmål gtx770 eller r9 280x?
Endret av Lgc123
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg får være djevelens advokat her da.
At folk sier Intel all the way, bør virkelig begynne å våkne opp.

 

Jeg har 2 pc'er.
Begge har samme 16 GB minne, XFX AMD 7950.. Samme SSD 120gb disker. Eneste forskjellen er for det meste CPU.
Den ene kjører i5-3570k, mens den andre kjører AMD FX-6300. I spill, så merker jeg ikke noe forskjell, og det med tanke på at AMD cpu'en er/var en god del billigere enn i5'en.
FX-6300 kan overklokkes noe sinnsykt. (Hvis du har bra cpu kjøling)

 

Du kan ikke ignorere pris når du skal bygge en gaming pc på budsjett, går du for Intel CPU, så ofrer du på GPU eller Hovedkort, for å kompansere for høy CPU pris.

Intel's CPU koster mer enn det smaker. For ren spilling, så hadde jeg lett valgt AMD. Å satt ekstra penger på GPU.
​Fleste spill krever mer av GPU enn det gjør av CPU.

 

For å si det mildt:

FX-6300 er bedre enn Intel Core i5-4590, og for en billigere penge.
http://www.cpu-world.com/Compare/365/AMD_FX-Series_FX-6300_vs_Intel_Core_i5_i5-4590.html

Endret av OrlyNO
Lenke til kommentar

Hvorfor må folk være så bastante, når de egentlig ikke har oversikt. :tease: Du skjønner for eksempel at de grafene overhodet ikke spesifiserer ytelse, men designet på selve chipen? Ta heller benchmarks fra spill som faktisk referanse. Her ser du f. eks. at Intel Core i5 4670K har dobbelt antall minimum FPS som AMD FX-8350. Selv når sistnevnte er klokket til 4,8 GHz. Det gjelder ikke alle spill, men veldig mange har samme resultater.

 

http://www.bit-tech.net/hardware/2013/06/12/intel-core-i5-4670k-haswell-cpu-review/5

Endret av Agentspoon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor må folk være så bastante, når de egentlig ikke har oversikt. :tease: Du skjønner for eksempel at de grafene overhodet ikke spesifiserer ytelse, men designet på selve chipen? Ta heller benchmarks fra spill som faktisk referanse. Her ser du f. eks. at Intel Core i5 4670K har dobbelt antall minimum FPS som AMD FX-8350. Selv når sistnevnte er klokket til 4,8 GHz. Det gjelder ikke alle spill, men veldig mange har samme resultater.

 

http://www.bit-tech.net/hardware/2013/06/12/intel-core-i5-4670k-haswell-cpu-review/5

BOOM

Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut :-) Har alltid valgt Intel prosessorer selv rett og slett fordi de alltid har gitt meg den ytelsen jeg trenger. Ssd er fantastisk overgangen fra å starte opp en pc med hdd og en med ssd var rett og slett sjokkerende for min del. Så ssd er absolutt verdt pengene :-)

Leveringstid fra Komplett er overraskende kjapp. Tror jeg kun ventet fem dager fra bestilling til jeg fikk min ferdigbygde pc på døra. (Ja vet man sparer mye på å bygge selv men komplett hadde tilbud tilsvarende byggeutgiften når jeg bestilte min så da unnet jeg meg det bare for å få ny pc fortest mulig :p)

Endret av Jedi Jordal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...