Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Eksamen i norsk, 10.trinn 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tidlig ferdig jeg også, i likhet med mathias1998. Fant flyten med en gang jeg begynte, skrev to gode disposisjoner og skrev i vei. På A1 skrev jeg først hva som kjennetegnet de, virkemidler o.l og deretter ulikheter og likheter. Til slutt tok jeg det med nasjonalromantikken.

 

Valgte oppgave B4 og skrev en historie om en rikmannssønn som jobbet på McDonald's sitt møte med en av steinleggerne.

Lenke til kommentar

Satt nå helt til slutt jeg, og må si at oppgave A1 var helt forferdelig! Kan ikke forstå hva noen av de strofene i "Ja vi elsker" har med norsk natur å gjøre, jeg da.. Men prøvde mitt beste å tolke det :) Oppgave B4 derimot likte jeg! Skrev om ei jente som får seg nye converse og hennes problemer i hverdagslivet parallellt meg gutten på ti som laget skoene. Veldig fornøyd!

Lenke til kommentar

Wohooo! Da var vi halvveis :new_woot: Hva synes dere om oppgavene, og hvordan gikk det? Jeg vet ikke om det gikk bra eller dårlig, men synes det var greie oppgaver. Likte at man kunne velge type tekst på alle oppgavene. Jeg valgte B3 og skrev et leserinnlegg om "bygdedyret".

Synes det er ganske demotiverende at vi stakkarser er halvveis, mens alle andre er ferdig.. ?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-353915

Syntes

 

 

Wohooo! Da var vi halvveis :new_woot: Hva synes dere om oppgavene, og hvordan gikk det? Jeg vet ikke om det gikk bra eller dårlig, men synes det var greie oppgaver. Likte at man kunne velge type tekst på alle oppgavene. Jeg valgte B3 og skrev et leserinnlegg om "bygdedyret".


Synes det er ganske demotiverende at vi stakkarser er halvveis, mens alle andre er ferdig..

 

helt enig


Kan jeg få stryk for å glemme overskrift?

Tror jeg skrev en, men så visket jeg den bort. faen

Lenke til kommentar

Syntes

 

 

Wohooo! Da var vi halvveis :new_woot: Hva synes dere om oppgavene, og hvordan gikk det? Jeg vet ikke om det gikk bra eller dårlig, men synes det var greie oppgaver. Likte at man kunne velge type tekst på alle oppgavene. Jeg valgte B3 og skrev et leserinnlegg om "bygdedyret".

Synes det er ganske demotiverende at vi stakkarser er halvveis, mens alle andre er ferdig..

 

helt enig

Kan jeg få stryk for å glemme overskrift?

Tror jeg skrev en, men så visket jeg den bort. faen

Du får nok ikke stryk for å glemme overskrift. Det kan trekke ned karakteren, men å få stryk. DA skal det mye til. Da skal du skrive bullshit, bokstavlig talt. Hadde du kopiert et avsnitt, skrevet en setning selv også levert ville du fått stryk. Med mindre du har gjort det, så er jeg ganske sikker på at du ikke får 1.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-353915

 

Syntes

 

 

Wohooo! Da var vi halvveis :new_woot: Hva synes dere om oppgavene, og hvordan gikk det? Jeg vet ikke om det gikk bra eller dårlig, men synes det var greie oppgaver. Likte at man kunne velge type tekst på alle oppgavene. Jeg valgte B3 og skrev et leserinnlegg om "bygdedyret".

Synes det er ganske demotiverende at vi stakkarser er halvveis, mens alle andre er ferdig..

 

helt enig

Kan jeg få stryk for å glemme overskrift?

Tror jeg skrev en, men så visket jeg den bort. faen

Du får nok ikke stryk for å glemme overskrift. Det kan trekke ned karakteren, men å få stryk. DA skal det mye til. Da skal du skrive bullshit, bokstavlig talt. Hadde du kopiert et avsnitt, skrevet en setning selv også levert ville du fått stryk. Med mindre du har gjort det, så er jeg ganske sikker på at du ikke får 1.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...