Gå til innhold

Uvettig kjøring av UP?


Bro2

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som reagerer på UPs forbikjøring ved 1:30 i denne videoen?:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Her-jakter-UP-pa-motorsyklisten-7564118.html#.U3E6NXL62Mn

 

Spør du meg viser dette en svært dårlig vurderingsevne hos UP-sjåføren, når h*n gjør en forbikjøring i en sving uten å ha oversikt.

Hadde jeg vært den møtende bilen i denne videoen hadde jeg blitt fly forbanna.

 

Hvis ikke dette var UP kunne vel denne videoen vært slått opp som eksempel på uvettige forbikjøring i artiklene som titt og ofte dukker opp i ulike aviser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Selv holdt på å kollidere med UP-biler som skal forbi i svinger. Jeg lover og sverger - neste gang dundrer jeg rett inn i jævelen.

 

Det er jo en grunn til at de skal fort frem, det er kanskje personer hvis liv er avhengig av at politiet kommer i tide. Så hvis du gjør det er det de som får svi.

 

Er helt enig i at denne form for kjøring er fullstendig på jordet. Irriterer meg grenseløst at politiet også nesten aldri tar selvkritikk

Lenke til kommentar

 

Selv holdt på å kollidere med UP-biler som skal forbi i svinger. Jeg lover og sverger - neste gang dundrer jeg rett inn i jævelen.

 

Det er jo en grunn til at de skal fort frem, det er kanskje personer hvis liv er avhengig av at politiet kommer i tide. Så hvis du gjør det er det de som får svi.

 

Er helt enig i at denne form for kjøring er fullstendig på jordet. Irriterer meg grenseløst at politiet også nesten aldri tar selvkritikk

 

 

Så hvorfor i helvete skal disse risikere MITT liv!?

 

Alle utrykningskjøretøyer skal følge den loven om at man skal kjøre hensynsfullt eller hva nå enn den paragrafen het spesifikt. Å risikere frontkollisjon strider godt imot den.

 

Jeg er så dritlei av å risikere både bil og helse når jeg slenger meg godt ut i grøftekanten for å unngå en svær Vito som skal dundre forbi i mitt kjørefelt, i en sving, uten sikt. Jeg ser den jo ikke før 2 sekunder før den har passert.

Hvor er logikken med dette? Dritlei.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Så hvorfor i helvete skal disse risikere MITT liv!?

 

 

Hvorfor i helvete skal du med viten og vilje kjøre inn i en utrykningsbil når du kan unnvike den? Er du en special snowflake som mener han har spesielle rettigheter fordi sinnafølelsene hans er så mye mer verdt enn andres menneskeliv?

Lenke til kommentar

Der er ikke bare politiet som legger vekk vettet når de er ute på tur. Jeg hadde en lei opplevelse med en ambulanse, av alle ting. Var ute å kjørte motorsykkel i fineveret, og jeg vil påstå jeg er en våken sjofør. Følger med i speil og greier... Og helt utav det blå (den kom inn fra en sidevei jeg akkurat hadde passert) kom ambulansen og la seg på bakhjulet mitt, skrudde på sirena og la seg ut og kjørte forbi. Fy flate som jeg kipte meg. Kunne lett ha velta, og da hadde jeg blitt overkjørt. Det verste av alt, var at han som satt på i ambulansen ga meg fingeren når de kjørte forbi. Og alt dette på ei rett strekning uten en eneste bil i møte. Var nummeret før jeg kjørte etter, men å henge seg på et utrykkningskjøretøy er aldri en god ide.

Og blei så forfjamsa at jeg helt glemte å ta nummeret på bilen... Men finn eg ut hvem det var, så blir det mer arbeid for kollegaene hans...

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Der er ikke bare politiet som legger vekk vettet når de er ute på tur. Jeg hadde en lei opplevelse med en ambulanse, av alle ting. Var ute å kjørte motorsykkel i fineveret, og jeg vil påstå jeg er en våken sjofør. Følger med i speil og greier... Og helt utav det blå (den kom inn fra en sidevei jeg akkurat hadde passert) kom ambulansen og la seg på bakhjulet mitt, skrudde på sirena og la seg ut og kjørte forbi. Fy flate som jeg kipte meg. Kunne lett ha velta, og da hadde jeg blitt overkjørt. Det verste av alt, var at han som satt på i ambulansen ga meg fingeren når de kjørte forbi. Og alt dette på ei rett strekning uten en eneste bil i møte. Var nummeret før jeg kjørte etter, men å henge seg på et utrykkningskjøretøy er aldri en god ide.

Og blei så forfjamsa at jeg helt glemte å ta nummeret på bilen... Men finn eg ut hvem det var, så blir det mer arbeid for kollegaene hans...

 

Det er egentlig ganske utrolig. En skulle tro siden ambulansesjåfører helt sikkert ser noen stygge MC ulykker i løpet av karrieren vet de å vise litt måtehold i trafikkbildet. Men neida.

 

Kjøpte meg ny sykkel for noen uker siden og har ikke vært på sadelen på over 11 år, så det var litt uvant og i førsten kjørte jeg som en høne. Hadde jeg fått en slik en bak meg da hadde jeg driti ut hjertet mitt!

Lenke til kommentar

 

Der er ikke bare politiet som legger vekk vettet når de er ute på tur. Jeg hadde en lei opplevelse med en ambulanse, av alle ting. Var ute å kjørte motorsykkel i fineveret, og jeg vil påstå jeg er en våken sjofør. Følger med i speil og greier... Og helt utav det blå (den kom inn fra en sidevei jeg akkurat hadde passert) kom ambulansen og la seg på bakhjulet mitt, skrudde på sirena og la seg ut og kjørte forbi. Fy flate som jeg kipte meg. Kunne lett ha velta, og da hadde jeg blitt overkjørt. Det verste av alt, var at han som satt på i ambulansen ga meg fingeren når de kjørte forbi. Og alt dette på ei rett strekning uten en eneste bil i møte. Var nummeret før jeg kjørte etter, men å henge seg på et utrykkningskjøretøy er aldri en god ide.

Og blei så forfjamsa at jeg helt glemte å ta nummeret på bilen... Men finn eg ut hvem det var, så blir det mer arbeid for kollegaene hans...

 

Det er egentlig ganske utrolig. En skulle tro siden ambulansesjåfører helt sikkert ser noen stygge MC ulykker i løpet av karrieren vet de å vise litt måtehold i trafikkbildet. Men neida.

 

Kjøpte meg ny sykkel for noen uker siden og har ikke vært på sadelen på over 11 år, så det var litt uvant og i førsten kjørte jeg som en høne. Hadde jeg fått en slik en bak meg da hadde jeg driti ut hjertet mitt!

Ja, var nummeret før jeg dauda.. og gratulerer med ny sykkel. 11 år er lenge uten. Kjør offensivt, og husk alle biler er ute etter å kjøre deg ned...
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...