Gå til innhold

Fibernett til 19 stk i kollektiv


Anbefalte innlegg

Hei! Bor i ett kollektiv på 19 stk der vi alle deler ett 60/60 fiber nett og der alt er trådløst. Men sliter noe voldsomt med ustabil fart over lengre tid og det er ikke bare jeg som har det problemet i huset. Ser for meg att alle her har i alle fall 2 trådløse enheter og att det kan bli voldsomt kluss for rutere med så mange signaler på en gang.

 

Lurte på om noen hadde noen anbefalinger på hvordan vi kunne få løst dette problemet i kollektivet. Kanskje det er noen som laster ned og opp hele tiden? Jeg har ingen måte å få sjekket det opp på siden jeg ikke har tilgang til å sjekke trafikk på ruterne i huset.

 

Vi har 3 rutere fordelt utover 3 etasjer og i alle fall 8 av de andre folka jeg har snakka med i kollektivet så langt har klaget på nettet. Vet ikke om det er fart, nedlasting eller for dårlige trådløse signal. Er i alle fall ingen måte å få lagt inn nettverks kabel til rommet pga meget gode isolerte dører.

 

Fiber leverandør er NTE. Takker for svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Bor i ett kollektiv på 19 stk der vi alle deler ett 60/60 fiber nett og der alt er trådløst. Men sliter noe voldsomt med ustabil fart over lengre tid og det er ikke bare jeg som har det problemet i huset. Ser for meg att alle her har i alle fall 2 trådløse enheter og att det kan bli voldsomt kluss for rutere med så mange signaler på en gang.

 

Lurte på om noen hadde noen anbefalinger på hvordan vi kunne få løst dette problemet i kollektivet. Kanskje det er noen som laster ned og opp hele tiden? Jeg har ingen måte å få sjekket det opp på siden jeg ikke har tilgang til å sjekke trafikk på ruterne i huset.

 

Vi har 3 rutere fordelt utover 3 etasjer og i alle fall 8 av de andre folka jeg har snakka med i kollektivet så langt har klaget på nettet. Vet ikke om det er fart, nedlasting eller for dårlige trådløse signal. Er i alle fall ingen måte å få lagt inn nettverks kabel til rommet pga meget gode isolerte dører.

 

Fiber leverandør er NTE. Takker for svar på forhånd.

Funker det fint med kabel?

 

I så fall bør dere prøve å endre kanal.

 

Routere opererer på flere kanaler, og om flere er på én kanal, så blir det mye støy :) Husker ikke hvilke program som kan hjelpe deg med slikt, de fleste routere har noe innebygget men ikke alltid ;) Sikker på at noen andre kan redde hukommelsen min!

Lenke til kommentar

Er det modem -switch-3 routere?

 

Eller modem-router-switch -2 routere som det burde være hvor de to siste er satt opp som AP.

 

Håper ikke det er 3 routere som router.

 

Last ned inSSIDer

 

Sjekk signalstyrke og kanaler der.

De 3 routerene burde iallefall sende fra ulike.

Endret av War
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Mmmmm... dog, "arbeidslivet" er vel heller litt Cisco og denslags kostnadstunge greier. Noen av oss gjør ting litt anderledes.

... 1,069.61 petabytes folding points, huh, det er vel litt anderledes...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...