Gå til innhold

[Løst] 770 4gb sli eller 780 3gb sli?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal oppgradere oppsettet mitt og trenger derfor litt mer kraft. Jeg skal kjøre 5760x1080 fordelt på tre skjermer. Jeg ser derfor etter et SLI oppsett for å kunne drive hele oppsettet. Jeg står mellom 770 med 4gb vram og 780 3gb vram, begge i SLI. Hva er "best"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

780 3gb sli er bedre enn 770 sli, men det kunne du vel finne ut av. Iallefall av prislappen :p

Jeg skjønner såpass at 780 er bedre enn 770, men 770 har 4GB VRAM i motsetning til 780 3GB VRAM. Jeg lurer på hva som jeg vil få mest tilbake for.

Sånn du skal ha ?

ja

Lenke til kommentar

 

Skal du bli like flink som han til å spille også? :rofl:

Ingen planer om å sitte i mørket åtte timer om dagen og spille, bare ute etter et oppsett med tre skjermer.

Med to GTX 770, så tviler jeg på at du får så mye mer ut av den ekstra gigabyten. Spiller selv med 3x 780 classy, og selv her skal det litt til før jeg går på en VRAM-smell.

 

Ved de innstillingene hvor 3GB har vært en begrensning så har nok GTX 770 SLI hatt en uspillbar ytelse fra før av. GTX 770 har bla. bare 32 ROPs hver, som på god vei vil begrense ytelsen ved høy oppløsning.

 

GTX 780 SLI vil ha 48 ROPs hver, og er et vesentlig bedre valg, for selv 5760x1080. Ja, de klarer nok denne oppløsningen rimelig greit, og minnebruken bør holde seg innenfor i de aller fleste spill. 5760x1080 er i grunn ikke SÅ høy oppløsning (under 4K for eksempel), og jeg ble nødt å kjøre opp i 4K for at bla. BF4 og Skyrim med en del mods skulle se VRAM begrensning.

 

GTX 780Ti SLI vil nok ikke gi noe mer i så høye oppløsninger enn vanlig 780, litt grunnet at den ikke har noen flere ROPs (fortsatt bare 48). Da er det bedre med flere kort. De som trenger 6GB minne er nok heller de med 3stykk 4K skjermer, 3x 1440p skjermer eller tilsvarende oppløsninger. Og da er det gjerne både tre og fire skjermkort som gjelder.

 

Edit: I bunn og grunn så ville jeg heller valgt AMD, som har et forsprang i høye oppløsninger med 64 ROPs per kjerne (290/290x), OG 4GB minne. Med mindre de er uaktuelle av andre grunner. :)

 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...