Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fått med CD fra MR-undersøkelse - hva nå?


ræss93

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det vanlig å få med CD? Jaja, sikkert fordi flesteparten poster det på facebook nå tildags.

 

Fint å ha bilder fra ct/MR, fine på stueveggen de med dildo opp i ræva.

 

 

Er det vanlig å få med CD? Jaja, sikkert fordi flesteparten poster det på facebook nå tildags.

 

Bildene kan (snart) lastes opp til eksperter som gir deg svar (mot betaling) med en gang, istedenfor å vente i uker og måneder i helsekø.

 

Det er hvis jeg blir henvist videre til nærmere sjekk så skal jeg ta med den CDn.

Lenke til kommentar

Hvilken kroppsdel har du tatt MR av?

Venstre kne.

 

 

Sleng det ut så kan jeg tolke det.

 

 

Sleng det ut så kan jeg tolke det.

Er du radiolog?

 

 

Er du radiolog?

 

Nei, men det betyr ikke at jeg ikke kan tolke bildene.

 

Hvis du skal kunne tolke det trenger du vel hele CD'en antar jeg? Er jo mange bilder.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått svar fra lege, men han klarer ikke tolke det. (Gikk til en lege på et gamlehjem), så må nok til min fastlege for å finne ut svaret? Noen som er gode på å tyde? Kan skrive svaret her hvis noen tror det. er avansert. evt PM.

Lenke til kommentar

Vært på privat klinikk? Det er ikke vanlig praksis å brenne ut cd med bilder med mindre det kommer forespørsel fra pasient eller behandler. Dersom man faktisk skal få dette er det vanlig å vente til beskrivelse foreligger. Det er litt avhengig av region hvordan programvare som brukes på cd'n/dvd men de fleste har beskrivelse på samme fil som bildene. Fastlege har som regel ikke kompetansen som kreves for å tolke disse bildene da det kreves spesialisering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...