Gå til innhold

Nå krever Facebook å få «lese» SMS-ene dine


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

I Cyanogenmod kan man slå av de tillatelse man ikke vil gi til en app. Jeg kan fortsatt sende meldinger med standard facebook-appen??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Dette er Android feil, da de har et håpløst system for dette. Facebook trenger ikke SMS tilgang før den trenger det, og da burde den spørre om det. Slik er det på iOS. Om jeg vil gjøre noe som spør etter tilgang til adresseboka, så spør den om det når jeg ber om det. Slik får man en kontekst til forespørselen, og ivaretar personvernet.

Du ivaretar ikke akkuratt personværnet med en apple dings da. Den der må du lenger ut på landet med.

Apple sin iP5S er overlegent allt annet på markedet når det gjelder sikkerhet. Apple lever ikke av å selge personinfo, det gjør google.

 

http://www.apple.com/iphone/business/it/security.html

 

 

Så overlegent at de måtte sniklansere en oppdatering som fikk SSL til å faktisk fungere. Nei apple er verdensmestere på alt. ikke utleverer de noe persondata heller.

 

Har du i det hele tatt lest hva apple skriver i sine EULA'er?

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar

Er det noen som fortsatt gidder å bruke dette NSA verktøyet med sosiale nettverksfunksjoner?

 

Ser for meg kravene om ca ett år:

- Tilgang til fingeravtrykkleser

- Tilgang til kamera og mikrofon selv da appen er slått "av"

- Tilgang til alle epost kontoer og innhold

- Tilgang til alle kontaktlister, kalender etc

- Tilgang til alle sensorer (bevegelse, GPS, etc)

- Tilgang til bankkonto informasjon

- Tilgang til alle kredittkort

- Sampling av DNA

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det noen som fortsatt gidder å bruke dette NSA verktøyet med sosiale nettverksfunksjoner?

 

Ser for meg kravene om ca ett år:

- Tilgang til fingeravtrykkleser

- Tilgang til kamera og mikrofon selv da appen er slått "av"

- Tilgang til alle epost kontoer og innhold

- Tilgang til alle kontaktlister, kalender etc

- Tilgang til alle sensorer (bevegelse, GPS, etc)

- Tilgang til bankkonto informasjon

- Tilgang til alle kredittkort

- Sampling av DNA

 

Don't mess with BigBrother bro

Lenke til kommentar

For meg, som aldri har hatt en facebook-konto, virker det nesten som om facebook er en ny religion. "Alle" maser om at jeg må skaffe meg det, og de forteller om alt det bra, ingenting om det dårlige.

Når jeg så leser denne artikkelen, får jeg assosiasjoner til scientologikirken og dens metoder. Får jo håpe da at de som ønsker å "hoppe av" ikke blir forfulgt og plaget av andre facebook-brukere ... :confused:

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar
Så overlegent at de måtte sniklansere en oppdatering som fikk SSL til å faktisk fungere. Nei apple er verdensmestere på alt. ikke utleverer de noe persondata heller.

 

Har du i det hele tatt lest hva apple skriver i sine EULA'er?

Har ikke hevdet de var verdemsmestre på alt, jeg abre sier de er bedre enn alternativene. Mye bedre.

det kan hende de utleverer persondata for alt jeg veit, men de har i hvertfall ikke en markedsmodell som er avhengig av at de selger den, slik google er.

 

Nei, men regner med du har lest på den og android sin?

Lenke til kommentar

 

Så overlegent at de måtte sniklansere en oppdatering som fikk SSL til å faktisk fungere. Nei apple er verdensmestere på alt. ikke utleverer de noe persondata heller.

 

Har du i det hele tatt lest hva apple skriver i sine EULA'er?

Har ikke hevdet de var verdemsmestre på alt, jeg abre sier de er bedre enn alternativene. Mye bedre.

det kan hende de utleverer persondata for alt jeg veit, men de har i hvertfall ikke en markedsmodell som er avhengig av at de selger den, slik google er.

 

Nei, men regner med du har lest på den og android sin?

 

Jeg har lest den og rootet telefonen min slik at de ikke får noe de vil ;) Fordi det er lov med android og ikke med iphone.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...