Gå til innhold

Spørsmål om støtte etter avbrudd


Anbefalte innlegg

Hei

 

I fjor avbrøt jeg mine studier i utlandet etter kun to gjennomførte år, av det som skulle være en treårig bachelorgrad. Har fått papirer på to år bestått.

 

Ift lånekassen, vil de betegne hele utdanningen min som avbrutt (180 SP), og at jeg dermed ikke har rett på mer støtte, eller vil de se på det som kun et års forsinkelse (60 SP)??

 

Har sendt mail om det til Lånekassa, men de bruker så lang tid på å svare. Håper noen her kan gi et godt svar på det.

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

I fjor avbrøt jeg mine studier i utlandet etter kun to gjennomførte år, av det som skulle være en treårig bachelorgrad. Har fått papirer på to år bestått.

 

Ift lånekassen, vil de betegne hele utdanningen min som avbrutt (180 SP), og at jeg dermed ikke har rett på mer støtte, eller vil de se på det som kun et års forsinkelse (60 SP)??

 

Har sendt mail om det til Lånekassa, men de bruker så lang tid på å svare. Håper noen her kan gi et godt svar på det.

 

Takker for alle svar :)

 

Litt usikker på hva du mener her, men jeg prøver meg. Dersom du har fått utbetalt støtte tilsvarende 180 SP, og bestått utdannelse tilsvarende 120 SP, vil du være ett år forsinket (60 SP). Det er så vidt meg bekjent ikke noe krav om fullført grad for å få godkjent studiepoeng. Dette gjelder i hvert fall i Norge (jeg har avbrutt et studie på 300 SP etter et år, og er ikke 240 SP forsinket av den grunn), kan ikke skjønne hvorfor reglene skulle være annerledes utenlands.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...