Gå til innhold

Hva koster det og drifte en side som hw.no ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
topic sier vel det meste..

tenker først på hvor mye penger som brukes.  sikker masse tid og ...

og hvor for dere pengene av.  :roll:

 

Det kommer veldig an på hvordan en "driver" siden. Uten å være for spesifikk bruker vi noen hundre tusen kroner hver måned for å holde hjulene i gang, og vi driver veldig rimelig sammenlinket med andre nettsider.

Lenke til kommentar

Det har tatt _tid_ før hw.no kom der de er idag.

Hvis noen skal ha kunder på et tilbudsprodukt er det nesten selvklart å velge hw.no som reklame plass, for det er så mange som bruker sidene.

 

Regner med at det går masse tid bort i "ingenting" som ikke det betales for. Virker kanskje litt idealogisk å tenke sånn, men mange av dere som sitter på forumet hadde gladelig testet utstyr gratis, og tror kanskje noen av testerne også gjør litt for morro skyld.

Får kanskje betalt for en artikkel, men ikke alt arbeidet som ligger bak.

Hvem vet, ikke sikkert at det forventes at utstyr går tilbake? Uten å klandre noen for "bedre" omtale av den grunn, men rett og slett kanskje det er lønna artikkelskriver/tester får.

 

Så du må ha mye penger og enormt med tid for å drive som hw, og kanskje litt flaks. Hw var ganske heldige med ingen seriøse konkurrenter på sin tid, for det var ikke så mange som satset på "brukere" i form av et bra forum. Tror kanskje det har vært en av hovedgrunnene til at folk henger rundt her, forumet.

Det er ikke først og fremst artikklene jeg er ute etter når jeg besøker siden ;) , men leser alt uansett.

Lenke til kommentar
Synes seriøst at førstesiden til hw.no begynner å ligne mer å mer på en online anonseplass/reklamedynge enn et nyhetssted.

Jeg synes ikke vi er så ille sammenliknet med andre norske datasider. Takket være at vi har reklame på forsiden har vi råd til å bruke mer tid på å skrive artikler, og å utvikle nye tjenester. Jeg kan love dere at vi har mye spennende på gang i vinter og utover våren, som vi aldri hadde fått i stand uten reklamepenger!

Lenke til kommentar

tja tviler på at det går så mye lønn til hw ansette.

trur dem jobber med dette start sett fordi dem liker det.

hadde dem tatt seg en annen jobb så hadde dem fått bedre lønn???

 

kan så klart ta feil. men trur hvertfall det.

 

hva som koster penger er /bredband/servere/vedlikehold/strøm/husleie/drifting/div.

 

Uansett så vet alle at kvalitet koster.

 

aja kan så klart ta feil.

 

MR_T

Lenke til kommentar
Antagelser:

lønn

Linje / serverplass

Strøm til kjøling av AMD serverene (hets,hets, hehe)

Nye reklame servere :)

Erstatning av ødelagt test hardware (erstatter dere forresten... regner vel med at dere får endel.. )

 

Langt fra sannheten?

 

Nei. Bra vi ikke har P4 XEON-servere da som bruker vesentlig mer strøm ;) Da hadde det blitt dyrt da [/hest,hets,hehe].

Lenke til kommentar

Vet også et hvis en av testerne i HW nettverket, ødelegger sitt eget utstyr under testing. Så får de nytt tilsvarende utstyr betalt av HW.no.

Dette gjelder i hverfall de som holder på med overklokking og slikt. Vet at en person fikk 2 nye HK i løpet av en måneds tid for ei stund siden (fikk da streng beskjed om at det var ei stund til han kunne få enda et kort). Så her kan det bli litt penger.

 

Vet ikke om det gjelder slitasje utenom tester og slikt.

Lenke til kommentar
Synes seriøst at førstesiden til hw.no begynner å ligne mer å mer på en online anonseplass/reklamedynge enn et nyhetssted.

Jeg synes ikke vi er så ille sammenliknet med andre norske datasider.

Tro meg, dere er like ille!

Snakker om førstesiden her asso, ikke undersider som nyheter, artikler, tester osv.

Men you gotta do, what you gotta do

 

Koser meg i forumet jeg..

Lenke til kommentar
Synes seriøst at førstesiden til hw.no begynner å ligne mer å mer på en online anonseplass/reklamedynge enn et nyhetssted.

 

Hardware-tilbud til harware-entusiaster.. hvor er problemet? En ting hadde vært om vi fikk bannere for truseinnlegg, Ari Behns nye makkverk, tomter i Finnmark og rosa pelikaner til å ha i hagen.. men når reklamen er såpass bra utvalgt som den er nå, har jeg ikke det minste problem med det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...