Gå til innhold

Program til å tegne elektriske kretser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-18 00:20, kakarlsen skrev:

på skolen bruker vi Electronics Workbench, men det koster 12000,-!!!


 

Om du går på VK1 elektronikk?

Har sett noe sånt som de brukte der.. håper det er det samme..

 

Laster det ned nå..

 

(Direct Connect er en fin ting :smile: )

 

takker for hjelp av dere!

 

mvh ELWiss

Lenke til kommentar

ELWizz:

Du tar og velger "writing tool" og så legger du musepekern over stedet du skal fest ledningen fra til det dukker opp ordet:"wire", og så TRYKKER du EN gang, så fører du peikeren over til det andre tilkoblingsstedet til det står:"wire" så trykker du EN gang...Voilà! That IT!

 

Så er det mitt spørsmål:

Hvolrdan kan eg lage meg Macro's som f.eks ei lyspære eller ei Vifte?

Lenke til kommentar

Fikk det til nå ja..

Men du burde laste ned Electronics Workbench heller!

Jeg lastet ned v5.1

Det er mye mer oversiktelig, og har _mange_ flere symboler, og muligheter.

Det har også "innebygde" kretser (noen som ligger i programmet fra før)

Likte dette programmet veldig mye bedre..

 

ELWiss

Lenke til kommentar

Electronic Workbench er greit til å simulere og teste ting i, men skal du lage printutlegg vet jeg ikke om du kommer så langt.

 

Vi lærte Cad Int da jeg gikk elnk, kjempebra til å lage både printutlegg(både 1, 2, og flere lag) og dokumentasjon med. Litt jobb å komme inn i var det jo, men absolutt verdt bryet.

 

Vet ikke om det finnes lenger, men det fantes en rimelig (vet ikke om den var gratis) studentversjon med en begrensning på 100 loddepunkter. (burde holde for det meste)

Lenke til kommentar

Til dei som har lasta ned Electronics Workbench frå nettet, og evt. om det programmet kalla Digital Works (om dette ikkje er freeware). Electronics Workbench er ulovleg å lasta ned. Me ønskjer ikkje slike diskusjonar her på forumet. Om Digital Works er ulovleg, ver venleg å gje beskjed.

 

mvh.,

Vegard A. Larsen,

moderator

Lenke til kommentar

Hei.

Digital Works fikk vi studenter laste ned fra skolen sin server (nith) som noe "dill" vi kunne leke oss med (var faktisk en øving i det). Kan aldri tro at dette er noe annet enn freeware, eventuelt shareware av en eller annen sort (er ikke HELT inni disse greiene). Så jeg handler i god tro....(står ikke noe annet i programmet)

Så d så :smile:

Lenke til kommentar

Microsim er et bra program til og lage kretskortutlegg med. Det er greit nok til og lage/simulere kretser men det er mye man må huske på når man bruker. (Eks. er at man ikke kan lagre med æøå og masse andre teite ting)

 

Elektronik workbansh (sikker feil stava :smile: )har jeg ikke brukt så veldig mye men det virker greit til og lage koblingskjemaer.

 

Crokodile Klips er genialt program. Det er veldig lett og bruke og du kan simulere og koble samtidig, minuset er at man har kun basiskomponeter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...