Gå til innhold

FixTheWorld QEG, nok en vellykket scam


Anbefalte innlegg

http://www.fixtheworldproject.net/what-is-the-qeg-.html

 

Hvordan kan det ha seg at myndigheter ikke griper inn og advarer mot slike svindlere?

 

Det er blitt gjort en hel masse studier om hvordan svindlere opererer med slike prosjekter og lettpåvirkelige, desperate mennesker der ute i verden (og norge utrolig nok), dem kjøper det og donerer en hel masse penger.

 

Som alltid er statusen at "prototypen virker! vi behøver penger for å starte masseproduksjon!"

 

Pengene ryr inn og om ikke så alt for lenge forsvinner alle spor, som alltid....

 

Har det moderne mennesket mistet evnen til selvstendig, kritisk tankegang? Hvor er det blitt av den gode gamle fornuften? Gjelder ikke ordtaket "virker det for godt til å være sant, så er det som regel det" lengere?

 

Deres nye strategi virker å være fokusert mot mennesker som leser blogger, dem har et knippe populære bloggere på lønningslisten som ikke klarer å rose prosjektet nok opp i skyene og de stakkars blogg-leserne sluker det rått.

 

Egentlig har jeg ikke noe imot at andre blir lurt og dem som evner å ane ugler i mosen ikke blir lurt, en slags moderne form for Darwinisme, men det at bakmennene her skal tjene seg søkkrik og kalle seg vellykket, det hater jeg virkelig.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som en bekjent av meg, som sluker alt sånn rått, har sagt, det er motsatt av sånn myndighetene sier.

Altså, sier de at det er tull og ikke funker, så er det mer enn nok beviser for han og mange likesinnede for at det fungerer.

 

Så å jobbe mot sånn scam vil ha motsatt effekt. Å ikke jobbe mot det har heller ingen effekt. Enkelte glemmer sunn fornuft og at det er tusenvis av sånne prosjekter som alle sammen "fungerer", men aldri har kunne blitt reprodusert selv om mange består av magnet, litt ledning og noe som spinner.

 

altså;

Alternativ = sant

Offisiellt = løgn

 

Helt uavhengig av all logikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...