Gå til innhold

Går det an å bygge gaming laptop?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som FreePcHelper så elegant utformet det: Bygge en bærbar? Skal du ha den i en trillebår eller noe sånt?

 

Stusser over at du skal bygge en bærbar PC. Det er vanlig å bygge stasjonære PCer, ikke bærbare, og det er det gode grunner til. :·Þ Er selvsagt mulig å bygge bærbar, men det bare bli veldig dyrt og tidkrevende, tenker jeg. En bærbar PC kjøper du. Rett og slett!

Endret av Toppitus
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Som FreePcHelper så elegant utformet det: Bygge en bærbar? Skal du ha den i en trillebår eller noe sånt?

 

Stusser over at du skal bygge en bærbar PC. Det er vanlig å bygge stasjonære PCer, ikke bærbare, og det er det gode grunner til. :·Þ Er selvsagt mulig å bygge bærbar, men det bare bli veldig dyrt og tidkrevende, tenker jeg. En bærbar PC kjøper du. Rett og slett!

Ok. Det blir sikkert litt komplisert uansett.

Lenke til kommentar

Takk for at du satt meg opp som beste svar. Sånt settes pris på! :·}

 

Anbefaler deg å se hva slags behov du har. Trenger du mye kraft kjøper du en stasjonær, men er det mer nødvendig for deg at den er lett og ha med seg og alt det en bærbar kan tilby, kjøper du en bærbar. Du får ganske kraftige laptoper, men stasjonære er så klart mer kraftfulle. Hvis du kunne fortalt oss hva du bruker PC-en din på, er det mulig for oss å se om det finnes bærbare som er kraftige nok for dette.

 

Jeg setter personlig mer pris på bærbare, da jeg trenger noe lett jeg kan ha med meg i en sekk og dra med meg til og fra mine to skilte foreldre. Skal du game kan en laptop fungere til en viss grad, men kjører du mange skikkelig tunge spill kjøper du en stasjonær med Windows på. Er det gaming i mindre grad kan du klare deg med en laptop helt fint.

Lenke til kommentar

Takk for at du satt meg opp som beste svar. Sånt settes pris på! :·}

 

Anbefaler deg å se hva slags behov du har. Trenger du mye kraft kjøper du en stasjonær, men er det mer nødvendig for deg at den er lett og ha med seg og alt det en bærbar kan tilby, kjøper du en bærbar. Du får ganske kraftige laptoper, men stasjonære er så klart mer kraftfulle. Hvis du kunne fortalt oss hva du bruker PC-en din på, er det mulig for oss å se om det finnes bærbare som er kraftige nok for dette.

 

Jeg setter personlig mer pris på bærbare, da jeg trenger noe lett jeg kan ha med meg i en sekk og dra med meg til og fra mine to skilte foreldre. Skal du game kan en laptop fungere til en viss grad, men kjører du mange skikkelig tunge spill kjøper du en stasjonær med Windows på. Er det gaming i mindre grad kan du klare deg med en laptop helt fint.

Skal bruke den til alt fra gaming til facebook og youtube. Jeg skal ta den med rundt veldig ofte og budgettet mitt ligger under 12 000 kr. Den skal være aå sterk som mulig. Takk.
Lenke til kommentar
Multicom Kunshan P157S 15.6" Full-HDMatt Intel Core i7-4700MQ, 8GB, 120GB SSD + 1TB 7200 Hdd, GeForce GTX 870M, DVD, Uten operativsystem

Selvfølgelig kan du gjerne spørre multicom hva det koster å kjøpe den i byggesett.

 

Er samme maskin som Clevo P157SM-A husk det vil bli veldig mange små skruer og små deler som ikke tåler like mye som i stasjonær. For å ikke snakke om valgmulighetene blir veldig begrenset da hovedkortet er låst til laptopen, så vil si dette blir mere som interiesse en faktisk valgfriheter.

Lenke til kommentar

Multicom Kunshan P157S 15.6" Full-HDMatt Intel Core i7-4700MQ, 8GB, 120GB SSD + 1TB 7200 Hdd, GeForce GTX 870M, DVD, Uten operativsystem

Selvfølgelig kan du gjerne spørre multicom hva det koster å kjøpe den i byggesett.

 

Er samme maskin som Clevo P157SM-A husk det vil bli veldig mange små skruer og små deler som ikke tåler like mye som i stasjonær. For å ikke snakke om valgmulighetene blir veldig begrenset da hovedkortet er låst til laptopen, så vil si dette blir mere som interiesse en faktisk valgfriheter.

Jeg skal ha med operativsystem også.
Lenke til kommentar

 

Multicom Kunshan P157S 15.6" Full-HDMatt Intel Core i7-4700MQ, 8GB, 120GB SSD + 1TB 7200 Hdd, GeForce GTX 870M, DVD, Uten operativsystem

Selvfølgelig kan du gjerne spørre multicom hva det koster å kjøpe den i byggesett.

 

Er samme maskin som Clevo P157SM-A husk det vil bli veldig mange små skruer og små deler som ikke tåler like mye som i stasjonær. For å ikke snakke om valgmulighetene blir veldig begrenset da hovedkortet er låst til laptopen, så vil si dette blir mere som interiesse en faktisk valgfriheter.

Jeg skal ha med operativsystem også.

 

Det installerer du selv :p

DET burde du i alle fall vite om du vurderte å bygge selv!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Multicom Kunshan P157S 15.6" Full-HDMatt Intel Core i7-4700MQ, 8GB, 120GB SSD + 1TB 7200 Hdd, GeForce GTX 870M, DVD, Uten operativsystem

Selvfølgelig kan du gjerne spørre multicom hva det koster å kjøpe den i byggesett.

 

Er samme maskin som Clevo P157SM-A husk det vil bli veldig mange små skruer og små deler som ikke tåler like mye som i stasjonær. For å ikke snakke om valgmulighetene blir veldig begrenset da hovedkortet er låst til laptopen, så vil si dette blir mere som interiesse en faktisk valgfriheter.

Jeg skal ha med operativsystem også.

Det installerer du selv :p

DET burde du i alle fall vite om du vurderte å bygge selv!!!

Da kom PCen på over 12 000 så jeg kan ikke ha den der.
Lenke til kommentar

Da bør du skaffe deg en god prosessor. 3-4 kjerner helst, kanskje også 5 dersom du har litt til overs (Europris yo). Dersom du skal bruke den til rå gaming, vil jeg på det sterkeste fraråde deg til å kjøpe et intel-skjermkort. Virkelig. De duger til lettere spill, men til en hardcore gamer er de ingenting annet enn søppel. Gode prosessorer thougt. De går også helt ned til 20 nanometer, mens nVIDIA og AMD fremdeles ligger og durfer på 28 nanometer. Men til gaming? Nei.

 

Tommer spiller ingen rolle for meg :)

GTX 780 er knall.

 

EDIT: Når jeg husker det, den bråker en del. Denne koster litt mer, men er bedre og bråker overraskene lite.

Endret av Toppitus
Lenke til kommentar

5 kjerner finnes ikke, man må over til 6, og det er veldig få tilfeller det drar nytte av det, ennå mindre i laptop, da skjermkortene er ca halvparten ytelse mot stasjonær.

 

Prosessor f.eks i7-4700MQ gjør det ikke så dårlig sammenlignet mot stasjonær, muligens det nærmeste blir i7 3770 kanskje litt mindre i ytelsetester men ikke veldig mye.

 

Å linke til eldre maskiner tror jeg ikke hjelper stort.

Men man finner jo om man leter litt i prisguide.no eller prisjakt.no

 

GeForce GTX 860M eller bedre er ikke så ille for gaming laptop.

8 GB DDR3 ram burde være mulig, da har man ok laptop for gaming med full HD skjerm, riktignok neppe fremtidrettet men vertfall en maskin som kan klare nyere spill ganske greit på low og middels grafikkniåer.

Lenke til kommentar
Toppitus, den 28 Apr 2014 - 13:29, sa:Toppitus, den 28 Apr 2014 - 13:29, sa:

Da bør du skaffe deg en god prosessor. 3-4 kjerner helst, kanskje også 5 dersom du har litt til overs (Europris yo). Dersom du skal bruke den til rå gaming, vil jeg på det sterkeste fraråde deg til å kjøpe et intel-skjermkort. Virkelig. De duger til lettere spill, men til en hardcore gamer er de ingenting annet enn søppel. Gode prosessorer thougt. De går også helt ned til 20 nanometer, mens nVIDIA og AMD fremdeles ligger og durfer på 28 nanometer. Men til gaming? Nei.

 

Kickass Grandpa, den 28 Apr 2014 - 07:24, sa:Kickass Grandpa, den 28 Apr 2014 - 07:24, sa:

Tommer spiller ingen rolle for meg :)

GTX 780 er knall.

 

EDIT: Når jeg husker det, den bråker en del. Denne koster litt mer, men er bedre og bråker overraskene lite.

De er GTX 765M og de kan heller ikke selges lenger :)

Endret av Kickass Grandpa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...