Gå til innhold

Acer Aspire lader ikke.. Tips?


Ngjii

Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte meg en Acer Aspire V3-571G for litt over ett år siden.

I det siste har den blitt veldig ustabil når det gjelder lading.. Hvis pcen står stille med laderen i en bestemt vinkel, så går det fint. Men så fort jeg tar den på fanget, så kobler den ut og inn KONSTANT, noe som begynner å bli sykt irriterende!

 

Har renset og sett nærmere på ladekontakten, og den ser fin ut, og "pinnen" som sitter i selve kontakten ser rett og fin ut. Har også prøvd flere ladere til andre laptoper i huset, da disse ofte er universelle, samme problem...

 

Er det noen som har samme erfaring som meg på Aspire maskiner? Jeg tenker at det enten må være ett software problem(noe som virker rart) eller om det er noe galt med loddingen i kontakten?

 

Setter pris på svar, har et lite håp om å kanskje få hjelp av noen smartinger her, da jeg ikke er så keen på å sende den inn til service..

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du brukt original lader hele tiden?

En jeg kjenner, hadde brukt universal lader, med en plugg som ikke passet helt (usikker på om dette var grunnen til feilen, eller om det var dårlig lodding).

Han opplevde omtrent det samme problemet, helt til det en dag luktet brent av maskinen, og den ville overhodet ikke lade.

Men den var fremdeles på, og han kunne fint bruke opp resten av strømmen på batteriet.

 

Han kjøpte seg ny pc samme dagen, og lurte på om jeg ville se på den gamle.

Trodde det ikke var mye håp for den, regnet med at ladekretsen var ødelagt, ut fra lukta :p

Men viste seg å være loddingen til ladepluggen, den senter pinnen.

Loddingen hadde rett og slett brent opp.. var kun en sort klump der.

Fikk skrapt vekk det meste av den gamle loddingen, og la på nytt tinn, og maskinen ladet igjen.

Lenke til kommentar

Har du brukt original lader hele tiden?

En jeg kjenner, hadde brukt universal lader, med en plugg som ikke passet helt (usikker på om dette var grunnen til feilen, eller om det var dårlig lodding).

Han opplevde omtrent det samme problemet, helt til det en dag luktet brent av maskinen, og den ville overhodet ikke lade.

Men den var fremdeles på, og han kunne fint bruke opp resten av strømmen på batteriet.

 

Han kjøpte seg ny pc samme dagen, og lurte på om jeg ville se på den gamle.

Trodde det ikke var mye håp for den, regnet med at ladekretsen var ødelagt, ut fra lukta :p

Men viste seg å være loddingen til ladepluggen, den senter pinnen.

Loddingen hadde rett og slett brent opp.. var kun en sort klump der.

Fikk skrapt vekk det meste av den gamle loddingen, og la på nytt tinn, og maskinen ladet igjen.

Ja har brukt orginal lader helt til den begynte å bli ustabil, da byttet jeg til en annen lader som lå her hjemme, som funket bitte litt bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...