Gå til innhold

[Løst] Oppsett asus router, uten zyxelen


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg Asus RT-AC66U og har tenkt å la den erstatte Zyxelen fra lyse altibox. For har forstått det slik at det skal gå. Har ikke noe tv eller tlf, er kun internett. Men sliter med å komme meg på nett når jeg fjerne zyxelen.

 

Mediakonverter -> Zyxelen (bridge mode) -> asus med WAN-tilkoblingstype: automatisk Ip = internettstatus: tilkoblet, og pc har tilgang til internett

 

Mediakonverter -> asus med WAN-tilkoblingstype: automatisk Ip = internettstatus frakoblet, pc har ingen internett

 

Mediakonverter -> asus med WAN-tilkoblingstype: statis Ip (lagt inn ip,dns... som jeg får i oppsett 1) = internettstatus: tilkoblet, men pc har ikke internett.

 

"Internettstatus" er det som står inne på asus'n.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke så rart, du kan ikke direkte koble bort Zyxelen og hoppe rett på mediekonverteren.

Årsaken kalles VLAN, virtuelle LAN, det vil si at du kan regne det som 3 nettverkskabler fra forskjellige nettverk som kommer ut av mediekonverteren og disse har ett nummer som identifiserer dem.

Du må ha en mulighet til å velge VLAN på WAN porten opp til 102, DD-WRT støtter bare opp til 24 så der er det lite å hente.

Mer info: http://freak.no/forum/showthread.php?t=219922

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...