Gå til innhold

Tips til bra Gaming skjerm?


Anbefalte innlegg

Skjermkort er vel egentlig ikke det største problemet, derimot at man MÅ ha en Intel 6 kjerner på oppmot 5 ghz, og ram på >2400 mhz. Siden BF krever særskilt mye CPU kraft.

Har selv en 24 og en 27, de er begge gode på hver sin måte. Vanskelig å finne noe som er bra på ALT.

 

I BF3 så var ikke forskjellen mellom 4 og 6 kjerne noe spesielt stor. Det var en forskjell, men noe dag og natt var det ikke, Så jeg tviler på att det er noe særlig annerledes i BF4.

 

Raskt minne har jeg også lest att BF3/BF4 liker, selv hadde jeg "bare" 1600Mhz ram desverre.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Skjermkort er vel egentlig ikke det største problemet, derimot at man MÅ ha en Intel 6 kjerner på oppmot 5 ghz, og ram på >2400 mhz. Siden BF krever særskilt mye CPU kraft.

Har selv en 24 og en 27, de er begge gode på hver sin måte. Vanskelig å finne noe som er bra på ALT.

 

I BF3 så var ikke forskjellen mellom 4 og 6 kjerne noe spesielt stor. Det var en forskjell, men noe dag og natt var det ikke, Så jeg tviler på att det er noe særlig annerledes i BF4.

 

Raskt minne har jeg også lest att BF3/BF4 liker, selv hadde jeg "bare" 1600Mhz ram desverre.

 

 

1600 mhz er bare uten "". Er vel det som regnes for å være det laveste folk kjører ram på i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At fargene på 120hz skjermene er så dårlige er bare tull. Jeg har en, og er godt fornøyd med både farger og hastighet. Hørt om fargeinnstillinger? Om man kalibrerer skjermen nok, får man gode farger.

 

Trådstarter, kjøp deg en 120hz skjerm. Fargene er gode og du får mye mer igjen av 120hz hastighet.

Lenke til kommentar

At fargene på 120hz skjermene er så dårlige er bare tull. Jeg har en, og er godt fornøyd med både farger og hastighet. Hørt om fargeinnstillinger? Om man kalibrerer skjermen nok, får man gode farger.

 

Trådstarter, kjøp deg en 120hz skjerm. Fargene er gode og du får mye mer igjen av 120hz hastighet.

 

Med fare for å gjenta meg selv, så var jeg veeeldig fornøyd med Samsung S27A950D, og den var milevis foran Asus skjermen jeg hadde. Ikke bare på farger, men kontrast og gamma var i en helt annen liga. Jeg kunne nesten ikke hatt en bedre gaming skjerm. 120Hz med veldig bra bildekvalitet.

 

Den nye Asus ROG skjermen skal vistnok ha et 8-bit panel, så litt forhåpninger er det lov å ha. Til den prisen Asus forlanger, bør den skjermen gruse de nåværende skjermene de har på markedet mtp bildekvalitet. Men! det gjenstår å se.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Du innser at du kan rett og slett ha fått et svært dårlig eksemplar? Forskjellene er ganske store mellom skjermer i samme serie, derfor kan de aldri kalibreres med samme innstillinger.

 

Om du er fornøyd med din Asus skjerm, så er jo det bare bra. Ingenting er bedre enn det, eller hva?

 

For min del, så klarer jeg først å fremst ikke anti glare skjermer, hvor det ser ut som noen har smurt vaselin utover hele skjermen. Og for det andre, Samsung klarte å lage en 120Hz skjerm som bokstavelig talt voldtok Asus sine skjermer når det kommer til bildekvalitet. Og for å ha det sagt, jeg var langt fra den eneste som ikke var fornøyd med VG278H, så å skylde på at jeg hadde et dårlig eksemplar blir for dumt.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Går an å fjerne glare belegget hvis man vil det, ikke noe problem. Er ikke aktuelt for meg da det blir for mye gjenskinn, har det ganske lyst og endel vinduer. Er faktisk en grunn for at slike belegg eksisterer. Renhold og gjenskinn er vel de to viktigste.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du ikke har denne fantastiske Samsung skjermen enda, siden den var så bra.

Lenke til kommentar

Går an å fjerne glare belegget hvis man vil det, ikke noe problem. Er ikke aktuelt for meg da det blir for mye gjenskinn, har det ganske lyst og endel vinduer. Er faktisk en grunn for at slike belegg eksisterer. Renhold og gjenskinn er vel de to viktigste.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du ikke har denne fantastiske Samsung skjermen enda, siden den var så bra.

 

Hva skal jeg med en skjerm når jeg ikke har noen pc å koble den til? Jeg solgte den stasjonære og skjermen i fjor sommer. Til høsten blir det sannsynligvis nytt utstyr, og den nye Asus Rog skjermen blir nok vurdert da.

 

Att det går ann å fjerne dette belegget var jeg ikke klar over, men da vil jeg tro man vil få problemer ved en evt garanti.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

 

Att det går ann å fjerne dette belegget var jeg ikke klar over, men da vil jeg tro man vil få problemer ved en evt garanti.

 

Det gjøres på egen risiko ja, og all garanti forsvinner helt sikkert. Tror ikke det er verdt sjansen, selv om den hadde blitt mye mer crispy.

Det som forundrer meg er hvorfor Samsung ikke leverer noen 120 hz skjermer nå, etter hva jeg kan se.

En helt plain 24" med god ergonomi og uten jålerier, samt godt bilde.

Tydeligvis mer opptatt av å lage alt mulig dilldall med sånn spesiell fot som på den du hadde, ultratynn osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...