Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i magen hver skoledag!


dalken

Anbefalte innlegg

Så dette begynte i 8. klasse og jeg har hatt det helt til nå og jeg skal snart slutte i 10.klasse og jeg kan ikke ha det sånn på videregående. jeg blir nervøs for ingen grunn og magen vrir seg føles det som og jeg må akutt på toalettet og ta en "nr 2" :p dette skjer hver dag... og jeg vet ikke engang hvorfor. det er spesielt i de 3 første timene på skolen eller visst jeg vet jeg må snakke høyt i klassen for en eller annen grunn. Hjelp noen visst de vet noe om hvordan jeg kan få det vekk. jeg har vert hos psykolog og det hjalp ikke i det hele tatt så jeg bare sa at jeg var "kurert" og stakk ut derifra, dei kontakta meg aldri igjen :) så plis!

Endret av dalken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Urolig mage er et vanlig symptom av nervøsitet. Er vanlig å være litt nervøs i skolesammenheng når du skal snakke høyt o.l., spessielt i ungdomstiden. Slet med det samme innimellom selv da jeg gikk på ungdomsskolen, men du venner det nok av deg etterhvert.

Men hver dag?

 

 

Irritabelt tarmsyndrom, kanskje? Jeg hadde det sånn en stund, minifom hjalp.

Gikk det helt vekk etter du tok det?

 

Ja.

 

Ok takk for tipset mann! ;D jeg gjør hva som helst for å få det vekk :)

Lenke til kommentar

 

Urolig mage er et vanlig symptom av nervøsitet. Er vanlig å være litt nervøs i skolesammenheng når du skal snakke høyt o.l., spessielt i ungdomstiden. Slet med det samme innimellom selv da jeg gikk på ungdomsskolen, men du venner det nok av deg etterhvert.

Men hver dag?

 

 

Nesten. Var vanligvis når jeg skulle snakke høyt eller ha presentasjon, slik som deg.

 

Jeg gjorde ihvertfall ingenting med det, og vente meg av det etterhvert.

Endret av Mr. Brightside
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Urolig mage er et vanlig symptom av nervøsitet. Er vanlig å være litt nervøs i skolesammenheng når du skal snakke høyt o.l., spessielt i ungdomstiden. Slet med det samme innimellom selv da jeg gikk på ungdomsskolen, men du venner det nok av deg etterhvert.

Men hver dag?

 

 

Nesten. Var vanligvis når jeg skulle snakke høyt eller ha presentasjon, slik som deg.

 

Ok takk :)

Lenke til kommentar

Opplever du det i noen andre sammenhenger?

Hos tannlegen for eksempel på venterommet, jeg er ganske sjenert og da. eller visst det ikke er toalett tilgjengelig som på en eksamen så har vi ikke lovt å gå på do og jeg må sitte der og skjelve av at jeg må drite for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

 

Opplever du det i noen andre sammenhenger?

Hos tannlegen for eksempel på venterommet, jeg er ganske sjenert og da. eller visst det ikke er toalett tilgjengelig som på en eksamen så har vi ikke lovt å gå på do og jeg må sitte der og skjelve av at jeg må drite for å si det sånn :)

 

Hva? Får dere ikke gå på toalettet under eksamen? Min klasse har en del tentamener neste uke, og vi får til og med gå ut og lufte oss. Eksamen/tentamen er egentlig bare bullshit, for karakteren din har veldig mye med dagsformen din å gjøre.Mange ting som kan stresse også, og da synes jeg det burde være et kriterie at elevene burde komme

seg ut litt og ha pauser. Spesielt hvis det er varmt på klasserommet deres, eller dårlig luft.

 

EDIT: Synes du burde ta dette opp med læreren din.

Endret av Toppitus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Opplever du det i noen andre sammenhenger?

Hos tannlegen for eksempel på venterommet, jeg er ganske sjenert og da. eller visst det ikke er toalett tilgjengelig som på en eksamen så har vi ikke lovt å gå på do og jeg må sitte der og skjelve av at jeg må drite for å si det sånn :)

 

Hva? Får dere ikke gå på toalettet under eksamen? Min klasse har en del tentamener neste uke, og vi får til og med gå ut og lufte oss. Eksamen/tentamen er egentlig bare bullshit, for karakteren din har veldig mye med dagsformen din å gjøre.Mange ting som kan stresse også, og da synes jeg det burde være et kriterie at elevene burde komme

seg ut litt og ha pauser. Spesielt hvis det er varmt på klasserommet deres, eller dårlig luft.

 

EDIT: Synes du burde ta dette opp med læreren din.

Ja vi får lovt å gå på do i 4 time men det er jo ikke så gøy å vente 4 timer på å gå på dass liksom :D må du så må du :) jeg må nesten få snakka med læraren om detta.

Angst kan omfatte mye. Men tror det kan gå over av seg selv etter hvert. Min søster hadde det samme. Hun gikk til psykolog. De kalte det for en type angst hvor du selv ikke er klar over at det er det.

D: faen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...