Gå til innhold

Ny bærbar PC, trenger råd


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er på utkikk etter en ny laptop som skal brukes til lett kontorarbeid men som har mulighet til gaming når man er på reise o.l.

 

Har budsjett på ca. kr 7 000,- og lurte på om dere her inne har noen tips til en god modell for dette formålet. Sist jeg kjøpte laptop var i 2008, så jeg er en smule utdatert på hva som er fornuftig nå om dagen. Har lest mye bra om batterilevetid på Haswell-baserte laptoper, så dette ser jeg frem til.

 

Foreløpig har jeg sett på følgende:

 

Asus Vivobook S551B med Core i5, 8GB RAM, GeForce 740 GT, 750GB HDD

https://prisguiden.no/produkt/asus-vivobook-s551lb-xx178h-198932

 

Multicom Xishan med Core i5, 8GB RAM, GeForce GTX 760M, 750GB HDD

https://prisguiden.no/produkt/multicom-xishan-w350s-8gb-178550

 

 

 

Any tips appreciated!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har mye å velge og vrake i.

 

15-tommere:

Multicom Xishan W350S (5990,-) om du tåler en del støy og vil ha mest mulig for pengene. Bør kjøpe Samsung 840 EVO 120GB i tillegg (730 kroner). Da ender du opp cirka på budsjettet ditt.

 

Multicom Xishan W650S (7995,-) om du vil ha en maskin som virkelig yter bra til gaming, og ikke støyer like mye (men fremdeles en del), samt går litt lenge på batteriet. SSD inkludert. Går da 1000 kroner over budsjett.

 

Multicom Sansa MS-16GC (7795,-) om du vil ha den råeste ytelsen og en del støy. Bør da som i første alternativlegge til EVO 120GB, og går da 1500 kroner over budsjett.

 

MSI GE60 (8990,-) om du vil ha en ekstremt god maskin i tillegg til rå ytelse. Det vil si fantastisk skjerm og høyttalere, og bra byggekvalitet. 2000 kroner over budsjett isåfall, og du må legge til SSD.

 

17-tommere:

Acer Aspire V3-772G (8000,-) om du vil ha en ekstremt god maskin med god ytelse, og SSD samt operativsystem inkludert. 1000 kroner over budsjett.

 

Jeg ville trolig valgt Acer Aspire V3-772G var jeg deg. Den er 1000 kroner over budsjett, men har alt du ønsker deg, og inkluderer Windows i tillegg. Om 17" er for stort, ville jeg gått for Multicom Xishan W650S for Multicom ellers har nokså dårlig (høylydt) kjøling, og denne maskinen lager ikke så mye varme sammenlignet med resten. :)

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker så meget for tipsene, Agentspoon :)

Bare hyggelig! Kan jeg be deg om en tjeneste å gi en liten subjektiv rapport på støynivå, dersom du kjøper en av Multicom-maskinene? Er lenge siden Hardware.no eller Dinside har hatt noen Multicom-bærbare inne til test, så er nysgjerrig på hvordan de har utviklet seg på denne fronten i det siste. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...