Gå til innhold

mobil med fuktighetsskade


Anbefalte innlegg

Dette er første gang jeg har prestert å ødelegge en mobiltelefon. Glemte min Nokia 925 i vaskemaskinen og den ble full av vann.

Den sto på mens den ble vasket og når jeg da prøvde å slå den av fikk jeg et "poff" og blitsen slo seg på. prøver nå å tørke mobilen, men antar at den er totalødelagt

Det går jo ikke på garantien og det går vel heller ikke på innboforsikringen heller?

Altså, det er vel ikke noe annet enn å kjøpe seg en ny, synt at den bare er halvt år gammel og fremdeles betaler ned på mobilen.

Regner med at Telenor ikke vil sende ny mobil og forlenge nedbetalingen?

Altsa; hva er beste løsningen på problemet, kan det være at dem gidder å reparere mobilen, forlenge nedbetaling med ny mobil eller annet

 

Ah ja, har ikke mye forhåpninger, men har ristet ut det meste av vannet, tatt ut simkortet og har en håføner som blåser rett på mobilen, men det er mulig bortkastet tid

I beste fall blir den ustabil, synd fordi jeg er virkelig glad i den mobilen, designmessig mest

Endret av arcaders
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom du forsøkte å gjøre noe med mobilen, fremfor å røske ut batteriet så fort som mulig, så har du nok ødelagt (den lille) sjansen du hadde for at den ville overlevd en tur i vaskemaskinen.

 

Om det går på innboforsikringen, kommer helt ann på vilkårene. Jeg ville tatt en telefon til forsikringsselskapet, fortalt sannheten og spurt om dette går inn under vilkårene. Men om det gjør det, så er det en fare for at egenandelen er så stor at det ikke vil lønne seg uansett. Garanti og reklamasjonsrett kan du imidlertid bare glemme.

 

Fukt og vannskader repareres meget sjelden da det ikke lønner seg og faren for senskader er veldig stor. Stort sett blir de bare skrotet av verkstedet og du må kjøpe ny mobil, til full pris. Du kan eventuelt betale Telenor et gebyr for å avslutte bindingstiden og tegne en ny bindingstid, men det lønner seg neppe. Eventuelt tegner du et nytt telenorabonnement med nytt nummer som du har ved siden av det du har i dag, et abonnement du bare avslutter når bindingstiden går ut om ett år. Her må du bare se på hva alternativene dine er, og regne på hva som lønner seg for deg.

Endret av Karl_R
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ettersom du forsøkte å gjøre noe med mobilen, fremfor å røske ut batteriet så fort som mulig, så har du nok ødelagt (den lille) sjansen du hadde for at den ville overlevd en tur i vaskemaskinen.

 

Om det går på innboforsikringen, kommer helt ann på vilkårene. Jeg ville tatt en telefon til forsikringsselskapet, fortalt sannheten og spurt om dette går inn under vilkårene. Men om det gjør det, så er det en fare for at egenandelen er så stor at det ikke vil lønne seg uansett. Garanti og reklamasjonsrett kan du imidlertid bare glemme.

 

Fukt og vannskader repareres meget sjelden da det ikke lønner seg og faren for senskader er veldig stor. Stort sett blir de bare skrotet av verkstedet og du må kjøpe ny mobil, til full pris. Du kan eventuelt betale Telenor et gebyr for å avslutte bindingstiden og tegne en ny bindingstid, men det lønner seg neppe. Eventuelt tegner du et nytt telenorabonnement med nytt nummer som du har ved siden av det du har i dag, et abonnement du bare avslutter når bindingstiden går ut om ett år. Her må du bare se på hva alternativene dine er, og regne på hva som lønner seg for deg.

fant ut at jeg må ut med 1750 for å betale meg ut av abonnementet, og egenandelen var visst 3000 ( !! )

Lenke til kommentar

fant ut at jeg må ut med 1750 for å betale meg ut av abonnementet, og egenandelen var visst 3000 ( !! )

Nettopp derfor er innboforsikringer som oftest lite verdt når det kommer til skade på småelektronikk.

 

Hva som blir rimeligst for deg, må du regne litt på. Men det enkleste blir nok å betale deg ut av abonnementet og kjøpe ny subsidiert telefon, eller rett og slett å kjøpe ny telefon til full pris.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde nettopp det samme.

Dersom du (eller andre i husstanden) er organisert under LO gjennom jobben (Fagforbundet, Handel og Kontor, etc..) Blir dette dekket av forsikringen. Uten verditap det første året, men med egenandel på 2000,-

Dersom TO i husstanden er organisert faller egenandelen bort, og du får ny telefon gratis.. :)

Verdt å sjekke ut iallfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...