Jump to content
Sign in to follow this  
Cthulhu

Test: Zyxel NSA325 v2

Recommended Posts

Jeg har sådan en NSA 325V2. Den støjer også! Når blæseren/viften kører på minimum, virker det som om at der bliver slukket helt for den, hvert andet sekund. Så der bliver en slags oscillerende støj :-s

Hva er en NAS? Kort innføring i innledningen?

Det er vel ikke meningen at man skal slå opp i leksikon, eller lese rundt på andre nettsteder for å finne ut hva testobjektet gjør?

Annonse

Det er vel ikke meningen at man skal slå opp i leksikon, eller lese rundt på andre nettsteder for å finne ut hva testobjektet gjør?

Det er et ganske kjent begrep som jeg går ut i fra at de antar folk vet. Uansett er nas, eller network attached storage, kort fortalt et lagringsalternativ som er tilgjengelig på nettverket ditt.

Det er et ganske kjent begrep som jeg går ut i fra at de antar folk vet. Uansett er nas, eller network attached storage, kort fortalt et lagringsalternativ som er tilgjengelig på nettverket ditt.

Heilt fint!

Setninga di var både beskrivende og kort.

Vil sterkt anmode deg å overveie å skrive tester i HW-nettet.

Jeg har denne, og min bråker ikke. :-)

edit: Men det manglet noen gummi-grommets til harddiskene, og det irriterte litt.

Forresten er dette bare tilsynelatende en NAS, og mer et drev tilknyttet hjemmenettet.

Dingsen har jo omtrent null funksjoner. Noe som passer meg utmerket.

Men noen "server" er det jo ikke. :-)

edit 2:

viften tror jeg er hardware styrt, så eventuelt bråk må hardware moddes.

forresten, er ikke dette noe email varsling ?

Har ikke prøvd å sette det opp:

http://kb.zyxel.com/KB/searchArticle!viewDetail.action?articleOid=013355&lang=EN

edit 3:

Smallnetbuilder har testet denne, og de satte opp email alerts og trakk ut en disk. Men de fikk ingen alert email på det da :-)

Men dingsen sender tydeligvis email på log alerts o.l.

Så det er feil at den ikke gjør det. Er på jobb og har ikke testet det selv, så jeg skal ikke kritisere alt for meget, men dette bør nok redigeres.

http://www.smallnetbuilder.com/nas/nas-reviews/31906-zyxel-nsa325-2-bay-power-plus-media-server-reviewed?start=3

Edited by Karamell

Testet nettopp denne post-varslingen med gmail - får den første "test-mailen", men ingen ytterligere varsler. Dette til tross for at jeg kan fint se entries i loggen for den logg-klassen. Så Varslingen er der, den bare funker ikke som den skal.