Gå til innhold

[Løst] Intel AC 7260 + Acer laptop = umulig?


TT88

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg et Intel AC 7260 nettverkskort (7260.HMWWB) og installert det i en Acer Travelmate 8473T som kjører Win7 Professional 64bit.

Driverinstallasjon gikk fint (versjon 17.0.0) og nettverkskortet vises i device manager, men jeg får ikke slått det på. Får en feilmeldingen: "deactivated by hardware switch", og å slå det på med nettverksbryteren fungerer selvsagt ikke. Det fungerer heller ikke å slå det på med Intel's medfølgende software.

Nettverksbryteren fungerer når jeg bytter tilbake til et Broadcom nettverkskort så det er ikke noe fysisk galt med den.

 

Forslag til hvordan jeg får slått det på?

Endret av TT88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd med kun driver fila (ikke softwaren) eller du kan prøve en linux live cd/usb for og sjekke om det er noe gale med Windows driveren..

eller det kan være at du hadde fett på fingrene når du monterte kortet,eller statisk elektrisitet kan også ødelegge kortet(syntetiske og ull klær er en stor synder)...

Lenke til kommentar

For meg høres dette nesten ut som kompaktibel problemer, en del brikkesett i laptop støtter merkelignok ikke Intel AC 7260 nettverkskort (7260.HMWWB). Selv har jeg noe ligdene problem med en Sony laptop, det er ikke mulig å aktivere kortet. Så måtte sette tilbake det gamle som brukes nå.

 

Du er heldig som får startet maskinen normalt, ofte på HP og lenovo samt andre Acer får man bare feilmelding "Unsupportet wireless card detected please reboot and remove it."

Lenke til kommentar

Mener å ha vært borti modding av kontaktpunkter i mPCIe-kortplassen på noen maskiner der det har vært problemer knyttet til hw-bryter for å slå av og på wlan-kortet.

 

Som LMH1 sier, på en del maskiner er det her begrensninger. Dette er enten knyttet til FCC-godkjenning eller som en del av en løsning i pc-en knyttet til sikkerhet. Gjerne er dette knyttet til bedriftmodeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...