Gå til innhold

Spotify Connect ( Styre Spotify på Pc med Mobil )


Anbefalte innlegg

 

 

Blåtann er ikke en fullverdig løsning hvis man vil ha god lydkvalitet. AirPlay glemte jeg.

Jeg har sammenlignet lydkvaliteten via kabel, blåtann og AirPlay både fra iPad og Android (både nettbrett og telefon) opp mot det samme anlegget (NAD C356BEE + Dali Consept 2). Da opplevde jeg at at lydkvaliteten bluetooth var bedre enn både AirPlay og kabel.

 

edit: leif

Det er bedre enn AUX kabel, men ikke i nærheten av airplay.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Hei, lurte på om noken kunne hjelpe meg med eit problem eg har stussa litt på, det gjelde kordan en får styrt Spotify fra mobil til pc og så høre fra Logitech z906 anlegget mitt på rommet, menst en sitte ute og sola seg/ fest elns. Eg veit at en kan koble og styre andre mobila med hjelp av ''Spotify Connect'' på samme Spotify bruker, men korleis en skal få det til med pc får eg ikkje til, for det er ingen ''enhet'' å koble til.

Selv bruker jeg Spotimote. Den installeres på PC-en og som en app på mobil og nettbrett (Android). Fungerer helt greit. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jbl.android.spotimote&hl=no

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

 

 

Blåtann er ikke en fullverdig løsning hvis man vil ha god lydkvalitet. AirPlay glemte jeg.

Jeg har sammenlignet lydkvaliteten via kabel, blåtann og AirPlay både fra iPad og Android (både nettbrett og telefon) opp mot det samme anlegget (NAD C356BEE + Dali Consept 2). Da opplevde jeg at at lydkvaliteten bluetooth var bedre enn både AirPlay og kabel.

 

edit: leif

Det er bedre enn AUX kabel, men ikke i nærheten av airplay.

 

Airplay er tapsfritt for 16bit, 44.1 kHz. Så om du har dårlig kvalitet med airplay må det være noe feil på utstyr et sted. Det stemmer bare ikke. Jeg bruker airplay mye for Wimp HiFi. Ikke et fnugg forskjell mellom airplay, CD eller Apple Tapsfritt via kabel. Om man bruker receiver med airplay støtte skal man være klar over at en del filter kan settes opp som standard på nettverk/airplay (styres pr input). Min hadde mye rart påslått der fra fabrikken. Slår jeg av alt og har alle innstillinger likt for 2 "input". Så blir lyden også helt lik.

 

NB! Spotify har dårlig encoding av lyden. Tapskomprimeringen til Wimp er MYE bedre. Aner ikke hva Spotify gjør med lyden, men bra er det ikke.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...