Gå til innhold

Gamingskjerm 120hz+


xtyfoonx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AOC G2460PQU er fremdeles den beste skjermen i den prisenklassen du får i dag, hvis du ikke trenger nvidia 3dvision. Er et veldig bra kjøp ja.

 

Asus VG248QE og BenQ benq 2420z er vel noe dyrere.

Hvor mye pris mener du den er verdt da ? Benq koster over 3000 mener du AOC er like god bare til billiere?Er dtte et nytt merke? Har før bare blitt anbefalt Benq og Asus har ikke hørt noe særlig om AOC har bare sett det. Er det gode farger forresten? Har et budsjett på 4000.

Endret av xtyfoonx
Lenke til kommentar

AOC slett ikke et ukjent merke, men de er kanskje ikke kjent for å lage "gaming-skjermer". Det jeg har funnet ut etter noen nettsøk er at det er en helt kurant 144hz skjerm med bare ørlite høyere input lag enn ASUS/BenQ sine skjermer. AOC-en ser griselekker ut og koster noe mindre enn konkurrentene, så her er det sikkert bare å velge en.

 

Men trådstarter nevner Dark Souls... Dersom jeg i hovedsak hadde spilt singleplayer ville jeg ikke nølt med å velge en 27" 1440p IPS monitor og ikke en 24" 1080p monitor med TN-panel --- IPS har langt bedre farger og man får nok en mer slående spillopplevelse med større skjerm og flere pixler (såfremst man har kraftig nok skjermkort).

Lenke til kommentar

Nå ble jeg litt forvirret. Jeg spør litt enklere jeg da. Vet dere om en skjerm som jeg kan bruke til gaming som har greie farger , 120hz+ og virker til hovedsaklig RPG , LOL og litt fps spill? Maks 4000. Jeg har krafitg nok skjermkort forresten.

 

 

EDIT: Så denne nye skjermen. Tanker?

 

http://www.netonnet.no/art/data/skjerm/Acer-GN246HLBbid/201005.2004/

Endret av xtyfoonx
Lenke til kommentar

Da går du enten for ASUS VG248QE eller den noe større VG278HE. Husk at 27-tommeren har samme oppløsning og vil kanskje føles noe kornete avhengig av hva du er vant med og hvor nært skjermen du sitter.

Leste at den 27" hadde mye såkalt lysblødning rundt hele skjermen.. Er dette sant?

 

Tanker rundt denne skjermen: http://www.netonnet.no/art/data/skjerm/Acer-GN246HLBbid/201005.2004/

Endret av xtyfoonx
Lenke til kommentar

Både ASUS-en og BenQ-en bruker TN-paneler og begge har følgelig dårlige farger, sånn er det bare. ASUS-en har elendige farger... Sammenlignet med en god IPS monitor.

hvis jeg har denne skjermen nå. vil jeg merke noen forskjell fra denne i forhold til benq eller asus sin? Er greit fornøyd me fargene på denne netonnet.no/art/data/skjerm/skjerm-23--24-tom/asus-ve247h/153305.3020/
Lenke til kommentar

 

Den har garantert noe bedre farger, i alle fall.

Du ville valgt Asus sin til 2600 overfor Benq sin til 3200 ? Hvorfor?

 

JEG ville valgt den fordi det er noen hundrelapper spart. Jeg spiller med Lightboost påslått, noe som f***er fargene helt uansett, så om hvis dersom BenQ-en har 1% bedre bildekvalitet så går jeg for ASUS sin og legger hundrelappene spart i f. eks. fremtidig oppgradering av hardware, som vil være en mye bedre deal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...