Gå til innhold

2.0 høyttalere med ok bass for mindre enn 1500?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Trenger en høyttalersystem for kobling til både PC-en og til en spill konsole.

 

Jeg ønsker ikke en sub men vil ha ok bass når jeg trenger det.

 

Ekstras som av/på knapp, hodetelefonutgang og AUX lydinngang er velkommen.

 

Skulle nesten bestile M-Audio Studiophile AV 40 men flere sier at bassresponsen er ikke optimalt.

 

Tenkte også på Creative GigaWorks T40 men Lyd og Bilde forteller at de var ikke imponert med bassen i en 2.0 høyttalertest de hadde.

 

Kanskje noen her kan gi med sin mening? Jeg har ikke hørt verken de Creative eller M-Audio personlig.

 

Jeg skjønner at man kan ikke forvente å ha bass på samme nivået som Corsair SP2500 med en 2.0 system, men ønsker uansett å lese noen anbefalinger for systemer under 1500kr.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Jeg har hatt M-Audio S. AV 40 i nærmere 3 år, og selv om ikke bassen er optimal så synes jeg så absolutt det det går under "ok bass". De spiller utrolig godt for størrelsen, mulig bedre med skikkelig lydkort.

Størelsen er også et stort pluss i min bok. De får fint plass på hylla over pcn, eller på pulten.

Lenke til kommentar

Ta en titt på HiFi-klubbens aktive høyttalere. Kan du gå opp et par hundrelapper i pris, vil jeg tro at Cerwin-Vega XD4 er et godt alternativ http://www.hifiklubben.no/Products/cerwin-vega-xd4-aktiv-hoyttaler-66857/

 

De ser faktisk veldig interesant ut.

Har du erfaring med dem? Jeg skal prøve å booke meg en prøvetime på HiFi klubben i byen for å høre dem personlig. Jeg tror at hvis jeg liker dem kan jeg til å med gå for XD5 modellen i samme serien, selv om jeg må legge til 500 til budsjettet jeg hadde tenkt å bruke i begynnelsen.

 

Det som bekymrer meg med å velge de M-Audio er at de er studio monitorer så man må nesten sitte på sweet spoten får å nytte beste lyden av dem. Det er det mange har skrevet på nettet når de skriver om disse høyttalerne. Dette blir vanskelig hvis det er flere som skal spille sammen, som når noen skal spille FIFA eller noe slik i samme rom med meg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hvis du ikke har kjøpt noen høyttalere enda, kan jeg anbefale disse:

http://www.hifiklubben.no/Products/argon-7450a-aktiv-hoyttaler-31746/

 

Hør o g sammenlign med cw, disse gir mer krutt for penga

Har enda ikke kjøpt.

Jeg skal sammenligne disse med de Cerwin-Vega. De ser bra ut og prisen er bedre ja.

Eneste ulempen kontra CW er at disse ikke tilbir hodetelefon utgang, men de har andre interessante opsjoner som f.eks. USB inngang.

Takk.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bestemte meg for de CW XD4. Fantastiske greier :)

Kraftig bass som man kan suplementere med en matchende sub om man trenger. Jeg har ikke behov foreløvig. Har koblet opp PCen og Xbox 360 og de rocker.

 

Det eneste som jeg ikke kunne gjøre var å både konsollen og PCen til de RCA inngangene på baksiden. Jeg kjøpte noen RCA kvalitetssplittere (merke Monster cable) og det var uansett ikke mulig. Jeg mistet lyden fra Xboxen, eller den ble kjempe lav. Foreløvig må jeg bruke den AUX inngang foran for kobling ab Xbox 360 og de RCA inngangene på baksida for PCen.

 

Anbefalt. Takk til Omnithunder for bra tips.

Lenke til kommentar

Bestemte meg for de CW XD4. Fantastiske greier :)

Kraftig bass som man kan suplementere med en matchende sub om man trenger. Jeg har ikke behov foreløvig. Har koblet opp PCen og Xbox 360 og de rocker.

 

Det eneste som jeg ikke kunne gjøre var å både konsollen og PCen til de RCA inngangene på baksiden. Jeg kjøpte noen RCA kvalitetssplittere (merke Monster cable) og det var uansett ikke mulig. Jeg mistet lyden fra Xboxen, eller den ble kjempe lav. Foreløvig må jeg bruke den AUX inngang foran for kobling ab Xbox 360 og de RCA inngangene på baksida for PCen.

 

Anbefalt. Takk til Omnithunder for bra tips.

Du kan bruke en RCA-veksler http://www.clasohlson.com/no/RCA-veksler/32-7857

Lenke til kommentar

 

Bestemte meg for de CW XD4. Fantastiske greier :)

Kraftig bass som man kan suplementere med en matchende sub om man trenger. Jeg har ikke behov foreløvig. Har koblet opp PCen og Xbox 360 og de rocker.

 

Det eneste som jeg ikke kunne gjøre var å både konsollen og PCen til de RCA inngangene på baksiden. Jeg kjøpte noen RCA kvalitetssplittere (merke Monster cable) og det var uansett ikke mulig. Jeg mistet lyden fra Xboxen, eller den ble kjempe lav. Foreløvig må jeg bruke den AUX inngang foran for kobling ab Xbox 360 og de RCA inngangene på baksida for PCen.

 

Anbefalt. Takk til Omnithunder for bra tips.

Du kan bruke en RCA-veksler http://www.clasohlson.com/no/RCA-veksler/32-7857

 

Bra ide takk!

 

Er litt ukjent med hvordan audiosignaler oppfører seg gjennom en kabel, men skjønner ikke poeng med at det selges de RCA splittere. Når kan man egentlig bruke slike uten hjelp fra noe andre utstyr?

Lenke til kommentar

 

 

Bestemte meg for de CW XD4. Fantastiske greier :)

Kraftig bass som man kan suplementere med en matchende sub om man trenger. Jeg har ikke behov foreløvig. Har koblet opp PCen og Xbox 360 og de rocker.

 

Det eneste som jeg ikke kunne gjøre var å både konsollen og PCen til de RCA inngangene på baksiden. Jeg kjøpte noen RCA kvalitetssplittere (merke Monster cable) og det var uansett ikke mulig. Jeg mistet lyden fra Xboxen, eller den ble kjempe lav. Foreløvig må jeg bruke den AUX inngang foran for kobling ab Xbox 360 og de RCA inngangene på baksida for PCen.

 

Anbefalt. Takk til Omnithunder for bra tips.

Du kan bruke en RCA-veksler http://www.clasohlson.com/no/RCA-veksler/32-7857

 

Bra ide takk!

 

Er litt ukjent med hvordan audiosignaler oppfører seg gjennom en kabel, men skjønner ikke poeng med at det selges de RCA splittere. Når kan man egentlig bruke slike uten hjelp fra noe andre utstyr?

 

Hvis det er en Y-kabel du har kjøpt, så skal den brukes på forsterkere med kun en SUB-utgang for å koble til 2 subwoofere. Den kan ikke brukes til å koble 2 signalkilder til en inngang. Da må du ha en RCA-veksler som den jeg linket til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...